Odbory se bojí, že Fiat zavře německé továrny, odborníci varují, že spojení dvou automobilek s podobnou nabídkou nebude fungovat. Šéf konkurenčního koncernu varuje před nadšením z úspor, které by mělo přinést propojení dvou velkých značek.
"Dvě nemocné matky, to je přílišná zátěž i pro nejsilnější společnosti," řekl pro německou televizi ZDF Armin Schild, ředitel frankfurtské pobočky odborové organizace IG Metall a zároveň člen dozorčí rady Opelu, v narážce na špatnou kondici obou automobilek.
Proti spojení je také hesenský šéf opoziční strany SPD Thorsten Schäfer-Guembel. V Hesensku Opel zaměstnává nejvíce pracovníků. Spolkovému ministru financí vyslal vzkaz: "Fiat a Opel, to nejde dohromady."
Odboráři jsou přesvědčeni, že ve skutečnosti patří Fiat k automobilkám, které mají v Evropě největší problémy s přemírou výrobních linek. Italové podle nich plánují shrábnout státní pobídky pro Opel a automobilce nechtějí pomoci.
Zvýšení finančních rizik předpovídá výrobci v případě spojení s Fiatem také automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer. Opel by podle něj přišel o možnost dalšího technologického rozvoje a přivřela by se mu cesta na perspektivní ruský trh.
Ferdinand Dudenhöffer doporučuje Opelu spíše spojení s kanadským subdodavatelem pro automobilový průmysl, firmou Magna. Vedle ní by se mohly stát částečnými vlastníky také ruská automobilka GAZ a banka Sberbank. "To je kombinace, která by byla mnohem stabilnější než Fiat," uvedl slova Ferdinanda Dudenhöffera německý portál Auto Motor und Sport.
Do debaty o budoucnosti Opelu se zapojil také šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, když varoval šéfy Fiatu před nadšením z rychlých přínosů, které má přinést propojení dvou značek. Podle něj se synergické efekty nedostaví ani brzy, ani jednoduše. Winterkornovi předchůdci začali se spojováním automobilek v roce 1992.
Podobně jako Volkswagen používá společné technologie pro značky Volkswagen, Seat, Audi nebo Škoda, mohl by Fiat podobně využívat například stejné motory v chryslerech a opelech.