Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spokojený britský řidič? V lexusu, hondě a škodovce

aktualizováno 
"Co je největší sen majitele vozu Škoda? Dostat pokutu za rychlou jízdu." Na podobné vtipy už není v Británii místo. Ostrovní řidiči nedají na škodovky dopustit, jsou s nimi nejspokojenější ze všech evropských výrobců. Lepší renomé mají u Britů už jen japonské automobilky.
Citroën v britském hodnocení spokojenosti řidičů propadl - Ilustrační foto

Citroën v britském hodnocení spokojenosti řidičů propadl - Ilustrační foto | foto: Citroen

J.D. Power a automagazín What Car se letos opět rozhodli přeptat britských řidičů, jak jsou spokojeni se svými auty.

Vítězství si po šesté v řadě odváží japonský Lexus. Letos nasbíral ještě více bodů než před rokem. Japonská luxusní značka patřící pod křídla Toyoty si také odnáší cenu za největší meziroční  zlepšení.

Škodovka si oproti loňsku o jedno místo pohoršila, předběhla ji Honda. Stále ji ale Britové oceňují nejvíce z nejaponských značek, mladoboleslavské modely také o pořádný kus ujely například sbratřeným volkswagenům.

Donedávna podceňovaný korejský Hyundai poráží nabubřelé audi a mercedesy. Malým překvapením je šesté místo Mini a sedmé Jaguaru, předposledním místem se rozhodně nebude chlubit Land Rover.

V poli poražených skončily jihoevropské automobilky, ani jedna se nedostala nad průměr. Pole třiceti nejčetnějších značek britských silnic uzavírá Citroën.

Ani druhá značka koncernu PSA Brity neoslovuje, Peugeot je čtvrtý do konce.

Fiaty a alfy romeo jsou na tom o něco málo lépe, nejvýše se umístil Seat, ani ten ale nedosáhl na vyšší než na dvaadvacátou příčku.

V desítce nejlépe hodnocených modelů jsou čtyři vyrobené v Británii: Honda Civic, Toyoty Avensis a Corolla a Jaguar S-TYpe.

"Přes nedávné problémy domácího automobilového průmyslu, vyrábí Británie i nadále výborná auta," řekl David Motton, redaktor What Caru.

Nejspokojenější jsou britští řidiči s Lexusem IS (868 bodů z tísíce možných). Na druhém místě následuje v předchozích dvou ročnících průzkumu vítězná Honda Jazz s 861 bodem.

Celkově třetí je Suzuki Liana (856 bodů), která si oproti roku 2005 polepšila o 48 bodů.

V průzkumu pro rok 2006 hlasovalo 15 tisíc britských řidičů, kteří hodnocené auto vlastní v průměru dva roky.

Třicet automobilových značek mělo v průzkumu 105 modelů.
Majitelé vozů hodnotili spokojenost se svým autem a zákaznickým servisem dealerů. 77 kritérií bylo rozděleno do čtyř okruhů:

* Kvalita a spolehlivost vozidla (30 %).
* Dojem o vozidle, zahrnující výkon, design, komfort a vzhled (28 %).
* Spokojenost se službami - prodej i servis (22 %).
* Provozní náklady, kdy byly posuzovány výdaje za pohonné hmoty, pojištění a ceny servisních služeb/oprav (19 %).

(Chybějící jedno procento do sta je důsledkem zaokrouhlování.)

***

J.D. Power je globální marketinková agentura se sídlem v Kalifornii. Evropská pobočka sídlí v britském Guilfordu. Agentura se zaměřuje na průzkum trhu po celém světě.

Na stránkách www.jdpower.com je možné získat podrobnější informace o spokojenosti majitelů s konkrétními modely aut.

Žebříček spokojenosti britských řidičů s automobilovými značkami podle
JD Power a What Car?

místo

značka

body
(max. 1000)

1.

LEXUS

873

2.

HONDA

848

3.

ŠKODA

842

4.

TOYOTA

838 

5.

BMW

820

6.

MINI

820 

7.

JAGUAR

819

8.

SUBARU

816

9.

VOLVO

815

10.

HYUNDAI

813

11.

AUDI

808

12.

VOLKSWAGEN

807

13.

MAZDA

806

14.

NISSAN

796

15.

MERCEDES-BENZ

795

PRŮMĚR

791

16.

SUZUKI

790

17.

SAAB

784

18.

VAUXHALL (OPEL)

782

19.

FORD

781

20.

RENAULT

781

21.

KIA

778

22.

SEAT

778

23.

DAEWOO (CHEVROLET)

773

24.

ALFA ROMEO

766

25.

FIAT

764 

26.

MG ROVER

764

27.

PEUGEOT

764

28.

MITSUBISHI

763

29.

LAND ROVER

762

30.

CITROËN

759


Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.