Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moderní technika je bolavé místo aut. Spolehliví jsou Japonci

aktualizováno 
Technologie pro úsporu spotřeby, zejména pokročilé převodovky spolu s digitálními multimediálními systémy zvyšují závadovost a snižují spolehlivost automobilů. Plyne to z každoročního průzkumu automobilové spolehlivosti, který zveřejnil americký časopis Consumer Reports.

Automatická převodovka Mercedes-Benz 7G-Tronic | foto: Mercedes-Benz

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Časopis kvůli snížené spolehlivosti například přestal doporučovat elektrický vůz Model S od firmy Tesla Motors. Akcie Tesly po zprávě klesly o deset procent. Majitelé vozů Model S byli sice byli spokojeni s jejich jízdními vlastnostmi, ale hlásili celou řadu závad, které se týkaly zejména hnacího ústrojí, nabíjecího zařízení a displejů na palubní desce. Consumer Reports zmiňuje také vrzání a chrastění interiéru a střešního okna. „Tesla dostala vysoká hodnocení v testech výkonu, ale spolehlivost je jiná záležitost,“ uvádí magazín.

U vozů, které v zájmu úspor používají automatické převodovky, je podle šéfa testerů Jaka Fishera patrný „trend stále větších potíží“. Fisher jmenuje jako problematické všechny typy automatů dostupných na americkém trhu. Ať už klasické s hydrodynamickým měničem a osmi či devíti rychlostmi, bezestupňové variátorové převodovky (CVT), nebo dvouspojkový mechanismus.

Žebříček spolehlivosti aut

hodnocení amerického magazínu Consumer Reports

  1. Lexus
  2. Toyota
  3. Audi
  4. Mazda
  5. Subaru
  6. Kia
  7. Buick
  8. Honda
  9. Hyundai
  10. Mini
  11. BMW
  12. Volvo
  13. Volkswagen
  14. Porsche
  15. Nissan
  16. Lincoln
  17. Ford
  18. Acura
  19. GMC
  20. Chevrolet
  21. Mercedes-Benz
  22. Chrysler
  23. Dodge
  24. Infiniti
  25. Cadillac
  26. RAM
  27. Jeep
  28. Fiat

Tyto problémy srazily v pořadí spolehlivosti dolů vozy Honda, Nissan, Jeep a dalších značek. Řidiči u nich zaznamenali obtížné řazení, poruchy spojek a u některých těchto aut se musely převodovky během prvního roku vyměňovat i dvakrát, uvádí Consumer Reports. „Auta vyžadují opravu kvůli necitlivému řazení nebo prokluzujícím řemenům u CVT,“ píše časopis.

Consumer Reports ovšem jmenuje i spolehlivé automaty. Audi a BMW prý mají dobré převodovky (Consumer Reports uvádí přesně dvouspojkové automaty, ale u BMW mají tento druh převodovky jen ostré modely řady M a roadster Z4), variátorové převodovky prý zase umí dobře Honda a dobře funguje také planetová převodovka v hybridních toyotách.

Podle magazínu si uživatelé stěžují také na problematickou funkci palubních systémů, takzvaného infotainmentu. Ten dnes stále častěji představuje velká (velmi často dotyková) obrazovka, kterou se ovládají funkce vozu, od těch souvisejících s jízdou a ovládáním vozu až po různé „zábavní“ funkce a různé aplikace. Právě infotainment může například za sestup v aktuálním žebříčku spolehlivosti pro Infiniti a Hondu.

Nejspolehlivějšími zůstávají čtvrtý rok po sobě japonské značky Lexus a Toyota ze skupiny Toyota Motor, které u svých nejnovějších modelů nechaly podle Consumer Reports starší převodovky. První pětku doplňují značky Audi (nejlepší z evropských značek), Mazda a Subaru. Další evropské značky Mini, BMW, Volvo a Volkswagen se dostaly mezi nejlepších patnáct. Porsche sestoupilo z devátého na čtrnácté místo kvůli zhoršenému skóre Caymanu a podprůměrnému nově představenému Macanu.

Lexus GS F

Multimediální centra integrovaná do vozu jsou zdrojem častých problémů, tvrdí průzkum spolehlivosti aut.

Špatně si nevedou korejské značky: Kia je šestá a Hyundai devátý, obě patří dohromady do automobilky Hyundai-Kia. Consumer Report si všímá, že v hodnocení spolehlivosti Kia porazila Hondu, která patří ke značkám ceněným tradičně za kvalitu.

Druhý rok po sobě se do první desítky probojovala jediná americká značka, konkrétně Buick (sedmé místo). Zato Cadillac spadl o sedm míst, srazily ho problémy infotainmentu.

Nejhůře dopadly značky Acura patřící Hondě, Infiniti ze skupiny Nissan, Cadillac od GM, Ram, Jeep a Fiat ze skupiny Fiat Chrysler. Pozorně sledovaný průzkum hodnotil spolehlivost nejnovějších modelů 28 značek na základě odpovědí majitelů 740 tisíc vozů.




Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Další z rubriky

KVÍZ: Poznáte legendární auta podle detailu?

Techno Classica Essen 2018

Jak moc máte „nakoukaná“ auta? Otestujte se v našem kvízu. Charakteristické detaily slavných aut nafotil na veteránském...

Dovoz ojetin stoupl. Vozí se mladá auta, rollsy, tesly i trabanty

(Ilustrační snímek)

Dovoz ojetých osobních aut do Česka za leden a únor meziročně stoupl o 19 procent na 27 505 vozů. Dováží se přitom více...

Před 65 lety vyjela první sériová vejtřaska, u armády slouží dodnes

Praga V3S

Z bran továrny Praga v pražských Vysočanech vyjela před 65 lety, 2. dubna 1953, první sériově vyrobená „vejtřaska“....

Najdete na iDNES.cz