Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spolehlivost aut: na původu záleží

aktualizováno 
"Nejlepší fiat je z úterního dopoledne..." podobné průpovídky směřují k autům různých značek. Polský Opel Astra je prý méně kvalitní než ten německý. Podobně nechvalné hodnocení se nese na adresu socialistických škodovek z bratislavského závodu automobilky. Jak je to s kvalitou aut pocházejících z různých továren stejné automobilky, studoval renomovaný J.D. Power.

Nejlepší BMW řady 3 je to vyrobené v Regensburgu | foto: iDNES.cz

Zajímat se o to, odkud pochází zrovna váš plechový miláček, se může vyplatit. Kvalitou vyhlášené japonské toyoty mají rozdílné procento závad ve svých domácích továrnách. 

Pravděpodobnost závady toyoty z japonské továrny Fujimatsu je o 3 procentní body vyšší než u auta "narozeného" na jihojaponském ostrově Kjúšú. Honda z americké fabriky je lepší než japonská.

Automobilky tvrdí, že jejich kvalitativní standardy jsou na celém světě stejné a splňují je všechny fabriky, lhostejno, jsou-li v Německu, USA, nebo Číně. Průzkum mezi americkými řidiči ale ukazuje, že rozdíly mezi jednotlivými fabrikami budou.

V přehledu jsou pouze auta a automobilky, které seženete na severoamerickém trhu. Kromě lincolnu, velkých modelů GM a některých amerických hond a toyot jde ale o modely, které jsou k mání i v evropských showroomech. Českou škodovku bohužel v přehledu nenajdeme.

Nejlépe si z evropských značek přítomných na severoamerickém trhu vede BMW. Trojková BMW ve verzích sedan nebo kupé z řezenské fabriky mají 37% pravděpodobnost, že je postihne závada. Stojí za doplnění, že trojkové BMW se vyrábí také v závodech v Lipsku a Mnichově v jihoafrickém Rosslynu a čínském Shenyangu. Fabrika v Řezně funguje 20 let, 10 tisíc jejích zaměstnanců vyrábí kromě trojek také řadu 1, auta německé policie, hasičů apod.

Na druhém místě v Evropě jsou podle žebříčku J.D. Power mercedesy z továrny v Sindelfingfenu. Postihuje je v průměru 41 závad na sto vozů, Audi je třetí se 44 poruchami.

Celkové vítězství si odváží Lincoln Town Car vyráběný ve fabrice Fordu v michiganském Wixomu. Na stovku vyrobených vozů připadá 35 závad.

Podle J.D. Power připadá na 100 vyrobených aut v průměru 125 technických problémů. V posledních dvaceti letech se rožně počet poruch snižuje o 6 procent ročně. Každých 7-8 let se množství závad sníží o polovinu.

A ještě jedno zajímavé číslo: model, který se prodává déle než jeden rok, má o 7 procent méně závad, než když vyjel na trh jako nový.

Do průzkumu renomované společnosti J.D. Power bylo zahrnuto 95 tisíc respondentů, kteří vlastnili auto alespoň 90 dní. Každý odpovídal na 228 otázek.

Které fabriky jsou nejlepší

Továrna počet závad na sto vyrobených aut vyráběné modely
absolutní vítěz
Ford Motor Company - Wixom, Michigan 35 Lincoln Town Car
Amerika
GM - Oshava 2, Ontario, Kanada 42 Buick LaCrosse, Pontiac Grand Prix
Honda - East Liberty, Ohio 44 Honda Civic Sedan, Honda Element
Asie
Toyota - Kjúšú, Japonsko 41 Lexus ES 350, IS 250/IS 350, RX 350, RX 400h, Toyota Highlander, Toyota Highlander Hybrid
Toyota - Fujimatsu, Japonsko 44 Toyota Prius
Honda - Sayama, Japonsko 47 Acura RL, Acura TSX, Honda Accord Hybrid Sedan, Honda Accord Sedan, Honda CR-V
Honda - Suzuka, Japonsko 47 Honda Civic Hybrid Sedan, Honda Civic Sedan, Honda Fit (Jazz), Honda S2000
Evropa
BMW - Řezno, Německo 37 BMW 3 Coupé a Sedan, BMW 1
Mercedes-Benz- Sindelfingen, Německo 41 Mercedes-Benz c, CL, CLS, E, E kombi, S
Audi - Nickarsulm, Německo 44 Audi A6 sedan a avant, A8, RS4 sedan, S6 sedan, S8

Lincoln Town Car
Z fabriky Fordu v Michiganu vyjíždí nejméně poruchové auto průzkumu - Lincoln Town Car

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.