Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spolehlivost aut: o pomoc volají nejméně mercedesy, citroëny a BMW

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC prošel dva miliony výjezdů k porouchaným autům a ze statistik udělal analýzu. Chcete dojet? Pořiďte si mercedes. Octavie a fabie jsou průměrné, ale stále lepší než třeba passat s mondeem.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ADAC

Němečtí žlutí andělé nejméně vyjíždějí pomoci porouchaným mercedesům. Moc problémů nemívají ani BMW a citroëny. Často vyjíždí silniční služba ADACu k Fordům Transit, Opelům Vectra, Chevroletům Matiz a Renaultům Kangoo. Fabie a octavie jsou v průměru, lepší je roomster.

ADAC kategorizuje auta ve svých každoročních přehledech do osmi skupin podle velikosti. Ve třech jsou na špičce právě auta s třícípou hvězdou na čumáku. Vítězi svých kategorií jsou Mercedesy B, C a SLK.

Kompletní tabulky

Statistiky poruchovosti ADAC čtěte ZDE

Po dvou prvních místech si také odváží BMW a Citroën. Mezi malými auty je podle ADACu nejlepší Mini, které patří do stáje mnichovské automobilky. BMW také podle žlutých andělů vyrábí nejméně poruchové auto pro volný čas, SUV X3.

Citroëny pak kralují malým velkoprostorovým autům, na prvních příčkách jsou Xsara Picasso a jeho nástupce C4 Picasso. Stojí za pozornost, že do této kategorie ADAC zařadil také Škodu Roomster. Ve třináctipoložkové tabulce obsadil páté místo.

Netradičně tvarovaná škodovka dopadla nejlépe ze všech modelů mladoboleslavské automobilky. Fabia obsadila patnáctou příčku ve své 24členné kategorii. Octavii ADAC řadí do střední třídy. Podle statistik je horší než Mercedes, Audi a BMW. Ale lepší než Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Mazda 6 nebo Toyota Avensis.

Ilustrační foto

Další škodovky v tabulkách nenajdeme. Do statistik totiž ADAC zařazuje jen modely, kterých se v Německu prodalo během posledních pěti let v jednom roce alespoň 10 tisíc kusů a v ostatních sledovaných rocích nejméně sedm tisíc. V přehledech jsou auta vyrobená v letech 2004 až 2009.

ADAC započítává do výsledků pouze technické závady na autech. Řidiče, kterým došel benzin a podobně, zachrání žlutí andělé také, ovšem do tabulek je nezahrnou. Pro letošní statistiku museli roztřídit záznamy o víc než dvou milionech výjezdů. Nejčastější závady postihly elektroniku auta (40 procent nepojízdných vozů). V necelých 11 procentech případů byly problémy se zapalováním, v devíti procentech s palivovým systémem a v 7,6 procenta s motorem.

Ilustrační foto
Autoři:




Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.