ZKUŠENOSTI UŽIVATELŮ
Peugeota jsem kupoval ještě v době, kdy byl jeho design docela v módě, ale stále s ním jezdím, protože je to až nepochopitelně bezproblémové auto.
Nejsem fanatik do žádné značky a upřímně řečeno, kdybych měl peníze nazbyt, tak jdu dnes do nové Audi A6, volva apod.
Auto jsem koupil v bazaru v ČR za 240 000 Kč, bylo bourané na pravý blatník - opraveno a dovozeno z Rakouska. Nemá klimatizaci, ale jinak na tu dobu dobrá výbava (el. okna, ABS, el. zrcátka, airbagy, el. střešní okno). Kupoval jsem to za asistence mého mechanika - vyzná se, opravuje a upravuje auta i závodníkům rallye.
Při zkušební jízdě mě vylekaly házející brzdy, ale mechanik mi tvrdil, že "přeleští kotouče" a bude to OK.
Měl pravdu, stálo mě to pakatel. Další nezbytná oprava přišla až ve 230 tis. km a stálo mě to 4 000 Kč.
Jinak po celou tu dobu nic horšího než několik málo spálených žároviček v palubní desce a běžné opravy a výměny, co děláte na každém autě. Olej každých 15 tis. (plně syntetický), brzdové obložení, rozvodový řemen, 1x tyč stabilizátoru.
Když čtu ostatní recenze, tak jsem překvapen, jak často lidi mění tlumiče. Přísahám bohu, že mám na peugeotovi ještě originální z výroby a jsou OK!
Auto nijak nešetřím, projelo Evropu, odvozilo materiálu na stavbu a moje noha na pedálu není zrovna z nejlehčích.
Je to velice pohodlné auto, sedačky ve Škode Octavii či Fabii nenávidím a nechápu, jak na nich někdo vydrží sedět déle než hodinu.
Hodně se kritizuje měkkost francouzských aut, ale já moc nesouhlasím. To ladění podvozku je měkčí, ale pokud s tím normálně jezdíte, tak mi přijde bezproblémové při řízení a velice příjemné na svezení. Ano, na divoké závodění to není, ale outsider silnice rozhodně nejsem.
Interiér je velice dobrý a příjemný, žádné ošklivé tvrdé šedé plasty, jaké je často vidět i u nových aut.
Co je zač | |
značka | Peugeot |
model | 406 |
karoserie | sedan |
objem motoru | 1,8 |
palivo | benzín |
rok výroby | 12/1995 |
typ řazení | manuální |
najeto km při koupi | 40 000 |
najeto km nyní | 251 000 |
koupen jako | ojetý |
jak dlouho vůz využívám | 7 let |
průměrná spotreba | 7 |
poruchy | až neuvěřitelně bezproblémový |
předchozí vůz | Škoda Favorit |
KLADY | ZÁPORY |
spolehlivost | uvítal bych ostřejší brzdy |
kvalita interiéru | |
snadné a levné opravy |
Jak ho vidí majitel | |
Spolehlivost | 1 |
Provozní náklady | 1 |
Cena náhradních dílů | 2 |
Dostupnost náhradních dílů | 1 |
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? | asi ano |
Peugeot 406 1.8 16V mě zaujal svým nadčasovým designem, kvalitním dílenským zpracováním a celopozinkovanou karoserií.
Jízdní vlastnosti benzínové verze jsou příjemné a auto se dobře ovládá i při trošku sportovnější jízdě. Sedadla mají dobré boční vedení a kvalitní mikroplyš. Řazení je stále kvalitní i po tolika najetých kilometrech.
Jediné, co zatím dělám na autě, jsou věci běžného opotřebení: brzdové destičky, olej, svíčky, fitry, žárovky, pneu a také už i výfuk a málem bych zapomněl na stěrače.
Zatím jediná vážná závada se projevila asi měsíc po zakoupení vozu. Nefungoval vyklápěcí imobilizér pod volantem a auto nešlo nastartovat.
Rozebral jsem tedy celý imobilizér a zjistil jsem, že drátky, které vedou do imobilizéru, jsou zlomené od častého vyklápění.
Udělejte si podrobný nákres barevného označení drátků a potom všechny drátky odstřihněte od imobilizéru.
Potom vyklápěcí dvířka imobilizéru celé vymontujte ven, abyste mohli snadněji rozebrat patici, do které potom podle nákresu zase vložíte drátky zpátky a vše zaklapnete plastovou paticí, kterou jste předtím rozebrali.
Nemusíte mít strach, protože patice se dá bez problémů rozdělat. Udělejte si hlavně nákres, kam který kabel vede. Po kompletním sestavení a znovuzapojení imobilizéru auto zase funguje bez problémů.
Celá tato oprava vám zabere asi 1 hodinu. Ve značkovém servisu by vám podle mých informací vyměnili celý imobilizér za drahé peníze, a to si myslím je zbytečné vyhazování peněz.
Zřejmě další oprava mě čeká se zadní nápravou, kde jsou už asi opotřebované silentbloky a bude se muset celá zadní náprava repasovat. Zadní náprava je víceprvková, a tak bude oprava o trochu náročnější na finance. Jinak jsem se nesetkal s žádnou vážnější závadou a přemýšlím o zakoupení Peugeotu 407 a nebo 607.
Co je zač | |
značka | Peugeot |
model | 406 |
typ | 1,8 16V |
karoserie | sedan |
objem motoru | 1,8 |
palivo | benzín |
rok výroby | 1996 |
typ řazení | manuální |
najeto km při koupi | 131 000 |
najeto km nyní | 176 000 |
koupen jako | ojetý |
jak dlouho vůz využívám | 1,5 roku |
průměrná spotreba | 10 |
poruchy | vyklápěcí imobilizér |
předchozí vůz | Opel Vectra |
KLADY | ZÁPORY |
design | elektronika |
celopozinkovaná karoserie | |
jízdní komfort |
Jak ho vidí majitel | |
Spolehlivost | 2 |
Provozní náklady | 3 |
Cena náhradních dílů | 2 |
Dostupnost náhradních dílů | 1 |
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? | uržitě ano |
Zdroj: www.TipCars.com
Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.“