Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Křížení dvou vesnických cest dostalo značky. Je to nesmysl, říká policista

  6:56aktualizováno  6:56
Debata o tom, zda by se v Česku nemělo více využívat pravidlo přednosti zprava místo osazování i málo frekventovaných křižovatek značkami, dostala další příspěvek. V Brodku u Konice na Prostějovsku totiž prosadili značky i na křížení dvou vyasfaltovaných polních cest. Dle dopravního policisty je to nesmysl a stačilo by řídit se zmíněným pravidlem.

Křižovatka vyasfaltovaných polních cest v Brodku u Konice na Prostějovsku. Podle dopravního inženýra policie jsou tu značky zbytečné, podle starosty, který je prosadil, naopak nezbytné. | foto: Petr Janeček, MAFRA

"V zahraničí, především na západ a na jih od našich hranic, se křižovatky s předností v jízdě vozidel přijíždějících zprava hojně užívají a to především na málo významných křižovatkách, například v zástavbě rodinných domů či uvnitř sídlišť. Ani křížení polních cest se neoznačuje," uvedl v článku rozeslaném médiím dopravní inženýr prostějovského dopravního inspektorátu Michael Vafek.

V něm právě křižovatku v Brodku uvádí jako příklad zbytečného značení vynuceného pouze tím, že řada řidičů na přednost zprava zapomíná.

"Místní řidiči, kteří zde projíždějí, prostě nevědí, že nějaká přednost zprava existuje. Příkladem je nedávná dopravní nehoda. Řidička, která měla dát přednost v jízdě, vůbec nevěděla, že takové pravidlo v uvedeném místě platí," shrnul Vafek s tím, že osazení takové křižovatky značkami považuje za nesmysl.

Křižovatka vyasfaltovaných polních cest v Brodku u Konice. Podle starosty jsou značky potřeba, podle dopravního inženýra policie jde o nesmysl vynucený neznalostí českých řidičů řídit se předností zprava.

Křižovatka vyasfaltovaných polních cest v Brodku u Konice. Podle starosty jsou značky potřeba, podle dopravního inženýra policie jde o nesmysl vynucený neznalostí českých řidičů řídit se předností zprava.

Podle starosty Brodku Radomíra Nováka jsou ale značky na křižovatce potřeba. "To místo není kvůli plotu hřiště dostatečně přehledné. Trval jsem na tom, že tam ty značky chceme. Třeba jen v době, kdy jsme dokončovali zařizování toho značení, se na té křižovatce během dvou týdnů staly dvě nehody," řekl Novák.

Kvůli zničené hlavní silnici křižovatkou jezdí spousta řidičů

"Jsou to vyasfaltované polní cesty, přístupové komunikace, které vznikly po pozemkových úpravách. Jenže protože hlavní krajská cesta vedoucí skrz Brodek je totálně zničená, tak stále více lidí využívá možnost jet tudy," popisuje starosta situaci.

Křižovatka v Brodku

I on přitom souhlasí s tím, že problém je i v tom, že řada řidičů pravidlo přednosti zprava na křižovatkách nezná nebo na něj zapomíná.

"Když se tam srazila auta naposledy, tak jela ze směrů ve kterých o sobě řidiči museli vědět. Je možné, že řada jich to pravidlo ani nezná, ale já je to učit nemůžu," míní starosta.

"Když jde jen o zničené plechy, tak se to dá opravit, ale co když tam někdo srazí třeba dítě na kole," dodal Novák s tím, že i díky využití lidí z veřejně prospěšných prací stálo obec osazení značek zhruba deset tisíc korun.

Mělo by se podle vás více využívat přednosti zprava místo osazování značek?

celkem hlasů: 2393

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 6. září 2012. Anketa je uzavřena.

Ano, na méně rušných křižovatkách to stačí 1897
Ne, je lepší osadit i málo rušné křižovatky značkami 442
Nemám jasný názor 54


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Dávejte pozor, kde parkujete. Suchá tráva se může snadno vznítit

A Volkswagen Beetle scorched by a wildfire called the Carr Fire rests at a...

Louky a pole, které se v horkých suchých letních dnech využívají jako parkoviště při velkých akcích, se mohou za...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Najdete na iDNES.cz