Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Křížení dvou vesnických cest dostalo značky. Je to nesmysl, říká policista

  6:56aktualizováno  6:56
Debata o tom, zda by se v Česku nemělo více využívat pravidlo přednosti zprava místo osazování i málo frekventovaných křižovatek značkami, dostala další příspěvek. V Brodku u Konice na Prostějovsku totiž prosadili značky i na křížení dvou vyasfaltovaných polních cest. Dle dopravního policisty je to nesmysl a stačilo by řídit se zmíněným pravidlem.

Křižovatka vyasfaltovaných polních cest v Brodku u Konice na Prostějovsku. Podle dopravního inženýra policie jsou tu značky zbytečné, podle starosty, který je prosadil, naopak nezbytné. | foto: Petr Janeček, MAFRA

"V zahraničí, především na západ a na jih od našich hranic, se křižovatky s předností v jízdě vozidel přijíždějících zprava hojně užívají a to především na málo významných křižovatkách, například v zástavbě rodinných domů či uvnitř sídlišť. Ani křížení polních cest se neoznačuje," uvedl v článku rozeslaném médiím dopravní inženýr prostějovského dopravního inspektorátu Michael Vafek.

V něm právě křižovatku v Brodku uvádí jako příklad zbytečného značení vynuceného pouze tím, že řada řidičů na přednost zprava zapomíná.

"Místní řidiči, kteří zde projíždějí, prostě nevědí, že nějaká přednost zprava existuje. Příkladem je nedávná dopravní nehoda. Řidička, která měla dát přednost v jízdě, vůbec nevěděla, že takové pravidlo v uvedeném místě platí," shrnul Vafek s tím, že osazení takové křižovatky značkami považuje za nesmysl.

Křižovatka vyasfaltovaných polních cest v Brodku u Konice. Podle starosty jsou značky potřeba, podle dopravního inženýra policie jde o nesmysl vynucený neznalostí českých řidičů řídit se předností zprava.

Křižovatka vyasfaltovaných polních cest v Brodku u Konice. Podle starosty jsou značky potřeba, podle dopravního inženýra policie jde o nesmysl vynucený neznalostí českých řidičů řídit se předností zprava.

Podle starosty Brodku Radomíra Nováka jsou ale značky na křižovatce potřeba. "To místo není kvůli plotu hřiště dostatečně přehledné. Trval jsem na tom, že tam ty značky chceme. Třeba jen v době, kdy jsme dokončovali zařizování toho značení, se na té křižovatce během dvou týdnů staly dvě nehody," řekl Novák.

Kvůli zničené hlavní silnici křižovatkou jezdí spousta řidičů

"Jsou to vyasfaltované polní cesty, přístupové komunikace, které vznikly po pozemkových úpravách. Jenže protože hlavní krajská cesta vedoucí skrz Brodek je totálně zničená, tak stále více lidí využívá možnost jet tudy," popisuje starosta situaci.

Křižovatka v Brodku

I on přitom souhlasí s tím, že problém je i v tom, že řada řidičů pravidlo přednosti zprava na křižovatkách nezná nebo na něj zapomíná.

"Když se tam srazila auta naposledy, tak jela ze směrů ve kterých o sobě řidiči museli vědět. Je možné, že řada jich to pravidlo ani nezná, ale já je to učit nemůžu," míní starosta.

"Když jde jen o zničené plechy, tak se to dá opravit, ale co když tam někdo srazí třeba dítě na kole," dodal Novák s tím, že i díky využití lidí z veřejně prospěšných prací stálo obec osazení značek zhruba deset tisíc korun.

Mělo by se podle vás více využívat přednosti zprava místo osazování značek?

celkem hlasů: 2393

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 6. září 2012. Anketa je uzavřena.

Ano, na méně rušných křižovatkách to stačí 1897
Ne, je lepší osadit i málo rušné křižovatky značkami 442
Nemám jasný názor 54




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.