Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spořílek-ekolog: Logan Eco2

aktualizováno 
Dacia staví svůj úspěch hlavně na bezkonkurenčním poměru ceny k užitné hodnotě. Nyní se ale rozhodla ukázat, že umí být také ohleduplná k životnímu prostředí. Jak se ostatně na moderní auto sluší a patří.

Renault/Dacia Logan Eco2 | foto: Renault

Dacia Logan Eco2 Concept se bude promenovat při příležitosti soutěže ekomobilů Challenge Bibendum, která se chystá na půlku listopadu do Šanghaje.

Asistovat při soutěži do poslední kapky paliva bude s 85koňovým turbodieselem 1,5 dCi pod kapotou. Umí jezdit ale i na bionaftu. Hladinu emisí srazili technici pod sto gramů CO2 na kilometr (přesněji 97).

Úprav se mimo jiné dočkaly vstřikovače, převodovka má delší převody, uvnitř přibyl řidiči pomocník v podobě signalizace toho správného momentu přeřazení.

Logan dostal i bojovnou vnější výstroj. Rozhodně ale není samoúčelná, všechny ty kryty a spojlery mají za úkol zlepšit aerodynamiku a zmenšit hodnotu odporu.

Koeficient aerodynamického odporu Cx se z původních 0,36 podařilo srazit na 0,29. Speciální jsou i pneumatiky Michelin Pure 185/65 R15, které mají minimální valivý odpor a přispívají také ke snižování spotřeby.

A kolik vlastně ekologan "žere"? 3,8 litru nafty na sto kilometrů jízdy.

Dacia Logan Eco2 patří do skupiny aut, která v rámci projektu Eco2 minimalizují svůj vliv na životní prostředí.

Kromě nízké hladiny emisí musí být také vyrobeny ve fabrice ekologicky přívětivé (splňující ekonormu ISO 14001), 95% dílů musí být recyklovatelných a minimálně 5% plastů musí pocházet z recyklovaných surovin.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.