Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sport, terén a kombíky: Subaru versus Audi

  8:00aktualizováno  8:00
Dobrým řešením pro řidiče, kteří hodně jezdí na cestách s různě kvalitním povrchem, musí převážet poměrně objemné náklady a netouží přitom zrovna po velkých off roadech, mohou být sportovní kombi. Jsou v nabídce několika světových automobilek.
Audi Allroad Quattro - zezadu

Audi Allroad Quattro - zezadu | foto: Audi

Měli jsme možnost vždy jeden týden jezdit ve dvou vozech této kategorie: Subaru Legacy Outback a Audi Allroad Quatro. Oba vozy mají trvale poháněná všechny čtyři kola a podobné rozměry.

 Pokud je chcete, musíte mít připraven nejméně jeden milion korun. To, co z těchto aut, která jsou odvozena od běžných silničních vozů typu kombi - Audi A6 a Subaru Legacy - dělá univerzály pro cesty i necesty, je kromě designérských prvků (rozšířené lemy blatníků či větší podíl plastů na karoserii) hlavně světlá výška. Ta je zvýšena až na zhruba dvacet centimetrů. U Subaru trvale, technici v Audi vymysleli systém postupného zvyšování podvozku ve čtyřech krocích.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi  či Subaru můžete koupit na serveru www.automodul.cz

Zvýšit podvozek může řidič u některých typů stisknutím tlačítka na palubní desce, pokud ví, že se chystá přejet například silniční příkop. Nebo to auto dělá automaticky v závislosti na povrchu, který je pod koly. Pokud tedy s Audi Allroad jedete po dálnici, je světlá výška v podstatě stejná jako v kterémkoli jiném silničním autě. Subaru zase silničního chování svého modelu dociluje díky velice nízko položenému těžišti auta.

Díky pohonu všech čtyř kol a zmíněné světlé výšce není pro tyto vozy problémem dovézt bezpečně svoji posádku po blátivé polní cestě k venkovské usedlosti či vyjet po zasněžené cestě k horské chatě. Zároveň se řidiči za volanty outbacku ani allroadu nemusí nikterak bát, že na rychlých silničních úsecích budou hrát nedůstojné role.

Na dálnici umějí oba vozy více než dvoustovku, zrychlení z nuly na sto je rovněž úctyhodné. Na druhou stranu je třeba myslet na to, že jde o kompromisy. Do pouště či amazonského pralesa by se řidiči s těmito vozy přece jen raději pouštět neměli. Stejně tak pro opravdu ostrou jízdu v horských serpentinách nabízejí oba výrobci zájemcům vhodnější modely.

Do podrobnějšího srovnávání jízdních vlastností obou vozů se pouštět nebudeme hlavně proto, že zatímco audi mělo pod kapotou dvouapůllitrový turbodieselový motor se šestistupňovou manuální převodovkou, subaru poháněl třílitrový benzinový motor s převodovkou automatickou. Z toho, že jde o velké a luxusní vozy, lze odvodit i to, že vnitřní výbava nebude malá a nezajímavá. Tak například v audi je klimatizace, u které je možno volit odlišné teploty pro místo řidiče či spolujezdce, ve dveřích jsou zabudovány výklopné odkládací kapsy.

Outback má zase integrovanou anténu rádia do zadního bočního okénka a kožená vyhřívaná sedadla jsou u verze s nejsilnějším, třílitrovým motorem v základní výbavě. Obě auta mají kvalitní rádia, v nichž jsou zabudovány jak přehrávače kazet, tak i CD.

Technické údaje testovaných vozů:

Subaru Legacy Outback H-6 3,0 Audi Allroad Quatro 2,5 TDI
objem válců (cm3)

3000

2496

maximální výkon (kW/k)

132/180

154/209

maximální rychlost(km/h)

210

207

zrychlení 0-100 km/hod (s)

8,9

9,5

kombinovaná spotřeba (l)

10,5

8,9

rozměry d, š, v (mm)

4720/1745/1580

4810/1852/1526

zavazadlový prostor (l)

528

455

základní výbava:

ABS, 4 x airbag, automatická převodovka, kožené sedačky s vyhříváním, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek, kola z lehkých
slitin

ABS, ESP, ASR, 4 x airbag, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek, kola z lehkých slitin

Cena testovaného vozu (Kč)

1 348 000

1 558 400


Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Prototyp v akci. Kurážná Kia si chce vyšlápnout na Mercedes

Kia chystá novou karosářskou verzi modelu Proceed. Stylovým kombíkem typu...

Před třiceti čtyřiceti lety byly silnice západní Evropy mnohem pestřejší, kromě sedanů, kombíků a rozmáhajících se...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Na koncert za volant. Hraje líp auto, nebo hi-fi za 1,5 milionu?

Během testu audiosystému ve voze Volvo V90 Cross Country se hudební skladatel...

Audiosystémy aut udělaly od dob, kdy se na zadních oknech nadšenců začaly objevovat ohromné nálepky Bose a Pioneer,...

Najdete na iDNES.cz