Audi Allroad Quattro - zezadu

Audi Allroad Quattro - zezadu | foto: Audi

Sport, terén a kombíky: Subaru versus Audi

  • 13
Dobrým řešením pro řidiče, kteří hodně jezdí na cestách s různě kvalitním povrchem, musí převážet poměrně objemné náklady a netouží přitom zrovna po velkých off roadech, mohou být sportovní kombi. Jsou v nabídce několika světových automobilek.

Měli jsme možnost vždy jeden týden jezdit ve dvou vozech této kategorie: Subaru Legacy Outback a Audi Allroad Quatro. Oba vozy mají trvale poháněná všechny čtyři kola a podobné rozměry.

 Pokud je chcete, musíte mít připraven nejméně jeden milion korun. To, co z těchto aut, která jsou odvozena od běžných silničních vozů typu kombi - Audi A6 a Subaru Legacy - dělá univerzály pro cesty i necesty, je kromě designérských prvků (rozšířené lemy blatníků či větší podíl plastů na karoserii) hlavně světlá výška. Ta je zvýšena až na zhruba dvacet centimetrů. U Subaru trvale, technici v Audi vymysleli systém postupného zvyšování podvozku ve čtyřech krocích.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi  či Subaru můžete koupit na serveru www.automodul.cz

Zvýšit podvozek může řidič u některých typů stisknutím tlačítka na palubní desce, pokud ví, že se chystá přejet například silniční příkop. Nebo to auto dělá automaticky v závislosti na povrchu, který je pod koly. Pokud tedy s Audi Allroad jedete po dálnici, je světlá výška v podstatě stejná jako v kterémkoli jiném silničním autě. Subaru zase silničního chování svého modelu dociluje díky velice nízko položenému těžišti auta.

Díky pohonu všech čtyř kol a zmíněné světlé výšce není pro tyto vozy problémem dovézt bezpečně svoji posádku po blátivé polní cestě k venkovské usedlosti či vyjet po zasněžené cestě k horské chatě. Zároveň se řidiči za volanty outbacku ani allroadu nemusí nikterak bát, že na rychlých silničních úsecích budou hrát nedůstojné role.

Na dálnici umějí oba vozy více než dvoustovku, zrychlení z nuly na sto je rovněž úctyhodné. Na druhou stranu je třeba myslet na to, že jde o kompromisy. Do pouště či amazonského pralesa by se řidiči s těmito vozy přece jen raději pouštět neměli. Stejně tak pro opravdu ostrou jízdu v horských serpentinách nabízejí oba výrobci zájemcům vhodnější modely.

Do podrobnějšího srovnávání jízdních vlastností obou vozů se pouštět nebudeme hlavně proto, že zatímco audi mělo pod kapotou dvouapůllitrový turbodieselový motor se šestistupňovou manuální převodovkou, subaru poháněl třílitrový benzinový motor s převodovkou automatickou. Z toho, že jde o velké a luxusní vozy, lze odvodit i to, že vnitřní výbava nebude malá a nezajímavá. Tak například v audi je klimatizace, u které je možno volit odlišné teploty pro místo řidiče či spolujezdce, ve dveřích jsou zabudovány výklopné odkládací kapsy.

Outback má zase integrovanou anténu rádia do zadního bočního okénka a kožená vyhřívaná sedadla jsou u verze s nejsilnějším, třílitrovým motorem v základní výbavě. Obě auta mají kvalitní rádia, v nichž jsou zabudovány jak přehrávače kazet, tak i CD.

Technické údaje testovaných vozů:

Subaru Legacy Outback H-6 3,0 Audi Allroad Quatro 2,5 TDI
objem válců (cm3)

3000

2496

maximální výkon (kW/k)

132/180

154/209

maximální rychlost(km/h)

210

207

zrychlení 0-100 km/hod (s)

8,9

9,5

kombinovaná spotřeba (l)

10,5

8,9

rozměry d, š, v (mm)

4720/1745/1580

4810/1852/1526

zavazadlový prostor (l)

528

455

základní výbava:

ABS, 4 x airbag, automatická převodovka, kožené sedačky s vyhříváním, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek, kola z lehkých
slitin

ABS, ESP, ASR, 4 x airbag, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek, kola z lehkých slitin

Cena testovaného vozu (Kč)

1 348 000

1 558 400