Sportage je delší, širší a nižší než předchůdkyně. Nová generace kii do lehkého terénu se bude vyrábět v Žilině společně s dvojčetem značky Hyundai. "Je vhodné do města a plně odpovídá měnícím se očekáváním a potřebám koncového uživatele," popisuje nové sportovně-užitkové auto Hyoung-Keun Lee, prezident Kia Motors Corporation.
Nová 4,4m sportage je také lehčí než předchozí model. Kia do lehkého terénu zhubla oproti předchůdkyni o 91 kilogramů. Šéfdesignér Peter Schreyer a jeho tým také šlechtili aerodynamiku, koeficient aerodynamického odporu byl snížen na 0,37 (z původních 0,40).
"V závislosti na konkrétních trzích se bude dodávat až se čtyřmi motory – dvěma vznětovými a dvěma zážehovými, generujícími maximální výkony od 115 do 163 k. V nabídce budou verze se šestistupňovou manuální i samočinnou převodovkou, jakož i varianty s pohonem pouze předních nebo všech kol," vypočítává tisková mluvčí českého zastoupení značky Kateřina Vokounová. Postupně se přidají i motory s menším obsahem. Chybět nebude technologie Start-Stop, vypínající motor, když není třeba, aby běžel.
Kia si na autosalon do Ženevy přivezla ještě další dvě novinky, obě mají něco společného s elektřinou. Nošovická Kia Venga přijela jako elektromobil. Poprvé v Evropě se také představuje hybridní sedan Kia Ray, koncept, který měl svou světovou premiéru minulý měsíc v Chicagu.