Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sporťák na brazilský způsob: Lobini H1

  13:20aktualizováno  13:20
Malosériová výroba automobilů má v Brazílii poměrně dlouhou tradici, přesto však tamní produkty téměř neznáme. Značka Lobini by se však chtěla ve světě prosadit. Prvním krokem by měl být sporťáček H1, který se bude líbit třeba fanouškům Lotusu.

Lobini | foto: Lobini

Malých automobilových výrobců byla Brazílie kdysi plná. Důvodem byla tamní politika, která zakazovala dovoz aut do země. Po uvolnění embarga mnoho z nich zmizelo, ale značka Lobini, která vznikla právě v dobách změn, má naopak chuť expandovat.

Na amerických a evropských silnicích bychom tak mohli zanedlouho občas potkat originální sporťáček s názvem Lobini H1. S terénním mastodontem vycházejícím z amerického vojenského vozidla si jej určitě nespletete. H1 v brazilském podání totiž ctí spíše tradice Colina Chapmana, zakladatele Lotusu.

Malý sporťák tak příliš nedbá na svůj zevnějšek, daleko důležitější je poměr výkon/hmotnost. Od britských mistrů z Lotus Cars by se však v Brazílii mohli ještě učit. Sporťák H1 je s rozměry 3,72 x 1,8 x 1,18 metru menší než Lotus Elise, váží však o něco více – 1 030 kilogramů.

I tak je ale H1 hodně hbité vozítko – akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne pod šest sekund a maximální rychlost činí 240 km/h. Hlavní zásluhu na těchto výkonech má motor 1,8 turbo z dílen Audi. Ten poskytuje výkon 132 kW, tedy 180 koní. Důležitější než tyto hodnoty ale stejně budou jízdní vlastnosti, které z technických dat a fotografií posoudit nemůžeme.

Úspěchu by mohla malá automobilka dosáhnout v případě, že svůj vůz nabídne za zajímavou cenu. Ta bohužel zatím zůstává tajemstvím, protože v Brazílii jsou na auta uvaleny vysoké daně. Lobini H1 tak vyjde v přepočtu na 1 700 000 korun. V zahraničí by však mohl být automobil výrazně levnější, výrobce ale zatím kvůli nevýhodnému kurzu brazilského realu s exportem váhá.

Autor:


Témata: Audi, jízdné, Lotus

Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz