Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sporťák na brazilský způsob: Lobini H1

  13:20aktualizováno  13:20
Malosériová výroba automobilů má v Brazílii poměrně dlouhou tradici, přesto však tamní produkty téměř neznáme. Značka Lobini by se však chtěla ve světě prosadit. Prvním krokem by měl být sporťáček H1, který se bude líbit třeba fanouškům Lotusu.

Lobini | foto: Lobini

Malých automobilových výrobců byla Brazílie kdysi plná. Důvodem byla tamní politika, která zakazovala dovoz aut do země. Po uvolnění embarga mnoho z nich zmizelo, ale značka Lobini, která vznikla právě v dobách změn, má naopak chuť expandovat.

Na amerických a evropských silnicích bychom tak mohli zanedlouho občas potkat originální sporťáček s názvem Lobini H1. S terénním mastodontem vycházejícím z amerického vojenského vozidla si jej určitě nespletete. H1 v brazilském podání totiž ctí spíše tradice Colina Chapmana, zakladatele Lotusu.

Malý sporťák tak příliš nedbá na svůj zevnějšek, daleko důležitější je poměr výkon/hmotnost. Od britských mistrů z Lotus Cars by se však v Brazílii mohli ještě učit. Sporťák H1 je s rozměry 3,72 x 1,8 x 1,18 metru menší než Lotus Elise, váží však o něco více – 1 030 kilogramů.

I tak je ale H1 hodně hbité vozítko – akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne pod šest sekund a maximální rychlost činí 240 km/h. Hlavní zásluhu na těchto výkonech má motor 1,8 turbo z dílen Audi. Ten poskytuje výkon 132 kW, tedy 180 koní. Důležitější než tyto hodnoty ale stejně budou jízdní vlastnosti, které z technických dat a fotografií posoudit nemůžeme.

Úspěchu by mohla malá automobilka dosáhnout v případě, že svůj vůz nabídne za zajímavou cenu. Ta bohužel zatím zůstává tajemstvím, protože v Brazílii jsou na auta uvaleny vysoké daně. Lobini H1 tak vyjde v přepočtu na 1 700 000 korun. V zahraničí by však mohl být automobil výrazně levnější, výrobce ale zatím kvůli nevýhodnému kurzu brazilského realu s exportem váhá.

Autor:


Témata: Audi, jízdné, Lotus


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.