Lobini

Lobini | foto: Lobini

Sporťák na brazilský způsob: Lobini H1

  • 3
Malosériová výroba automobilů má v Brazílii poměrně dlouhou tradici, přesto však tamní produkty téměř neznáme. Značka Lobini by se však chtěla ve světě prosadit. Prvním krokem by měl být sporťáček H1, který se bude líbit třeba fanouškům Lotusu.

Malých automobilových výrobců byla Brazílie kdysi plná. Důvodem byla tamní politika, která zakazovala dovoz aut do země. Po uvolnění embarga mnoho z nich zmizelo, ale značka Lobini, která vznikla právě v dobách změn, má naopak chuť expandovat.

Na amerických a evropských silnicích bychom tak mohli zanedlouho občas potkat originální sporťáček s názvem Lobini H1. S terénním mastodontem vycházejícím z amerického vojenského vozidla si jej určitě nespletete. H1 v brazilském podání totiž ctí spíše tradice Colina Chapmana, zakladatele Lotusu.

Malý sporťák tak příliš nedbá na svůj zevnějšek, daleko důležitější je poměr výkon/hmotnost. Od britských mistrů z Lotus Cars by se však v Brazílii mohli ještě učit. Sporťák H1 je s rozměry 3,72 x 1,8 x 1,18 metru menší než Lotus Elise, váží však o něco více – 1 030 kilogramů.

I tak je ale H1 hodně hbité vozítko – akceleraci z nuly na 100 km/h zvládne pod šest sekund a maximální rychlost činí 240 km/h. Hlavní zásluhu na těchto výkonech má motor 1,8 turbo z dílen Audi. Ten poskytuje výkon 132 kW, tedy 180 koní. Důležitější než tyto hodnoty ale stejně budou jízdní vlastnosti, které z technických dat a fotografií posoudit nemůžeme.

Úspěchu by mohla malá automobilka dosáhnout v případě, že svůj vůz nabídne za zajímavou cenu. Ta bohužel zatím zůstává tajemstvím, protože v Brazílii jsou na auta uvaleny vysoké daně. Lobini H1 tak vyjde v přepočtu na 1 700 000 korun. V zahraničí by však mohl být automobil výrazně levnější, výrobce ale zatím kvůli nevýhodnému kurzu brazilského realu s exportem váhá.


Témata: Audi, jízdné, Lotus