Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sporťáky, jak je máme rádi: Hyundai Concept Genesis Coupé

aktualizováno 
Ferrari pro masy, sporťák za hubičku... říkají mu všelijak. Hezky dravý vzhled ale Hyundai Coupé nikdo neupře. Rozhodně bývá ozdobou ulice, i když jízdní výkony jeho vzhledu až tak neodpovídají. A ještě ke všemu má poháněná přední kola. Od nynějška má být ale všechno jinak. Je tu nové kupé a dostává pohon zadních kol, jak se na sportovní auto sluší a patří.

Hyundai Concept Genesis Coupé | foto: Hyundai

Oranžový korejský dravec se představil na autosalonu v Los Angeles. Právě v Americe chce Hyundai prodávat Genesis Coupé nejvíc.

Do prodeje vyrazí až koncem roku 2008, do té doby se musíme spokojit s kocháním se obrázky. Zástupci Hyundaie ambiciózně slibují, že zážitky za volantem se vyrovnají Infiniti G37, ovšem za cenu Mitsubishi Eclipse.

Na slibovaný osmiválec se nakonec nedostalo. Bohatě však bude stačit více než tři sta koní hliníkového šestiválce 3,8 litru. Spolupracovat s ním má šestistupňový manuál, prý dostane i samosvorný diferenciál, který bude hospodařit s 340 newtonmetry krouticího momentu. Z nuly na stovku se rozjede za šest sekund.

Kapota, střecha a difuzor v zadním nárazníku konceptu jsou upleteny z uhlíkových vláken, ještě rychleji a zběsileji vypadá v oranžovém lakování, v kterém vyrazilo na autosalon. Nechybí aerodynamický kit pro ty, kterým chybějí křidýlka, výdechy a tak podobně.

Některé linky karoserie známe z konceptů HCD8 a HCD9. Na délku má 4,66 metru, šířka je metr devadesát a výška 138 centimetrů. Dovnitř prostoru vymezeného 282 centimetry rozvoru se mají vejít 2 + 2 , tedy dva dospělí + dvě děti.

Na dvacetipalcové ráfky navlékli dopředu pneumatiky 255/35 ZR20 a dozadu 275/35 ZR20. Kotouče předních brzd od Bremba mají vpředu průměr 340 mm, vzadu jsou o centimetr menší.

Hyundai Concept Genesis Coupé v číslech
konfigurace motor vpředu, pohon zadních kol
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4666 x 1902 x 1386 x 2820
pneumatiky 255/35 ZR vpředu x275/35 ZR vzadu
motor V6 DOHC 3,8 litru
max. výkon přes 300 koní
krouticí moment  přes 340 Nm

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.