Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: První auto z JAR má světla z Audi TT a motor od BMW

aktualizováno 
Je to splněný dětský sen, ale také symbolický počin pro celou Jižní Afriku. Tak o svém sportovním automobilu postaveném doslova na koleni mluví Moses Ngobeni. Několik let vytrvale sháněl součástky, které by naplňovaly jeho představy o ideálním autě a nakonec se mu ho podařilo i dokončit.

Elektrotechnik Moses Ngobeni z Jihoafrické republiky si sestrojil auto, které může ovládat mobilním telefonem. | foto: Profimedia.cz

Myšlenka na postavení vlastního sportovního automobilu provázela Mosese Ngobeniho už od dětství. „Když jsem byl ještě malý chlapec, vídal jsem různá americká sportovní auta jako například corvetty a řekl jsem si, že až jednou vyrostu, jedno takové si postavím a nic mě nezastaví,“ říká inženýr z Jihoafrické republiky.

Fotogalerie

Ngobeni si nakonec svůj vysněný vůz opravdu postavil, a to zcela sám, od nákresu, na kterém začal pracovat už v roce 1994, až po finální zpracování. Samotná výroba mu nakonec trvala tři roky a celkové náklady se vyšplhaly na 12 tisíc dolarů (300 tisíc korun).

Vůz je sestaven z obdivuhodné kombinace různých modelů: dvoulitrový motor je z BMW 318is z roku 1998, boční okna ve dveřích z modelu M3 E46 (2005), zadní boční okénko z mazdy (1986), přední sklo z VW Caddy.

Pro přední světla si 41letý Ngobeni zvolil model Audi TT (2011), zadní mlhovka je z modelu BMW 318is, kde se však stejné světlo používá jako brzdové na zadním okně. Asi nejnovější částí jsou zadní světla z Nissanu Skyline GTR (2015).

Elektrotechnik Moses Ngobeni z Jihoafrické republiky si sestrojil auto, které...

Šikovný elektroinženýr nezapomněl ani na moderní automobilové doplňky a auto si například dokáže nastartovat na dálku prostřednictvím mobilního telefonu.

Vypadá to jako obyčejný koníček, ale Moses Ngobeni z vesnice Limpopo tvrdí, že má i symbolický účel. „V Jižní Africe nemáme žádný model, o kterém by se dalo říct, že byl navržen a vyroben v naší zemi. Ale nedělám to pouze pro sebe, dělám to i pro mou zemi a pro naše lidi.“

„Pokud jste odhodlaní naplnit své sny, pak je nakonec opravdu uskutečníte. S boží milostí jsem tento projekt dokončil a bohu za to také děkuji,“ směje se Ngobeni.

Autor:




Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.