Autofotka týdne: První auto z JAR má světla z Audi TT a motor od BMW

aktualizováno 
Je to splněný dětský sen, ale také symbolický počin pro celou Jižní Afriku. Tak o svém sportovním automobilu postaveném doslova na koleni mluví Moses Ngobeni. Několik let vytrvale sháněl součástky, které by naplňovaly jeho představy o ideálním autě a nakonec se mu ho podařilo i dokončit.

Elektrotechnik Moses Ngobeni z Jihoafrické republiky si sestrojil auto, které může ovládat mobilním telefonem. | foto: Profimedia.cz

Myšlenka na postavení vlastního sportovního automobilu provázela Mosese Ngobeniho už od dětství. „Když jsem byl ještě malý chlapec, vídal jsem různá americká sportovní auta jako například corvetty a řekl jsem si, že až jednou vyrostu, jedno takové si postavím a nic mě nezastaví,“ říká inženýr z Jihoafrické republiky.

Fotogalerie

Ngobeni si nakonec svůj vysněný vůz opravdu postavil, a to zcela sám, od nákresu, na kterém začal pracovat už v roce 1994, až po finální zpracování. Samotná výroba mu nakonec trvala tři roky a celkové náklady se vyšplhaly na 12 tisíc dolarů (300 tisíc korun).

Vůz je sestaven z obdivuhodné kombinace různých modelů: dvoulitrový motor je z BMW 318is z roku 1998, boční okna ve dveřích z modelu M3 E46 (2005), zadní boční okénko z mazdy (1986), přední sklo z VW Caddy.

Pro přední světla si 41letý Ngobeni zvolil model Audi TT (2011), zadní mlhovka je z modelu BMW 318is, kde se však stejné světlo používá jako brzdové na zadním okně. Asi nejnovější částí jsou zadní světla z Nissanu Skyline GTR (2015).

Elektrotechnik Moses Ngobeni z Jihoafrické republiky si sestrojil auto, které...

Šikovný elektroinženýr nezapomněl ani na moderní automobilové doplňky a auto si například dokáže nastartovat na dálku prostřednictvím mobilního telefonu.

Vypadá to jako obyčejný koníček, ale Moses Ngobeni z vesnice Limpopo tvrdí, že má i symbolický účel. „V Jižní Africe nemáme žádný model, o kterém by se dalo říct, že byl navržen a vyroben v naší zemi. Ale nedělám to pouze pro sebe, dělám to i pro mou zemi a pro naše lidi.“

„Pokud jste odhodlaní naplnit své sny, pak je nakonec opravdu uskutečníte. S boží milostí jsem tento projekt dokončil a bohu za to také děkuji,“ směje se Ngobeni.

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Do zimního už máte mít přezuto. Víte, jak zimní gumy poznáte?

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Najdete na iDNES.cz