Sprintující kupé od Alfy Romeo

  • 6
Zprávy o novém kupé se "sportovním srdcem" nejsou pro příznivce automobilky velkou novinkou. V minulém roce představená studie Brera navržená Giorgiettem Giugiarem naznačila ambice italské automobilky znovuoživit legendu jménem Alfa Romeo "Sprint". Obrázky, které napovídají mnohé o tvarech nového kupé, naleznete ve fotogalerii.

Alfa Romeo Sprint bude, dle dostupných informací, využívat podvozkovou platformu a mechanické části modelu 156, design  naopak převezme to nejlepší z modelu 147.  Zpočátku by nový sprint měl být dodáván s dvoulitrovým motorem 2,0 JTS. Slabší jednotky 1,6 a 1,8 litru by měly nabídku doplnit později. Stejně jako "třísetkoňová" verze GTA s motorem 3,2 litru, výkonem 224 kW a pohonem všech kol.


Stylizací přídě se sprint hlásí k menší sestřičce 147, charakteristická mřížka chladiče je však v případě sprintu větší a výraznější. Sportovní a agresivní vzhled dávají nové Alfě výrazné prolisy v kapotě, které opticky zakončují kulatá zrcátka. Výrazné  kovové "retro" kliky dveří jsou prvkem, kterým se dnešní Alfy snaží radikálně odlišit od konkurentů, nesmí tedy chybět ani na sportovním sprintu. Asi nejzdařilejší částí je zadní partie vozu. Víku zavazadlového prostoru vévodí logo značky, velmi zdařilé jsou též zadní světlomety.


Autorem designu Alfy Romeo Sprint je designérské studio Bertone jehož podpis nesmí na kabátě sprintu chybět. Nalezneme jej v prostoru mezi dveřmi a zadním kolem. Již zmíněná Brera od Bertoneho konkurenta Giugiara tedy zůstane pravděpodobně už navždy pouze zdařilou studií.

Nový model by měl být vyráběn v montážním závodě v jihoitalské Neapoli společně se stávajícími modely 147 a 156. Zástupci automobilky předpokládají produkci asi 20 tisíc vozů ročně.


 

Alfa Romeo Sprint

Alfa Romeo Sprint - zezadu

Alfa Romeo Sprint - profil