Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Zuřivé italské vosy obsazují Prahu

aktualizováno 
Vespaři z Čech, Evropy a okolí míří o tomto víkendu do hlavního města. Piloti legendárních italských skútrů mají v Praze už druhý ročník srazu Prago Vespa.

Mezinárodní sraz plechových dvoukolových vos (vespa znamená italsky vosa) se koná na pražském Džbánu. Pestrobarevné skútříky do oblíbeného Džbánu dorazily po drsňácích na harleyích, vousáči měli na Džbánu sraz začátkem června.

Italské stroje už se hemží po Praze od pátku. Podle Evy Semerákové už jsou od čtvrtka v Praze vespaři z Itálie. Účastníci z Terstu jsou podle Vítězslava Křížka nejvzdálenějšími účastníky srazu. Dorazili také na nejstarších strojích ze šedesátých let. Křížek, který je prezidentem pražského Vespa Clubu doufá, že na sraz dorazí aspoň stovka strojů. Na sraz dorazili po vlastní ose vespisté z Moravy i Rakouska. 

Sraz začal oficiálně v pátek, v sobotu jsou na programu tradiční disciplíny jako jízda zručnosti nebo výlety po Praze a okolí.

Pro nerozhodnuté

Manuál pro začínající skútrařky a skútraře zde

Eva Semeráková, nadšená vespařka, která na svém skútru projela letos Anglii, láká ale hlavně na nedělní spanilou jízdu Prahou, která startuje v 11 hodin.

Vespa PX 150

Fotogalerie

Stile italiano

Itálie je plná nadšených řidičů. Ještě než usedli do fiátků, stavěla Italy na kola vespa. Jednoduchá, dodnes stejná a nekonečně stylová motorka.

Donedávna mohli Italové řídit malé skútry od patnáctých narozenin bez řidičáku.

Patent na vespu nese datum 23. duben 1946. První vespa byla dokonce rychlejší než ta dnešní. Uměla uhánět až šedesátkou, dnes má maximálku schválně omezenou na pětačtyřicítku.

Dolce vita na dvou kolech

Jízda na vespě věčným městem: jak se jezdí s legendou po Římě čtěte zde

Vosu dala světu firma Piaggio. Enrico Piaggo, tehdejší majitel firmy, dal vespě jméno. Když mu ji její tvůrce, původem letecký inženýr Corradino D'Ascanio poprvé ukázal, prohlásil: "Vypadá jako vosa."
 
Kultovní skútry, kterých se vyrobilo přes 17 milionů kusů, seženete i v Česku. Základní s motorem do 50 ccm stojí od nějakých šedesáti tisíc. Nejvíce jsou mezi vespisty ceněné ty s manuálním řazením, prozrazuje Vítězslav Křížek. 





Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.