Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dravec proti frajerskému harleyi: zkusili jsme nadupané tříkolky

aktualizováno 
Oba stroje mají tři kola, oba jsou ze Severní Ameriky, ale každý přistupuje k věci trochu jinak. Zatímco Can-am Spyder sází na moderní technologie a jízdní výkony, Harley Davidson Triglide se drží klasiky a nabídne vám syrové zážitky z jízdy.

Výjimečnost se tříkolkám rozhodně nedá upřít. | foto: František Chobot

Dvě kola vepředu

Can-am Spyder RT přichází ve druhé generaci. Tříkolka dostala nový motor, kterým je řadový tříválec o objemu 1 330 ccm a výkonem 115 koní. Nově je spojený s šestistupňovou sekvenční převodovkou, která se stejně jako u předchozí generace ovládá tlačítky na levém řidítku. Nový motor má vyšší výkon než předchozí generace a má i podstatně lepší spotřebu, která byla kamenem úrazu cestovní tříkolky.

Can-am Spyder. Palubní deska není tak okázalá, jako na H-D, ale neméně...

Can-am Spyder. Palubní deska není tak okázalá, jako na H-D, ale neméně přehledná. Ručičky jdou proti sobě.

Can-am Spyder má řazení na levém řídítku, na kterém jsou i ovladače zvedání...

Can-am Spyder má řazení na levém řídítku, na kterém jsou i ovladače zvedání štítu a palubního počítače.

Spyder je nabitý zajímavými technologiemi. Kromě sofistikovaného pohonného ústrojí je tu propojený brzdový systém ovládaný pedálem, který disponuje ABS a stabilizací.

Může se hodit

Fandíte motorkám a chtěli byste si nějakou pořídit? Vyberte si z široké nabídky motocyklů všech typů a značek na Automodul.cz.

Kromě brzdového asistenta je tu i systém kontroly trakce a stabilizace při smyku jednoho z kol a manipulaci na místě usnadňuje posilovač řízení. Pro pohodlí posádky je tu vyhřívání rukojetí i madel spolujezdce, kvalitní audiosystém a nechybí ani GPS navigace.

Klasika

Naopak harley jde cestou klasických řešení. Tříkolka postavená na základě luxusního cesťáku Electra Glide už je v nabídce nějaký ten pátek, ale letos se dočkala nové generace na základě nových modelů z projektu Rushmore. V rámu bije částečně kapalinou chlazený dvouválec Twin cam 103 spojený s manuální šestistupňovou převodovkou.

Harley-Davidson Triglide. Za tuhle palubku by se nemuselo stydět ani auto,...

Harley-Davidson Triglide. Za tuhle palubku by se nemuselo stydět ani auto, všemu dominuje dotykový displej.

Harley-Davidson Triglide. Na zadní sedačku se spolujezdkyně pohrnou, mají tu i...

Harley-Davidson Triglide. Na zadní sedačku se spolujezdkyně pohrnou, mají tu i vlastní audio.

Od sedačky dopředu je před vámi klasická "glajda" se vším, co k ní patří. Nechybí mohutný štít chránící před větrem, ale ani audiosoustava a nový dotykový displej palubního počítače, který skrývá GPS navigaci, rádio, CD přehrávač a mnoho dalších funkcí. V kombinaci s interkomem H-D můžete dokonce palubní počítač ovládat hlasem.

Dva přístupy

Ale pojďme se svézt. Přesto, že oba stroje mají dvě kola a velký motor, jízda na nich je naprosto odlišná. Zatímco za řídítky harleye zažíváte tak nějak víc motorkaření, na spyderu si užijete luxus, pohodlí a jednodušší svezení.

Na harleyi se v luxusní sedačce hned cítíte jako na motorce. Velký dvouválec bublá do chromovaných koncovek a i přes hmotnost přesahující 500 kilogramů je tříkolka na rozjezdu velmi svižná.

Dva různé styly, ale oba mají něco do sebe.

Pocit z jízdy na motorce máte až do první zatáčky, kde se tříkolka nenakloní, ale projede jí kolmo. Pro jezdce je to fyzicky poměrně náročné, protože řídítka musíte držet celkem velkou silou. Ve vyšších rychlostech pak pomáhá tlumič řízení.

Triglide je konstruovaná na rychlosti okolo 100 km/h a to je cítit i při jízdě. Maximálka je sice daleko vyšší, ale po překročení stovky už začínáte cítit mírnou nervozitu. Opatrně pak musíte i na brzdy, které nemají ABS, a přední kolo se tak snadno zablokuje.

Fotogalerie

Spyder je naopak velmi komfortní a k řidiči mnohem přátelštější. Posilovač řízení pomáhá s nájezdy do zatáček a i v malých rychlostech se dá tříkolka snadno ovládat. Pohodlí ve vysoké rychlosti pomáhá elektricky nastavitelný přední štít, za který se může schovat celá posádka. Na dálnicích tak není problém jet ani daleko za rychlostním limitem.

Snadnému ovládání pomáhá i převodovka, který je rychlá a ovládá se snadno tlačítkem na řidítku. Stejné je to s brzdami, ty dodalo Brembo a fungují znamenitě.

Každý stroj přináší zcela jiný přístup. Harley sází na klasiku, naopak Can-am na moderní pojetí, ale jedno je jisté: ani na jednom stroji vás nikdo nepřehlédne a osamoceni na parkovišti rozhodně stát nebudete.

Technické údaje

Harley-Davidson Triglide
Motor: Twin-Cooled 103 – vzduchem a kapalinou chlazený dvouválec
Objem: 1 690 ccm
Výkon: 87 HP
Točivý moment: 138 Nm.
Cena: od 820 000 Kč

Can-am Spyder RT
Motor: Kapalinou chlazený řadový tříválec
Objem: 1 330 ccm
Výkon: 115 HP
Točivý moment: 130 Nm
Cena: od 635 000 Kč

Autoři:




Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.