Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Srovnání cen: kolik stojí VW Golf GTI ve světě

aktualizováno 
VW Golf není zrovna horké zboží. K sehnání je tato automobilová legenda po celém světě. Podívejte se, za kolik kupuje GTIčko Američan, Japonec, nebo Portugalec. Nejlevnější je dvousetkoňový golf v Americe, nejdražší v Dánsku.

VW Golf GTI | foto: VW

Španělský Autoblog zajímalo, kolik stojí stejné auto v různých koncích zeměkoule. Modely automobilek mění svá jména, výkony, výbavy v závislosti na tom, do jaké země míří. Někam se určité modely vůbec nepodívají, některé značky se prozatím neodvažují na celé kontinenty.

Najít auto, které seženete na celém světě, je tedy vcelku složité.

Jedním z opravdu celosvětových aut je nadupaný hatchback, nosící legendární označení VW Golf GTI. Všude má stejných dvě stě koní a seženete ho v Rusku, na Tchaj-wanu, rychlé svezení s ním si mohou dopřát i na Islandu. K mání je ale i v USA, kde jsou jinak podpětimetrová auta spíš k smíchu.

Golfí GTIčko určitě není masovou záležitostí, sežene se ale téměř všude přibližně ve stejné výbavě, píše Autoblog.es

V přehledu španělského automagazínu chybí česká cena Golfu GTI. Proto jsme ji doplnili: základní je 759 100 korun, což je přibližně 26 415 eur.

Při převodu z národních měn na euro samozřejmě došlo k malému zkreslení. Jednotlivé ceny jsou s daní, je zajímavé vidět, jak dokáží různé daně a poplatky změnit cenu auta.

Kde nakupovat
Dvě stovky koní zabalených do VW Golf GTi pořídíte nejlevněji v USA. Nejdražší je nákup GTIčka v Dánsku. Vysvětlení je jednoduché - za všechno mohou daně. V některých státech USA pojem DPH vůbec neznají. Naopak v Dánsku zaplatíte při nákupu až 180procentní daň z luxusu, minimum je 105 procent.

Pokud byste chtěli takové auto dovézt a vydělat na cenových rozdílech, je stále třeba počítat s různým daňovým zatížením. V zemi, kde nové auto kupujete, vám daň vrátí, ale budete ji muset doplatit v Česku.

Je třeba také myslet na to, že auta určená pro různé kouty světa, mají různé speciální úpravy, aby vyhověla místním předpisům.

Ceny aut samozřejmě ovlivňují mimo jiné marketingové důvody a samozřejmě konkurence. V Česku vychází golf levněji než v Itálii, Švédsku nebo Velké Británii. V Polsku, Německu a Španělsku je GTIčko levnější. Hodně levné je v Japonsku a Rumunsku.

Kolik stojí VW Golf GTI ve světě
Žebříček je srovnaný od nejdražších po nejlevnější (CENY VČETNĚ DANÍ)

Dánsko

55.999 euro
Norsko 48.705 euro
Malajsie 43.768 euro
Portugalsko 40.936 euro
Finsko 38.750 euro
Island 38.567 euro
Irsko 35.610 euro
Nizozemí 33.965 euro
Korea 31.573 euro
Velká Británie 30.332 euro
Tchaj-wan 28.746 euro
Španělsko 27.990 euro
Švédsko 27.029 euro
Itálie 26.801 euro
JAR 26.541 euro
ČR 26.415 euro
Polsko 26.163 euro
Německo 25.415 euro
Rusko 25.004 euro
Španělsko (Kanárské ostrovy) 24.686 euro
Austrálie 23.660 euro
Kanada 20.419 euro
Mexiko 20.354 euro
Japonsko 20.087 euro
Rumunsko 19.086 euro
USA 16.527 euro

Zdroj: Autoblog.es

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.