Diskuze

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce, ale také čtrnáct, výměna turbodmychadla vyjde někde na osmnáct a jinde na osmdesát tisíc. Tak propastné rozdíly jsou v cenách náhradních dílů různých automobilek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No a co z toho plyne ? Že by Japonci měli zlevnit náhradní díly ? ANO, máte pravdu, jsou cenově přemrštěné.

0 0
možnosti

V74i88t 81C60h48a18l78u90p86a

13. 12. 2017 10:19

Také je rozdíl o jaký díl (bezpečnost vs. "komfort či estetika") se jedná. Např. brzdové kotouče určitě nebudu brát nějaké pochybné padělky, ale např. u zrcátka, blatníku či nárazníku se spokojím i s vrakáčem (obzvlášť když mám starší auto), a ušetřím cc 1/2 až 2/3 ceny originál dílu...

1 0
možnosti
Foto

Popisované rozdíly znají zkušení automobilisté už roky. Projeví se zejména při hodnocení ojetin- značku s drahými náhradními díly, zpravidla bez alternativního výrobce, si koupí jenom nezkušený řidič.

Ale třeba Mercedes, tu značku jsem měl od 1972 do 2012, má sice v ceníku drahé díly, ale vždy se našel alternativní výrobce, navíc na těch 300 -400 tis. km. které jsem s každým vozem z E- třídy ujel, bylo těch dílů velmi málo.

Fiat má zpravidla levné díly, ale potřebuje jich hodně- tím se ta bilance vyrovná. Mercedes E- třídy byl pro řidiče, který najede za rok kolem 40 tis. km výhodnější volba, než třeba kterýkoliv Japonec nebo Francouz. To už pro současné modely asi neplatí.

1 0
možnosti

Fiat potřebuje hodně dílů? Najezdím s ním asi 45 tis. km ročně a nic... Dva VW se při těchto kilometrech a to není zase nějaký jízdní extrém, hroutily a ještě byly dost nepohodlné. Je to už asi jinak, než je v hlavách lidí, časy se trochu mění. Japonci Mazda, Subaru a z Evropy Fiat jsou z mé zkušenosti "držáci." Francouze neznám, ale horší, než VW asi nebudou.

0 0
možnosti

V52i11t 90C32h28a56l60u71p24a

13. 12. 2017 9:36

No co se pojišťoven a ťukanců týče, tak zaplať bůh, že stále existuje varianta likvidace škody rozpočtem. Ono stejně u 10 let a více staré ojetiny je pro pojišťovnu lecjaký ťukanec automaticky ekonomická totálka (auto jde opravit ale cena opravy v ofiko servisu s originálními díly převyšuje tabulkovou cenu vozu). Na tom se dá i lehce vydělat, když Vám třeba někdo na Feldě klepne do nárazníku :-)

0 0
možnosti

To je zase zaplacené kým?

Osobní zkušenost člověka pracujícího 10 let v oboru je, že je o v zásadě jedno, distributoři dílu se perou o zákazníky a finálně jsou ceny oprav vyjma premiovky velmi podobné.

Aneb světlo Audi A6 LED MATRIX 3240 € bez DPH......

2 0
možnosti

Ale no tak, pane kolego, já jsem v oboru také dost dlouho na to, abych mohl porovnat třeba ceny dílů Ford a Opel, kde v obou případech jde o víceméně stejnou konfekci, což ale v cenách dílů zohledněno rozhodně není .

0 0
možnosti

Nejak postradam auta tak zvane Premium Klasse, teda Audi, BMW a Mercedes. Porsche je trida sama pro sebe. A tam se ceny nahradnich dilu uz vymykaji vasemu srovnani.

1 0
možnosti

Vážení páni redaktoři v nadpisu píšete o Japoncích a v článku o nich ani zmínka. Jestli je Hyundai a KIA japonské auto tak já jsem eskymák.;-);-);-)

2 0
možnosti

sice někdo níže tvrdí, že Nissan je už skoro Frantík (že Báčo? ;-D) a Mitsu je prý mrtvola, ale pokud by to náhodou nebyla pravda, tak já tam zmínky o japoncích vidím.

0 0
možnosti

ja mam treba velmi dobre zkusenosti se zanckou volvo a chrysler... hlavne 300c mohu klidne prohlasit za drzak... nd v us za babku jedine je ze stim nemohu do servisu na kazdem rohu. V tom maji skodovaci navrch

0 0
možnosti
Foto

Kdo vozí auta do servisu, má doma další dítě. Praxe, jak se mění olej, jak se počítají položky, jako zahřátí motoru, podvody s navyšováním při opravách na havarijní pojištění, hodinové navyšování sazeb a pak píchání do pryží, aby rychleji odešly čepy, výměna oleje pouze částečně, neměnění olejových filtrů, různé naschvál neutahování hadic a pak vás natáhnou, že odešlo turbo a mohu do nekonečna psát celou knihu praktik. Kdy, už to nějaký orgán bude kontrolovat, toto je největší podvod na spotřebitele.

0 0
možnosti

Z ceho prosim vychazite? Doufam, ze neprovozujete autoservis :)

1 0
možnosti

až někomu odejde filtr pevných částic, tak se bude divit, ceny jsou od 13 000 Kč až někam nad 100 000 Kč, tedy nad pořizovací cenu toho auta v bazaru

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...