Před dvěma roky z toho byl poprask. Internet prolétlo video šéfa koncernu Volkswagen Martina Winterkorna, který se vydal na obhlídku konkurence po frankfurtském výstavišti a na stánku Hyundai se podivoval nad kvalitami konkurenta Volkswagenu Golf. Odcházel se špatnou náladou, letos se na inspekci konkurence v Ženevě vyzbrojil dokonce metrem (více zde).
U neevropských značek se při prezentacích nových modelů před novináři občas prořeknou, že vědí, že existují i jiná auta. Právě učenlivé korejské značky si pro porovnání a vyzdvihnutí svých kvalit konkurenta vezmou často jako příklad.
Srovnání s konkurencí rozjel v Česku letos v září Hyundai. Do prodejen postavil Škody Octavie a Rapid, aby si mohli zákazníci auta porovnat (více čtěte tady).
Terč pro výkonného ředitele společnosti Hyundai Motor Europe Rushfortha byl při představení Hyundai i10 v předvečer otevření autosalonu jasný: Volkswagen up!
"i10 má větší kufr než VW up! a všichni další ze segmentu," zaznamenal si z Rushforthovy řeči redaktor magazínu Quattroruote. "Kromě toho má o dva centimetry víc místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech."
"Na rozdíl od ostatních aut své kategorie, včetně VW up!, má i10 ovladače elektrického stahování oken na levých dveřích a tedy v dosahu řidiče," pokračoval představitel značky. "i10 je také jediné, která má schránky na velké lahve ve všech dveřích," dodává Quattroruote.
I velké finále cílilo na soupeře z Wolfsburgu, tedy přesněji jeho šéfa: "A pokud někdo z vás potká doktora Martina Winterkorna, řekněte mu, že i10, stejně jako další hyundaie, nevrže, je vyrobeno s prokazatelnou kvalitou."
Hyundai chce příští rok v Evropě prodat 74 tisíc aut
Ambiciózní automobilka Hyundai chce příští rok v Evropě prodat zhruba 74 tisíc kusů nové generace i10, a získat tak více než šestiprocentní podíl v segmentu mini vozů, prohlásil v den otevření frankfurtského autosalonu Allan Rushforth. V rekordním roce 2009 firma prodala 107 tisíc i10.
Nový i10 bude Hyundai vyrábět v tureckém Ízmitu, kde automobilka nedávno rozšířila výrobní kapacitu. V roce 2010 byl původní model i10 nejprodávanějším vozem Hyundai v Evropě a v roce 2012 byl stále ještě čtvrtým nejprodávanějším modelem. Celkem firma od uvedení na trh v roce 2007 prodala 450 tisíc kusů i10.
Nový i10 je s délkou 3 665 mm o 80 mm delší než předchůdce a o 65 mm širší. Zavazadlový prostor 252 litrů patří k největším ve své třídě, například konkurenční Škoda Citigo má 251 litrů. Výrobce bude auto nabízet se dvěma zážehovými motory o objemech 1,0 a 1,25 litru.
První svezeníJak jezdí nová i10 ČTĚTE ZDE |
Největší jihokorejská automobilka plánuje během příštích čtyř let uvést na evropský trh 22 nových modelů, aby podpořila svůj cíl získat pět procent trhu. Loni byl její podíl 3,4 procenta.
Zhruba 90 procent vozů Hyundai prodávaných v Evropě pochází z evropské výroby. Automobilka má v Evropě dva výrobní závody a také vývojové centrum. Největším evropským výrobním závodem Hyundai je továrna v severomoravských Nošovicích s roční kapacitou 300 tisíc aut. Ta vyrábí modely ix35, i30 a ix20.