Výhry se dočkala Škoda Fabia 1.9 SDI, za níž se ve srovnávacím testu (MF DNES - 26. dubna 2000) na druhé příčce umístil Volkswagen Polo 1.9 SDI, třetí byl Peugeot 206 společně s Fiatem Punto 1.9 D a poslední skončila Škoda Felicia 1.9 D. Nejvyšší bodové ohodnocení dostala fabia od poroty za nízkou spotřebu nafty, prostornou karoserii, jistý podvozek a tichý motor. Jediné závažnější výtky se týkaly motoru, který se v porovnání s konkurenty ukázal méně pružný. Škoda Fabia 1.9 SDI Classic stojí 339 900 korun. Navzdory rostoucímu zájmu o naftové motory však v tuzemsku zůstávají nejžádanější malé vozy s benzinovými motory o výkonu kolem 50 kilowattů. Ve srovnávacím testu pětice zástupců této kategorie (MF DNES 29. 12. 1999) zvítězil Fiat Punto 1.2. Za druhou Fabií 1.4 (50 kW) byl třetí Renault Clio 1.2, čtvrtý skončil Opel Corsa a poslední příčka zbyla stejně jako v testu naftových vozů na škodu Felicia 1.3 (50 kW). Porota, která hodnotila-vozy na dráze na letištní ploše mimo běžný provoz, opět vyzdvihla prostor a bezpečné jízdní vlastnosti fabie, naopak kritiku sklidil líný, a přitom mezi srovnávanými automobily nejžíznivější benzinový motor. Kromě už zmíněných vlastností, které Škodu Fabia zdobí, ukázaly testy MF DNES i na další typické znaky automobilu. "Zpracování fabie působí výborně," hodnotil jeden ze zástupců poroty Jakub Stehlík, redaktor pořadu Jízda. Další porotkyni, Erice Hlaváčkové, která pracuje jako překladatelka a profesionální řidička, se nezamlouvaly tvary přístrojové desky fabie. "Kdo má možnost přesednout do fabie z Peugeotu 206, tomu se nemůže škodovácká přístrojová deska líbit," soudila Erika Hlaváčková. "U fabie mi vadí středový panel, který mne tlačí do nohy," všiml si další porotce, vysokoškolský student Lukáš Kučera. "Konečně má škodovka výborné sedačky, které chyběly hlavně felicii," řekl Ivan Zatyko, povoláním zkušební technik automobilů. A na adresu benzinového motoru 1.4 (50 kW) nejčastěji z úst porotců zaznělo. "Jeho elasticita je podprůměrná." Součástí redakčních srovnávacích testů je tradičně také srovnání cen vybraných náhradních dílů pro testované vozy. Škoda Fabia 1.4 (50 kW) se zařadila mezi Škodu Felicia, která je v ceně součástek tradičně nejlevnější, a zahraniční automobily s díly obvykle dražšími. U naftové fabie se projevily vyšší náklady na údržbu motoru z koncernu Volkswagen. Fabia s motorem 1.9 SDI je v cenách náhradních dílů plně srovnatelná se zahraničními vozy, které v některých případech dokonce překonává.
Srovnávací testy MF DNES: Nafta poráží konkurenty, benzin zaostává
Výhry se dočkala Škoda Fabia 1.9 SDI, za níž se ve srovnávacím testu (MF DNES - 26. dubna 2000) na druhé příčce umístil Volkswagen Polo 1.9 SDI, třetí byl Peugeot 206 společně s Fiatem Punto 1.9 D a poslední skončila Škoda Felicia 1.9 D. Nejvyšší bodové ohodnocení dostala fabia od poroty za nízkou spotřebu nafty, prostornou karoserii, jistý podvozek a tichý motor. Jediné závažnější výtky se týkaly motoru, který se v porovnání s konkurenty ukázal méně pružný. Škoda Fabia 1.9 SDI Classic stojí 339 900 korun. Navzdory rostoucímu zájmu o naftové motory však v tuzemsku zůstávají nejžádanější malé vozy s benzinovými motory o výkonu kolem 50 kilowattů. Ve srovnávacím testu pětice zástupců této kategorie (MF DNES 29. 12. 1999) zvítězil Fiat Punto 1.2. Za druhou Fabií 1.4 (50 kW) byl třetí Renault Clio 1.2, čtvrtý skončil Opel Corsa a poslední příčka zbyla stejně jako v testu naftových vozů na škodu Felicia 1.3 (50 kW). Porota, která hodnotila-vozy na dráze na letištní ploše mimo běžný provoz, opět vyzdvihla prostor a bezpečné jízdní vlastnosti fabie, naopak kritiku sklidil líný, a přitom mezi srovnávanými automobily nejžíznivější benzinový motor. Kromě už zmíněných vlastností, které Škodu Fabia zdobí, ukázaly testy MF DNES i na další typické znaky automobilu. "Zpracování fabie působí výborně," hodnotil jeden ze zástupců poroty Jakub Stehlík, redaktor pořadu Jízda. Další porotkyni, Erice Hlaváčkové, která pracuje jako překladatelka a profesionální řidička, se nezamlouvaly tvary přístrojové desky fabie. "Kdo má možnost přesednout do fabie z Peugeotu 206, tomu se nemůže škodovácká přístrojová deska líbit," soudila Erika Hlaváčková. "U fabie mi vadí středový panel, který mne tlačí do nohy," všiml si další porotce, vysokoškolský student Lukáš Kučera. "Konečně má škodovka výborné sedačky, které chyběly hlavně felicii," řekl Ivan Zatyko, povoláním zkušební technik automobilů. A na adresu benzinového motoru 1.4 (50 kW) nejčastěji z úst porotců zaznělo. "Jeho elasticita je podprůměrná." Součástí redakčních srovnávacích testů je tradičně také srovnání cen vybraných náhradních dílů pro testované vozy. Škoda Fabia 1.4 (50 kW) se zařadila mezi Škodu Felicia, která je v ceně součástek tradičně nejlevnější, a zahraniční automobily s díly obvykle dražšími. U naftové fabie se projevily vyšší náklady na údržbu motoru z koncernu Volkswagen. Fabia s motorem 1.9 SDI je v cenách náhradních dílů plně srovnatelná se zahraničními vozy, které v některých případech dokonce překonává.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Rodinný dům 165 m2 s pozemkem
Markvartice, okres Jičín
3 950 000 Kč