Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Srovnávací testy MF DNES: Nafta poráží konkurenty, benzin zaostává

aktualizováno 
Jedno vítězství a jedno druhé místo -
to jsou výsledky Škody Fabia ve dvou srovnávacích testech, které uspořádala MF DNES spolu s pořadem České televize Jízda. Fabia se poměřovala s přímou konkurencí ve třídě malých vozů.

Výhry se dočkala Škoda Fabia 1.9 SDI, za níž se ve srovnávacím testu (MF DNES - 26. dubna 2000) na druhé příčce umístil Volkswagen Polo 1.9 SDI, třetí byl Peugeot 206 společně s Fiatem Punto 1.9 D a poslední skončila Škoda Felicia 1.9 D. Nejvyšší bodové ohodnocení dostala fabia od poroty za nízkou spotřebu nafty, prostornou karoserii, jistý podvozek a tichý motor. Jediné závažnější výtky se týkaly motoru, který se v porovnání s konkurenty ukázal méně pružný. Škoda Fabia 1.9 SDI Classic stojí 339 900 korun. Navzdory rostoucímu zájmu o naftové motory však v tuzemsku zůstávají nejžádanější malé vozy s benzinovými motory o výkonu kolem 50 kilowattů. Ve srovnávacím testu pětice zástupců této kategorie (MF DNES 29. 12. 1999) zvítězil Fiat Punto 1.2. Za druhou Fabií 1.4 (50 kW) byl třetí Renault Clio 1.2, čtvrtý skončil Opel Corsa a poslední příčka zbyla stejně jako v testu naftových vozů na škodu Felicia 1.3 (50 kW). Porota, která hodnotila-vozy na dráze na letištní ploše mimo běžný provoz, opět vyzdvihla prostor a bezpečné jízdní vlastnosti fabie, naopak kritiku sklidil líný, a přitom mezi srovnávanými automobily nejžíznivější benzinový motor. Kromě už zmíněných vlastností, které Škodu Fabia zdobí, ukázaly testy MF DNES i na další typické znaky automobilu. "Zpracování fabie působí výborně," hodnotil jeden ze zástupců poroty Jakub Stehlík, redaktor pořadu Jízda. Další porotkyni, Erice Hlaváčkové, která pracuje jako překladatelka a profesionální řidička, se nezamlouvaly tvary přístrojové desky fabie. "Kdo má možnost přesednout do fabie z Peugeotu 206, tomu se nemůže škodovácká přístrojová deska líbit," soudila Erika Hlaváčková. "U fabie mi vadí středový panel, který mne tlačí do nohy," všiml si další porotce, vysokoškolský student Lukáš Kučera. "Konečně má škodovka výborné sedačky, které chyběly hlavně felicii," řekl Ivan Zatyko, povoláním zkušební technik automobilů. A na adresu benzinového motoru 1.4 (50 kW) nejčastěji z úst porotců zaznělo. "Jeho elasticita je podprůměrná." Součástí redakčních srovnávacích testů je tradičně také srovnání cen vybraných náhradních dílů pro testované vozy. Škoda Fabia 1.4 (50 kW) se zařadila mezi Škodu Felicia, která je v ceně součástek tradičně nejlevnější, a zahraniční automobily s díly obvykle dražšími. U naftové fabie se projevily vyšší náklady na údržbu motoru z koncernu Volkswagen. Fabia s motorem 1.9 SDI je v cenách náhradních dílů plně srovnatelná se zahraničními vozy, které v některých případech dokonce překonává.
Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.