Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Srovnávací testy odhalily u Felicie nízký jízdní komfort

  16:35aktualizováno  16:35
-

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Škoda Felicia
na obřím online portálu www.automodul.cz

Škoda Felicia je v tuzemsku jednoznačně nejprodávanějším autem, jiný vůz ji zatím o prvenství nemůže připravit. První srovnávací test, kdy se proti Felicii postavil Fiat Punto, Ford Fiesta a nový Renault Clio, odhalil největší slabinu Felicie - jízdní komfort. Posádku trápí nepohodlná, nízko položená sedadla, hluk uvnitř vozu, nepříliš kvalitní pérování, chybějící posilovač řízení - volant ostatně žádá sílu paží nejen při manévrování ve městě.
Naopak o pochvalu si říká výkonný a pružný motor, vnitřní prostor a velký zavazadlový prostor. Konkurence sbírá body jinde. Fiesta přesvědčí jízdními vlastnostmi v běžném provozu i při ryze sportovní jízdě, Clio je mimořádně komfortní a Punto je vhodné pro přepravu i pěti pasažérů. Felicia je v této konkurenci absolutně nejlevnější, nikdo jiný nenabízí ani tolik výkonu a prostoru. Ale v ten moment, kdy se motorista začne zajímat o příplatkovou výbavu, zjistí, že Škodovka s posilovačem řízení, jedním airbagem a dělenými zadními sedadly není žádnou lácí, její cena se bez třinácti stovek vyšplhá na tři sta tisíc korun.
Jiná situace nastala při srovnávacím testu s Fiatem Seicento a Daewoo Matiz. Prvně jmenovaný stojí 209 900 korun, jeho konkurent je o tisíc korun dražší. Mladoboleslavská automobilka vytáhla do boje s modelem X.LINE za 214 900 korun, klasický základní model je o patnáct tisíc korun dražší. Zde je Felicia sice nejdražší, ale taky největší a nejsilnější. Její protivníci ji však opět předčili v jízdním pohodlí. Matiz je rovněž pětidveřový a nabízí dostatek místa pro čtyři pasažéry, body ztrácí v jízdních vlastnostech, malém a těžko přístupném zavazadlovém prostoru, kritiku si zasloužilo i dílenské zpracování. V tom kupodivu vítězil Fiat Seicento, který na všechny zkoušející zapůsobil ještě podvozkem a jízdním komfortem. Na zadních sedadlech je však málo místa, navíc se na ně těžko nastupuje.

Nejen parkování, ale i slalom mezi kužely si žádá silnou ruku na volantu.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Kia Soul EV

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá...

Fiesta ST má teď tříválec a je komfortnější. Na dravosti jí to neubralo

Ford Fiesta ST

Fiesta ST patří mezi nasupenými nákupními taškami k těm nejzábavnějším. Dnes jsou právě malá auta, která vykrmili...

První jízda novým Fordem Focus. Zas jezdí skvěle a má zajímavou cenu

Ford Focus

Skvělé svezení za skvělou cenu, nový Ford Focus se zase povedl. Po dvaceti letech od uvedení přelomové první generace...

Najdete na iDNES.cz