Srovnávací testy odhalily u Felicie nízký jízdní komfort

-

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Škoda Felicia
na obřím online portálu www.automodul.cz

Škoda Felicia je v tuzemsku jednoznačně nejprodávanějším autem, jiný vůz ji zatím o prvenství nemůže připravit. První srovnávací test, kdy se proti Felicii postavil Fiat Punto, Ford Fiesta a nový Renault Clio, odhalil největší slabinu Felicie - jízdní komfort. Posádku trápí nepohodlná, nízko položená sedadla, hluk uvnitř vozu, nepříliš kvalitní pérování, chybějící posilovač řízení - volant ostatně žádá sílu paží nejen při manévrování ve městě.
Naopak o pochvalu si říká výkonný a pružný motor, vnitřní prostor a velký zavazadlový prostor. Konkurence sbírá body jinde. Fiesta přesvědčí jízdními vlastnostmi v běžném provozu i při ryze sportovní jízdě, Clio je mimořádně komfortní a Punto je vhodné pro přepravu i pěti pasažérů. Felicia je v této konkurenci absolutně nejlevnější, nikdo jiný nenabízí ani tolik výkonu a prostoru. Ale v ten moment, kdy se motorista začne zajímat o příplatkovou výbavu, zjistí, že Škodovka s posilovačem řízení, jedním airbagem a dělenými zadními sedadly není žádnou lácí, její cena se bez třinácti stovek vyšplhá na tři sta tisíc korun.
Jiná situace nastala při srovnávacím testu s Fiatem Seicento a Daewoo Matiz. Prvně jmenovaný stojí 209 900 korun, jeho konkurent je o tisíc korun dražší. Mladoboleslavská automobilka vytáhla do boje s modelem X.LINE za 214 900 korun, klasický základní model je o patnáct tisíc korun dražší. Zde je Felicia sice nejdražší, ale taky největší a nejsilnější. Její protivníci ji však opět předčili v jízdním pohodlí. Matiz je rovněž pětidveřový a nabízí dostatek místa pro čtyři pasažéry, body ztrácí v jízdních vlastnostech, malém a těžko přístupném zavazadlovém prostoru, kritiku si zasloužilo i dílenské zpracování. V tom kupodivu vítězil Fiat Seicento, který na všechny zkoušející zapůsobil ještě podvozkem a jízdním komfortem. Na zadních sedadlech je však málo místa, navíc se na ně těžko nastupuje.

Nejen parkování, ale i slalom mezi kužely si žádá silnou ruku na volantu.