Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ssangyong Actyon: nejodvážnější SUV současnosti

aktualizováno 
Tak trochu stranou od mainstreamových, líbivě tvarovaných vozů renomovaných značek, stojí Ssangyong, který svou strategii postavil na - v dnešní době - neobvyklé originalitě při vymýšlení tvarů i názvů.

SsangYong Actyon | foto: SsangYong

Celý výrobní program automobilky stojí na modelech SUV či jejich odvozeninách s pohonem všech kol a často velmi neotřelým designem. Takový je i nový Actyon - patrně nejodvážněji tvarované SUV současnosti.
 
Actyon který nahradil ve výrobním programu "džípovitý“ model Korando, se v mateřské Koreji již rok prodává.

Rostoucí celkové evropské prodeje vedly výrobce k myšlence nabídnou zmlsaným Evropanům i Actyon - ostře řezanou čtyřkolku, připomínající do značné míry velký Rodius, ovšem bez "ploutve“ v zadní třetině střechy.

***

SSANGYONG ACTION: FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE

***

Pětimístný, 4.455 dlouhý, 1.880 široký a 1.740 mm vysoký teréňák se bude snažit uzmout zákazníky především domácí konkurenci Kia Sportage a Hyundai Tucson.

Pomoci by mu k tomu měl právě šokující design a také klasická rámová konstrukce. Jeho vzhled působí ve světě, kde se pečlivě zvažuje každý milimetr odchylky od obecného vkusu, jako výbuch supernovy.
 
Na vnější tvary si totiž rozhodně je třeba zvykat - jsou všechno, jen ne nudné. Vyvolají vesměs škálu krajních emocí - od nadšení až po hluboký nesouhlas. Nikoho nenechají klidným. Který dnešní model to o sobě může říct?

Variabilní a praktický interiér obdržel luxusně vyhlížející tvarování a materiály - přední vyhřívaná sedadla mají výrazně anatomický tvar, vzadu zase nechybí sklopná loketní opěrka.

Čalounilo se černou, červeně lemovanou kůží, pracoviště řidiče svými odvážnými úhly a křivkami připomíná spíše kupé, než terénní vůz.

Nechybí široká paleta doplňků, které mají rádi zejména Evropané - množství objemných odkládacích prostor, multifunkční volant, světelný a dešťový senzor, střešní okno, automatická klimatizace, kompletní elektrifikace a samozřejmě také velká bezpečnostní výbava, v níž nechybí ESP a HDC.

Podvozek spoléhá na osvědčenou klasiku - vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu pětkrát ustavená pevná náprava, odpérovaná vinutými pružinami.

Výsledkem by měla být podle výrobce plavnější jízda, než v mnoha limuzínách. Větší terénní ambice, než je v této třídě obvyklé, naznačuje elektricky přiřaditelný pohon všech kol a dokonce i dvoustupňová redukční převodovka.

Vznětový dvoulitr XDi 200 common rail je shodný s tím, který již pohání dosud nejmenší model Kyron.

Jeho mechanika je plodem vlastního vývoje, vstřikování a řídicí elektroniku dodává tradiční motorářský partner - Mercedes-Benz.

Vyvíjí 104 kW a 310 Nm a relativně lehkému vozu by měl dodat dostatečnou dynamiku. Méně naftomilné trhy se mohou těšit i na osvědčený konvenční zážehový čtyřválec mercedes 2.3 l o výkonu 110 kW. Pětistupňovou mechanickou převodovku lze nahradit čtyřrychlostním automatem.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.