Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ssangyong Actyon: nejodvážnější SUV současnosti

aktualizováno 
Tak trochu stranou od mainstreamových, líbivě tvarovaných vozů renomovaných značek, stojí Ssangyong, který svou strategii postavil na - v dnešní době - neobvyklé originalitě při vymýšlení tvarů i názvů.

SsangYong Actyon | foto: SsangYong

Celý výrobní program automobilky stojí na modelech SUV či jejich odvozeninách s pohonem všech kol a často velmi neotřelým designem. Takový je i nový Actyon - patrně nejodvážněji tvarované SUV současnosti.
 
Actyon který nahradil ve výrobním programu "džípovitý“ model Korando, se v mateřské Koreji již rok prodává.

Rostoucí celkové evropské prodeje vedly výrobce k myšlence nabídnou zmlsaným Evropanům i Actyon - ostře řezanou čtyřkolku, připomínající do značné míry velký Rodius, ovšem bez "ploutve“ v zadní třetině střechy.

***

SSANGYONG ACTION: FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE

***

Pětimístný, 4.455 dlouhý, 1.880 široký a 1.740 mm vysoký teréňák se bude snažit uzmout zákazníky především domácí konkurenci Kia Sportage a Hyundai Tucson.

Pomoci by mu k tomu měl právě šokující design a také klasická rámová konstrukce. Jeho vzhled působí ve světě, kde se pečlivě zvažuje každý milimetr odchylky od obecného vkusu, jako výbuch supernovy.
 
Na vnější tvary si totiž rozhodně je třeba zvykat - jsou všechno, jen ne nudné. Vyvolají vesměs škálu krajních emocí - od nadšení až po hluboký nesouhlas. Nikoho nenechají klidným. Který dnešní model to o sobě může říct?

Variabilní a praktický interiér obdržel luxusně vyhlížející tvarování a materiály - přední vyhřívaná sedadla mají výrazně anatomický tvar, vzadu zase nechybí sklopná loketní opěrka.

Čalounilo se černou, červeně lemovanou kůží, pracoviště řidiče svými odvážnými úhly a křivkami připomíná spíše kupé, než terénní vůz.

Nechybí široká paleta doplňků, které mají rádi zejména Evropané - množství objemných odkládacích prostor, multifunkční volant, světelný a dešťový senzor, střešní okno, automatická klimatizace, kompletní elektrifikace a samozřejmě také velká bezpečnostní výbava, v níž nechybí ESP a HDC.

Podvozek spoléhá na osvědčenou klasiku - vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu pětkrát ustavená pevná náprava, odpérovaná vinutými pružinami.

Výsledkem by měla být podle výrobce plavnější jízda, než v mnoha limuzínách. Větší terénní ambice, než je v této třídě obvyklé, naznačuje elektricky přiřaditelný pohon všech kol a dokonce i dvoustupňová redukční převodovka.

Vznětový dvoulitr XDi 200 common rail je shodný s tím, který již pohání dosud nejmenší model Kyron.

Jeho mechanika je plodem vlastního vývoje, vstřikování a řídicí elektroniku dodává tradiční motorářský partner - Mercedes-Benz.

Vyvíjí 104 kW a 310 Nm a relativně lehkému vozu by měl dodat dostatečnou dynamiku. Méně naftomilné trhy se mohou těšit i na osvědčený konvenční zážehový čtyřválec mercedes 2.3 l o výkonu 110 kW. Pětistupňovou mechanickou převodovku lze nahradit čtyřrychlostním automatem.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz