Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ssangyong Actyon: nejodvážnější SUV současnosti

Tak trochu stranou od mainstreamových, líbivě tvarovaných vozů renomovaných značek, stojí Ssangyong, který svou strategii postavil na - v dnešní době - neobvyklé originalitě při vymýšlení tvarů i názvů.

SsangYong Actyon | foto: SsangYong

Celý výrobní program automobilky stojí na modelech SUV či jejich odvozeninách s pohonem všech kol a často velmi neotřelým designem. Takový je i nový Actyon - patrně nejodvážněji tvarované SUV současnosti.
 
Actyon který nahradil ve výrobním programu "džípovitý“ model Korando, se v mateřské Koreji již rok prodává.

Rostoucí celkové evropské prodeje vedly výrobce k myšlence nabídnou zmlsaným Evropanům i Actyon - ostře řezanou čtyřkolku, připomínající do značné míry velký Rodius, ovšem bez "ploutve“ v zadní třetině střechy.

***

SSANGYONG ACTION: FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE

***

Pětimístný, 4.455 dlouhý, 1.880 široký a 1.740 mm vysoký teréňák se bude snažit uzmout zákazníky především domácí konkurenci Kia Sportage a Hyundai Tucson.

Pomoci by mu k tomu měl právě šokující design a také klasická rámová konstrukce. Jeho vzhled působí ve světě, kde se pečlivě zvažuje každý milimetr odchylky od obecného vkusu, jako výbuch supernovy.
 
Na vnější tvary si totiž rozhodně je třeba zvykat - jsou všechno, jen ne nudné. Vyvolají vesměs škálu krajních emocí - od nadšení až po hluboký nesouhlas. Nikoho nenechají klidným. Který dnešní model to o sobě může říct?

Variabilní a praktický interiér obdržel luxusně vyhlížející tvarování a materiály - přední vyhřívaná sedadla mají výrazně anatomický tvar, vzadu zase nechybí sklopná loketní opěrka.

Čalounilo se černou, červeně lemovanou kůží, pracoviště řidiče svými odvážnými úhly a křivkami připomíná spíše kupé, než terénní vůz.

Nechybí široká paleta doplňků, které mají rádi zejména Evropané - množství objemných odkládacích prostor, multifunkční volant, světelný a dešťový senzor, střešní okno, automatická klimatizace, kompletní elektrifikace a samozřejmě také velká bezpečnostní výbava, v níž nechybí ESP a HDC.

Podvozek spoléhá na osvědčenou klasiku - vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu pětkrát ustavená pevná náprava, odpérovaná vinutými pružinami.

Výsledkem by měla být podle výrobce plavnější jízda, než v mnoha limuzínách. Větší terénní ambice, než je v této třídě obvyklé, naznačuje elektricky přiřaditelný pohon všech kol a dokonce i dvoustupňová redukční převodovka.

Vznětový dvoulitr XDi 200 common rail je shodný s tím, který již pohání dosud nejmenší model Kyron.

Jeho mechanika je plodem vlastního vývoje, vstřikování a řídicí elektroniku dodává tradiční motorářský partner - Mercedes-Benz.

Vyvíjí 104 kW a 310 Nm a relativně lehkému vozu by měl dodat dostatečnou dynamiku. Méně naftomilné trhy se mohou těšit i na osvědčený konvenční zážehový čtyřválec mercedes 2.3 l o výkonu 110 kW. Pětistupňovou mechanickou převodovku lze nahradit čtyřrychlostním automatem.

Autoři:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...