Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

aktualizováno 
V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který „jen“ posouvá důležité schopnosti svého předchůdce na novou úroveň.

SsangYong Rexton | foto: SsangYong

Každý, kdo někdy uvažoval o pořízení auta do terénu, jistě narazil na korejskou značku SsangYong. Ta si nejprve vybudovala v devadesátých letech slušný respekt s modelem Musso, který bohatě využíval techniku Mercedesu, aby pak i své nejvěrnější příznivce zmátla nahrazením mussa hned třemi podobně velkými modely: Actyon, Kyron a Rexton. 

Zatímco actyon šokoval svým vzhledem (ideově jde o předchůdce BMW X6) a kyron upadl v zapomnění, rexton dokázal zaujmout praktickými schopnostmi i dovednostmi v terénu a udržel se v nabídce dodnes.

SsangYong Rexton
SsangYong Rexton

První generace debutovala v roce 2001 a přes dva velké a několik drobnějších faceliftů vydržela ve výrobě až do letošního roku (test čtěte zde). Vždy využívala žebřinový rám odvozený od první generace Mercedesu ML (samonosnou karoserii měly až následující generace mercedesu) a po většinu času se v nabídce vyskytovaly i pohonné jednotky i motory od stuttgartské automobilky.

Obměna modelu po 16 letech už z podstaty věci musí znamenat obrovský skok, ale v tomto případě jde o posun takovým směrem, že by to člověk v dnešní „nízkoemisní“ době nečekal. Pro nový rexton existuje jeden velmi pádný důvod: má i nadále žebřinový rám, ale zcela nový – z 82 % vyrobený z vysokopevnostní oceli. Navíc je tento ssangyong prvním off-roadem na světě, v jehož konstrukci je použita extrémně pevná ocel lisovaná pod tlakem 1,5 GPa.

Zavěšení kol je nezávislé, vpředu disponuje dvojitými příčnými rameny, vzadu pak pracuje multilink. Tato kombinace představuje dobrý kompromis mezi terénními schopnostmi a jízdním komfortem. Na rozdíl od většiny relevantních konkurentů se rexton i nadále obejde bez vzduchového odpružení, které sice posouvá možnosti podvozku, ale za cenu zbytečné složitosti a vysokých servisních nákladů při přetěžování vozu jízdou v terénu.

SsangYong Rexton

Předchůdce nabízel i alternativu v podobě tuhé zadní nápravy. To s novou generací mizí, nicméně dvě různé konstrukce zůstávají – verze s automatickou převodovkou mají zadní nápravu sofistikovanější, což mimo jiné přináší zvětšení světlé výšky z 203 na 224 mm.

Poháněna jsou vždy zadní kola, ta přední lze i za jízdy připojit „natvrdo“. K dispozici je též redukční převodovka. O pohon se stará 2,2litrový čtyřválec vlastní konstrukce o výkonu 133 kW. Ve spojení s šestistupňovým manuálem má 400 Nm a utáhne 2,7 tuny, sedmistupňový automat původem od Mercedesu přenáší 420 Nm a zvládne vlek o hmotnosti až tři tuny. Příští rok se přidá i benzinový dvoulitr spárovaný s šestistupňovým automatem od Aisinu.

Fotogalerie

Zevnějšek je impozantní. Ačkoliv auto s rozměry 4850 x 1960 x 1825 mm není přehnaně velké, díky plným tvarům vypadá obrovsky. Při pohledu zvenku tento dojem podporují i vysoká kapota a masivní zadní sloupky, uvnitř pak vysoký posaz a pro off-roady typický nadhled zpoza volantu.

Interiér nakonec skýtá nejvíc překvapení. Nejen že komfortní, multimediální i bezpečnostní výbava plně odpovídá zařazení do střední třídy. Především se radikálně zvýšila kvalita použitých materiálů a úroveň dílenského zpracování. Rexton je nyní uvnitř bytelný, má sladěné barvy a textury různých plastových dílů a nepáchne uvnitř po lepidlech. Jestliže předchozí generace dávala dost subjektivních důvodů k posměškům, ta nová je pohledem přísných současných měřítek povedeným autem.

SsangYong si však u nás momentálně nekoupíte. Přitom ceny jsou alespoň u našich západních sousedů poměrně příznivé – základní specifikace se bude prodávat od 31 tisíc eur, tedy 810 tisíc korun.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Najdete na iDNES.cz