Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

aktualizováno 
V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který „jen“ posouvá důležité schopnosti svého předchůdce na novou úroveň.

SsangYong Rexton | foto: SsangYong

Každý, kdo někdy uvažoval o pořízení auta do terénu, jistě narazil na korejskou značku SsangYong. Ta si nejprve vybudovala v devadesátých letech slušný respekt s modelem Musso, který bohatě využíval techniku Mercedesu, aby pak i své nejvěrnější příznivce zmátla nahrazením mussa hned třemi podobně velkými modely: Actyon, Kyron a Rexton. 

Zatímco actyon šokoval svým vzhledem (ideově jde o předchůdce BMW X6) a kyron upadl v zapomnění, rexton dokázal zaujmout praktickými schopnostmi i dovednostmi v terénu a udržel se v nabídce dodnes.

SsangYong Rexton
SsangYong Rexton

První generace debutovala v roce 2001 a přes dva velké a několik drobnějších faceliftů vydržela ve výrobě až do letošního roku (test čtěte zde). Vždy využívala žebřinový rám odvozený od první generace Mercedesu ML (samonosnou karoserii měly až následující generace mercedesu) a po většinu času se v nabídce vyskytovaly i pohonné jednotky i motory od stuttgartské automobilky.

Obměna modelu po 16 letech už z podstaty věci musí znamenat obrovský skok, ale v tomto případě jde o posun takovým směrem, že by to člověk v dnešní „nízkoemisní“ době nečekal. Pro nový rexton existuje jeden velmi pádný důvod: má i nadále žebřinový rám, ale zcela nový – z 82 % vyrobený z vysokopevnostní oceli. Navíc je tento ssangyong prvním off-roadem na světě, v jehož konstrukci je použita extrémně pevná ocel lisovaná pod tlakem 1,5 GPa.

Zavěšení kol je nezávislé, vpředu disponuje dvojitými příčnými rameny, vzadu pak pracuje multilink. Tato kombinace představuje dobrý kompromis mezi terénními schopnostmi a jízdním komfortem. Na rozdíl od většiny relevantních konkurentů se rexton i nadále obejde bez vzduchového odpružení, které sice posouvá možnosti podvozku, ale za cenu zbytečné složitosti a vysokých servisních nákladů při přetěžování vozu jízdou v terénu.

SsangYong Rexton

Předchůdce nabízel i alternativu v podobě tuhé zadní nápravy. To s novou generací mizí, nicméně dvě různé konstrukce zůstávají – verze s automatickou převodovkou mají zadní nápravu sofistikovanější, což mimo jiné přináší zvětšení světlé výšky z 203 na 224 mm.

Poháněna jsou vždy zadní kola, ta přední lze i za jízdy připojit „natvrdo“. K dispozici je též redukční převodovka. O pohon se stará 2,2litrový čtyřválec vlastní konstrukce o výkonu 133 kW. Ve spojení s šestistupňovým manuálem má 400 Nm a utáhne 2,7 tuny, sedmistupňový automat původem od Mercedesu přenáší 420 Nm a zvládne vlek o hmotnosti až tři tuny. Příští rok se přidá i benzinový dvoulitr spárovaný s šestistupňovým automatem od Aisinu.

Fotogalerie

Zevnějšek je impozantní. Ačkoliv auto s rozměry 4850 x 1960 x 1825 mm není přehnaně velké, díky plným tvarům vypadá obrovsky. Při pohledu zvenku tento dojem podporují i vysoká kapota a masivní zadní sloupky, uvnitř pak vysoký posaz a pro off-roady typický nadhled zpoza volantu.

Interiér nakonec skýtá nejvíc překvapení. Nejen že komfortní, multimediální i bezpečnostní výbava plně odpovídá zařazení do střední třídy. Především se radikálně zvýšila kvalita použitých materiálů a úroveň dílenského zpracování. Rexton je nyní uvnitř bytelný, má sladěné barvy a textury různých plastových dílů a nepáchne uvnitř po lepidlech. Jestliže předchozí generace dávala dost subjektivních důvodů k posměškům, ta nová je pohledem přísných současných měřítek povedeným autem.

SsangYong si však u nás momentálně nekoupíte. Přitom ceny jsou alespoň u našich západních sousedů poměrně příznivé – základní specifikace se bude prodávat od 31 tisíc eur, tedy 810 tisíc korun.

Autoři:



Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů: mrznou, leptají auto a opijí vás

Ilustrační foto

Kapalinu do ostřikovačů vybírá většina řidičů podle dvou parametrů: deklarované odolnosti mrazu a ceny. I "modrá voda“...



Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...

Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Škoda nestíhá vyrábět, fabie vozí lakovat daleko do Německa

(Ilustrační snímek)

Česká značka má maximálně vytížené kapacity. Výroba jede naplno. Na některé žádané modely se čeká velmi dlouho, na SUV...

Další z rubriky

Koncept Xmotion ukazuje drsnější stránku Nissanu

Nissan Xmotion

Automobilka Nissan zavzpomínala na úspěchy svých terénních automobilů a do Detroitu přivezla svérázný koncept, na...

Nový Mustang pro Bullitta je tady, samozřejmě zelený

Ford Mustang Bullitt

Slavný oscarový film Bullittův případ se Stevem McQueenem v hlavní roli měl premiéru 17. října 1968. Automobilka Ford...

Pražský fantom konečně odložil masku. Nový Mercedes A v plné parádě

Nový Mercedes třídy A

To je to auto, které při neustálém brouzdání Prahou dráždilo kolemjdoucí. Bez maskování by budilo méně pozornosti, než...

Najdete na iDNES.cz