Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SsangYong chce dobýt Evropu. Dokázat to má malé SUV Tivoli

aktualizováno 
Nové malé SUV Tivoli by mělo vrátit SsangYong do hry. Značka prochází novou životní etapou pod křídly indického koncernu Mahindra, který ho zachránil před smrtí. Tivoli nevypadá špatně a rozhodně má šanci uspět. Pokud bude cenově výhodné.

SsangYong Tivoli | foto: SsangYong

Jihokorejská značka není v Evropě neznámá i v Česku se její modely prodávají dlouhodobě. Časy populárních off-roadů Musso a Korando první generace jsou ale už dávno pryč. Pryč jsou i časy, kdy výtvory SsangYongu získávali jeden primát nejošklivějších aut za druhým, i když pár modelů z té doby v poupravené podobě přežilo do současnosti. SsangYong mezi tím zbankrotoval a záchranu našla značka až u investorů z Indie. V současné době patří firma pod koncern Mahindra. 

Fotogalerie

Aktuální nabídka SsangYongu je složená převážně z SUV či off-roadů. I u nás jsou známé modely Rexton, Kyron, Actyon, výjimečně i nové Korando. K tomu je v portfoliu MPV jménem Rodius a na domácím trhu se prodává i velký sedan Chairman, který vypadá jako Mercedes třídy S. Vysmívaný design si stále nesou modely Actyon a Kyron, ani SUV Rodius zrovna moc krásy nepobralo. Naopak Korando je nenápadné a Rexton ostudu také neudělá.

Aktuálně má sice SsangYong budoucnost docela jistou, mateřská Mahindra je silná firma. Produkce ale zatím nedosahuje kapacitních možností a tak SsangYong musí přijít s modely, které se budou prodávat v Evropě a možná do budoucna i v USA. Tam zatím značka nepůsobí, ale pokukuje po možnostech, jak na americký trh proniknout.

Loni SsangYong vyrobil 140 000 aut, což je ale o 100 000 méně, než činí kapacita továrny nedaleko Soulu. A právě 100 000 kusů ročně by se mělo vyrábět nového malé SUV Tivoli, které zatím výrobce ukázal v předpremiéře, tu výstavní si novinka odbude příští týden na autosalonu v Ženevě. Uvedenou produkci ale neplánuje firma hned letos, to by se mělo vyrobit a prodat okolo 35 000 kusů tivoli. Od příštího roku by už novinka měla prázdné kapacity továrny využít naplno. Tivoli vzniklo z konceptu XIV, který výrobce v několika podobách ukazoval na předešlých evropských autosalonech.

SsangYong Tivoli

Design tivoli je na SsangYong dobrý, trochu připomíná Nissan Juke a to především bočními zadními partiemi. Předek je originální, takto přední sklo přecházející do střechy jsme už viděli u Mini, Suzuki Swift a nebo i Fabie 2. Celkově má Tivoli šanci zaujmout, vzhled není nudný a ani nepřipomíná ošklivky actyon nebo kyron.

Tivoli je klasické SUV, tedy v podstatě zvýšený a opticky nafouknutý hatchback. Terénní vlastnosti tady nebudou podstatné, přestože se za příplatek bude nabízet i verze s pohonem všech kol. Základ bude mít poháněnou přední nápravu a ani (zatím nespecifikovaná) světlá výška nenasvědčuje tomu, že by se tivoli hodilo na tvrdou práci v terénu. Naopak by se mělo ukazovat ve městech. Proto výrobce připravil dvoubarevné lakování s odlišnou barvou střechy, chromované lišty a jen velmi decentní oplastování na spodních partiích auta.

Auto je dlouhé 4,2 metru, což je spíš na spodní hranici kategorie. Výrobce ale upozorňuje na šířku 1,795 metru, která je na daný segment nadprůměrná. I uváděný objem zavazadlového prostoru 423 litrů vypadá slušně a je rozhodně nadprůměrný.

Pohon budou zajišťovat tři agregáty. Dva benzinové a jeden diesel. Zatím bude ale k dispozici jen jeden motor a to atmosférická zážehová jednotka s objemem motoru 1,6 litru. Je to zcela nový motor s výkonem 92 kW. Víc podrobností k němu zatím výrobce neprozradil. Výkon na kola bude přenášet buď manuální nebo automatická převodovka Aisin. Vždy se šesti stupni.

SsangYong Tivoli

Později přijde pod kapotu stejně objemný diesel, který je pro úspěch modelu v Evropě naprosto nezbytný. Opět by mělo jít o vlastní vývoj, ale technické detaily zatím známé nejsou. Třetí jednotkou by měl být benzinový agregát s objemem 1,2 litru a s turbodmychadlem. Opět rozumná volba s ohledem na trendy a konkurenci v Evropě.

SsangYong si věří především v úrovni zpracování interiéru a s nabídkou výbavy. Jak se mu to v prvním případě povedlo, můžete posoudit z fotografií. Na výběr budou tři barevné varianty: černá, béžová a červená. Za příplatek bude k dispozici multimediální systém se sedmipalcovým displejem, kožené čalounění a další prvky výbavy.

Detaily SsangYong zveřejní v Ženevě a to včetně termínu uvedení na evropský trh a taktéž ceny.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Stavění aut na polský způsob. Z Fordu Mustang je novodobá Warszawa

Warszawa M20 GT

Na auta značky Warszawa vzpomenou jen opravdoví pamětníci. Polská firma KHM Motor na ni chce odkázat netradiční kreací...

Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class

Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně...

Škoda Vision RS: první ochutnávka nástupce Rapidu

Škoda Vision RS

Nástupce Škody Rapid se odhaluje. Koncept Vision RS automobilka ukáže na autosalonu v Paříži začátkem října a sériové...

Najdete na iDNES.cz