Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SsangYong chce dobýt Evropu. Dokázat to má malé SUV Tivoli

aktualizováno 
Nové malé SUV Tivoli by mělo vrátit SsangYong do hry. Značka prochází novou životní etapou pod křídly indického koncernu Mahindra, který ho zachránil před smrtí. Tivoli nevypadá špatně a rozhodně má šanci uspět. Pokud bude cenově výhodné.

SsangYong Tivoli | foto: SsangYong

Jihokorejská značka není v Evropě neznámá i v Česku se její modely prodávají dlouhodobě. Časy populárních off-roadů Musso a Korando první generace jsou ale už dávno pryč. Pryč jsou i časy, kdy výtvory SsangYongu získávali jeden primát nejošklivějších aut za druhým, i když pár modelů z té doby v poupravené podobě přežilo do současnosti. SsangYong mezi tím zbankrotoval a záchranu našla značka až u investorů z Indie. V současné době patří firma pod koncern Mahindra. 

Fotogalerie

Aktuální nabídka SsangYongu je složená převážně z SUV či off-roadů. I u nás jsou známé modely Rexton, Kyron, Actyon, výjimečně i nové Korando. K tomu je v portfoliu MPV jménem Rodius a na domácím trhu se prodává i velký sedan Chairman, který vypadá jako Mercedes třídy S. Vysmívaný design si stále nesou modely Actyon a Kyron, ani SUV Rodius zrovna moc krásy nepobralo. Naopak Korando je nenápadné a Rexton ostudu také neudělá.

Aktuálně má sice SsangYong budoucnost docela jistou, mateřská Mahindra je silná firma. Produkce ale zatím nedosahuje kapacitních možností a tak SsangYong musí přijít s modely, které se budou prodávat v Evropě a možná do budoucna i v USA. Tam zatím značka nepůsobí, ale pokukuje po možnostech, jak na americký trh proniknout.

Loni SsangYong vyrobil 140 000 aut, což je ale o 100 000 méně, než činí kapacita továrny nedaleko Soulu. A právě 100 000 kusů ročně by se mělo vyrábět nového malé SUV Tivoli, které zatím výrobce ukázal v předpremiéře, tu výstavní si novinka odbude příští týden na autosalonu v Ženevě. Uvedenou produkci ale neplánuje firma hned letos, to by se mělo vyrobit a prodat okolo 35 000 kusů tivoli. Od příštího roku by už novinka měla prázdné kapacity továrny využít naplno. Tivoli vzniklo z konceptu XIV, který výrobce v několika podobách ukazoval na předešlých evropských autosalonech.

SsangYong Tivoli

Design tivoli je na SsangYong dobrý, trochu připomíná Nissan Juke a to především bočními zadními partiemi. Předek je originální, takto přední sklo přecházející do střechy jsme už viděli u Mini, Suzuki Swift a nebo i Fabie 2. Celkově má Tivoli šanci zaujmout, vzhled není nudný a ani nepřipomíná ošklivky actyon nebo kyron.

Tivoli je klasické SUV, tedy v podstatě zvýšený a opticky nafouknutý hatchback. Terénní vlastnosti tady nebudou podstatné, přestože se za příplatek bude nabízet i verze s pohonem všech kol. Základ bude mít poháněnou přední nápravu a ani (zatím nespecifikovaná) světlá výška nenasvědčuje tomu, že by se tivoli hodilo na tvrdou práci v terénu. Naopak by se mělo ukazovat ve městech. Proto výrobce připravil dvoubarevné lakování s odlišnou barvou střechy, chromované lišty a jen velmi decentní oplastování na spodních partiích auta.

Auto je dlouhé 4,2 metru, což je spíš na spodní hranici kategorie. Výrobce ale upozorňuje na šířku 1,795 metru, která je na daný segment nadprůměrná. I uváděný objem zavazadlového prostoru 423 litrů vypadá slušně a je rozhodně nadprůměrný.

Pohon budou zajišťovat tři agregáty. Dva benzinové a jeden diesel. Zatím bude ale k dispozici jen jeden motor a to atmosférická zážehová jednotka s objemem motoru 1,6 litru. Je to zcela nový motor s výkonem 92 kW. Víc podrobností k němu zatím výrobce neprozradil. Výkon na kola bude přenášet buď manuální nebo automatická převodovka Aisin. Vždy se šesti stupni.

SsangYong Tivoli

Později přijde pod kapotu stejně objemný diesel, který je pro úspěch modelu v Evropě naprosto nezbytný. Opět by mělo jít o vlastní vývoj, ale technické detaily zatím známé nejsou. Třetí jednotkou by měl být benzinový agregát s objemem 1,2 litru a s turbodmychadlem. Opět rozumná volba s ohledem na trendy a konkurenci v Evropě.

SsangYong si věří především v úrovni zpracování interiéru a s nabídkou výbavy. Jak se mu to v prvním případě povedlo, můžete posoudit z fotografií. Na výběr budou tři barevné varianty: černá, béžová a červená. Za příplatek bude k dispozici multimediální systém se sedmipalcovým displejem, kožené čalounění a další prvky výbavy.

Detaily SsangYong zveřejní v Ženevě a to včetně termínu uvedení na evropský trh a taktéž ceny.

Autor:






Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.