Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SsangYong, výrobce nejošklivějších aut přežil a chystá jedno pěkné SUV

aktualizováno 
Nejmenší jihokorejská automobilka přežila svou klinickou smrt. Koupila ji indická Mahindra a na trh pouští nový model Korando, který by se v Evropě mohl líbit. V SsangYongu podle všeho vyhlásili konec experimentům a svěřili návrh designu slavnému Giugiarovi. Je to ale jeho poslední nezávislá práce, italské designstudio totiž už patří Volkswagenu.

SsangYong Korando 2011 | foto: SsangYong

Loni musel SsangYong vyhlásit bankrot, zaměstnanci stávkovali a dlouho nebylo jasné, jestli značka přežije, či nikoliv. Nakonec o SsangYong projevilo zájem hned několik velkých výrobců a dalších investorů. Souboj vyhrála indická společnost Mahindra, která plánuje nové modely prodávat i na domácím trhu pod svou značkou.

SsangYong Korando 2011

Pokud jste si nevylámali jazyk při vyslovení značky SsangYong, tak vám ještě mohly vypadnout oči z důlků, když jste na silnici potkali jeden jeho z novějších modelů. Vedle vcelku pohledného off-roadu Rexton totiž SsangYong nabízel a vlastně stále doprodává i trojici prapodivných monster s názvy Actyon, Kyron a Rodius.

Těžko krátce definovat jejich design, snad něco na způsob legendární pohádky o pejskovi s kočičkou vařících dort. Actyon poutá pozornost podivnou přídí i zádí. Obě jsou velmi mohutné a světla mají nepřirozeně nízko. Kyron je poněkud uhlazenější, ale i on má karoserii podivně slepenou z oblin a hran. Horší je zadní část, předek lze přehlédnout. To samé platí i o velkém modelu Rodius, jehož řešení zadní části je zcela neortodoxní, ale také naprosto podivné.

SsangYong Korando 2011

V každém případě SsangYong dlouho těžil z licence na určité komponenty Mercedesu a také z toho, že vcelku brzy zaregistroval zájem o velká terénní auta a o vozy SUV a jejich deriváty. V devadesátých letech se například model Musso těšil solidnímu zájmu zákazníků, a to i u nás.

Ve stejné době se prodával i malý teréňák Korando, který se snažil podobat legendárním jeepům. Ale u něj designéři SsangYongu výrazně popustili uzdu fantazii, zejména na přídi, a tak nad obalem vítězila dobrá cena a funkční technika.

To nové Korando modelového roku 2010 (typové označení C200) má šanci vrátit značku do hry. Vedle financí od silné indické Mahindry to je velmi povedený design od Giorgetta Giugiara, na hony vzdálený kreacím designérů dosavadních modelů SsangYongu. Nové korando se již v Koreji začalo prodávat, na evropské trhy se dostane na jaře příštího roku a to včetně našeho trhu.

Nové korando bude zpočátku nabízeno s jediným motorem, dvoulitrovým commonrailovým dieselem s výkonem 175 koní a točivým momentem 330 Nm (prozatím se údaje o výkonu motoru liší podle jednotlivých trhů). To je slušný začátek, který by se mohl líbit především evropským zákazníkům. Bohužel, tento motor bude spřažen jen s manuální převodovkou. Automat a benzínový turbo motor s výkonem 180 koní bude k dispozici až v druhé polovině příštího roku. V plánech výrobce dokonce figuruje i hybridní varianta.

Ve všech verzích bude nové SUV nabízeno jako dvoukolka i jako čtyřkolka a svým zaměřením bude na trhu soupeřit s Nissanem Qashqai nebo Škodou Yeti. Karoserie využívá moderní koncept samonosné karoserie. Vpředu má nové korando závěsy typu McPherson, vzadu multilinkovou nápravu. A dobrá zpráva pro stěhováky: kufr pojme v základu 460 litrů.

SsangYong má velké plány, ale až čas a úspěch koranda ukáže, nakolik jsou realistické. Prý je v přípravě větší model, snad s tradičním jménem Musso a také nový rexton, který by si měl zachovat rámovou konstrukci a tedy solidní předpoklady pro použití v terénu.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.