Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S laděním rapidu pomohli Škodě novináři, upraví ho ještě před uvedením

Exkluzivně   8:38aktualizováno  8:38
Rapid dostane stahování zadních oken od řidiče co nejdřív. Asi nejkritizovanější příklad šetření na chystaném laciném modelu Škodovka upraví.

Škoda Rapid | foto: iDNES.cz

Dnes už je pro výrobce lacinější montovat do auta elektricky stahované okno než klasický mechanismus s kličkou (vítají to i designéři). Všechna okna ovládaná elektricky tak má i rapid. Jenže řidič nemá jak ta zadní ovládat.

Když dítě před školou vystoupí a nechá otevřené okno, budete tam muset dojít. Původně měl řidič rapidu dostat tlačítka stahování všech čtyř oken k ruce podle informací iDNES.cz od příštího roku. Nakonec se v Mladé Boleslavi rozhodli jednat rychleji.

Ovládání stahování oken ve Škodě Rapid

Ovládání stahování oken ve Škodě Rapid

Nejnovější škodovácký model tak bude ještě před uvedením na některé trhy "opraven": ze dveří řidiče bude možné ovládat všechna čtyři okna, ne jen dvě přední jako nyní.

"Snažíme se zajistit to co nejdříve, takže na některé trhy se to stihne ještě před premiérou," prozradil zdroj z automobilky. Zda mezi nimi bude i český trh, na němž se nové kompaktní auto začne prodávat na začátku října po oficiální premiéře na pařížském autosalonu, není jasné.

Nový rapid do detailu

Prozkoumali jsme nový rodinný sen Čechů - čtěte zde

Jasné ale je, že se Škodě vlastně vyplatila strategie předvádět vůz novinářům s velkým předstihem a ne až na autosalonech. Testovací jezdci z médií totiž stahování oken jednohlasně kritizovali, protože řidič nemohl stáhnout zadní okno kvůli větrání.

"Uznali jsme kritiku jako oprávněnou a snažíme se to napravit. Je taky pravda, že by stahování obou oken mohlo mít i citigo, tam jde ale jen o pohodlí, ne o bezpečnost," dodal člověk obeznámený se situací s narážkou na to, že u nejmenší škodovky řidič pro změnu nemůže stáhnout okno ve dveřích spolujezdce. Nápravu přinese ale v tomto případě asi až facelift za dva roky.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.