Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Standard kvality v USA udává Toyota

  8:51aktualizováno  8:51
Japonská Toyota se při posuzování kvality vozů nadále pohybuje na samé špici automobilového průmyslu. Poté, co její modely nedávno zvítězily v anketě zákaznické spokojenosti v Británii, odváží si Japonci podobné ocenění i z USA.

Společností J.D. Power zveřejněná studie, která mapovala počty problémů a případných poruch u nových vozů, přiřkla první místo Toyotě hned v devíti z celkových 16-ti posuzovaných automobilových tříd.

Největší japonský výrobce zvítězil i celkově s průměrnými 107 komplikacemi na sto nově prodaných vozů. Druhou příčku kvality si v USA podržela Honda (113) následovaná vozy BMW (116), Porsche (122) a General Motors (130). Právě posledně jmenovanému výrobci se spolu s jihokorejskými Hyundai a Kia podařilo během posledních let zvýšit kvalitu vozů nejvíce. Dotázaných 65 tisíc Američanů průměrně evidovalo 1,33 jakéhokoli problému či poruchy na jeden nový vůz po 90-ti dnech od jeho koupě.

Analýza dále uvádí, že za posledních pět let se kvalita vozů prodávaných v USA zvýšila o 24 procent. Analytici vychází právě z počtu hlášených problémů či poruch. V posledně zkoumaném roce 2001 došlo dokonce k desetiprocentnímu zlepšení, což naznačuje akcelerující trend. "Rapidní růst kvality výroby není náhodný. Producenti si uvědomují, že právě kvalita vozu má na zákaznickou spokojenost zásadní vliv a ovlivňuje i velmi důležitou image značky," tvrdí Brian Walters, jeden z šéfů výzkumné společnosti.

Zpráva dále vyjmenovává nejlepší výrobní závody, které produkují auta pro americký trh. Absolutní primát si drží Tahara, japonská továrna Toyoty. Nejlepším evropským závodem je dle J.D. Power mnichovské BMW, přičemž stejný standart si drží i pobočka bavorské automobilky v Jihoafrické republice. Následuje provoz DaimlerChrysleru v německém Sindelfingenu a teprve poté se umísťují továrny na území USA.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.