Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stane se nová vectra trumfem Opelu?

  19:15aktualizováno  19:15
Na počátku roku se ve výrobních halách v německém Rüsselsheimu rozběhla výroba nové vectry, kterou zástupci Opelu označují s trochou nadsázky za nejmodernější současně vyráběný vůz. Ve dvousměnném provozu zde plánují již koncem jara dosáhnout plné kapacity, čímž se potvrzuje trend automobilek poslední doby - zkrátit dobu rozjezdu výroby na minimum, nejlépe na několik málo měsíců.

Nový výrobní závod, do kterého koncern GM zainvestoval okolo 800 miliónů euro, zde bude schopen později ve třísměnném provozu vyrábět až 270 tisíc vozů různých modelových řad. Dalším místem, kde se bude nový vůz vyrábět bude britský Ellesmere Port. Odtut ale již budou vyjíždět převážně automobily s označením Vauxhall Vectra.

Již jsme zaznamenali i první nezávislé hodnocení nového vozu. Redaktoři anglického týdeníku Auto Express, kteří měli jako jedni z mála zatím možnost se s vectrou nové generace svést, nešetřili slovy chvály: "Nový model vectry má šance vyhrát v boji o zákazníka s konkurenčním Fordem Mondeo. Jeho jízdní vlastnosti jsou precizní, vývojáři Opelu udělali oproti minulé vectře, která byla právě v jízdních vlastnostech často kritizována, velký pokrok."

Nový Opel Vectra vyjede nejprve jako čtyřdveřový sedan poháněný čtyřválcovými motory řady ECOTEC o výkonech od 90 kW/122 k až po 108 kW/147 k (zážehové motory), resp. od 74 kW/100 k až po 92 kW/125 k (vznětové motory).

Nabídku modelové řady v průběhu dvou let po její premiéře postupně rozšíří řada dalších karosářských verzí, motorů či převodovek. Právě u rychlostní skříně vývojáři Opelu připravili stále více oblíbenou kombinaci - poprvé u vectry představí pětistupňovou samočinnou převodovku, která umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů. Pro vyznavače sportovní jízdy bude například k mání i sportovní naladění podvozku snížené o 20 mm.

Nově vyvinutý vůz je také vybaven systémem řízení podvozku IDS (Interactive Driving System), který integruje veškeré kontrolní funkce a bezpečnostní prvky. Zlepšení zaznamenal i systém elektronické stability, nově pojmenovaný ESP Plus.

Nová vectra má být doslova prošpikovaná elektronickými senzory, v nejlépe vybavených modelech jich má být na různých místech rozmístěno více než 30. Zde Vám představíme jen několik elektronických zázraků, které by se ještě před deseti lety zdály být téměř sci-fi:

Zápachový senzor neustále kontroluje kvalitu venkovního ovzduší a v případě, že koncentrace škodlivin či zápachu překročí zvolenou hranici, systém vypne cirkulaci vzduchu s vnějším prostředím.

Elektronický senzor umístěný ve vnitřním zpětném zrcátku zase dbá úroveň osvícení řidiče vozem jedoucím za automobilem. V případě, že by mohlo dojít k oslnění řidiče, dojde k ztmavení zpětného zrcátka. Řidič tedy nebude muset zrcátko manuálně zklápět, jako tomu bylo doposud.

Samozřejmostí vyšších výbav nové vectry bude dešťový senzor, který automaticky zapne stěrače v případě zvlhčení předního skla.

Další senzory budou umístěny na discích kol, přičemž budou dbát na tlak v pneumatikách, který je dle zkušeností nejčastějším prohřeškem při péči o vůz.

Velice praktickým vybavením se jistě stane i senzor kontrolující vzdálenost za vozem při parkování. Ten v navolené vzdálenosti od překážky zapípá, kdyby však došlo ke kontaktu například s dalším parkujícím vozem, nová vectra se automaticky zastaví.

Stabilitu v průběhu jízdy bude hlídat další množství senzorů integrovaných do systému IDS či ESP Plus. Ty minimalizují nepřiměřené tlaky v okamžicích, kdy se vůz dostane do smyku a následně se pokouší automobil stabilizovat.

Elektronická klimatizace v sobě nově integruje i senzory sledující vnější teplotu na různých místech exteriéru, čímž se dosáhne přesnější regulace vnitřního prostředí například v případě silného slunečního nasvícení jedné strany vozu.

Další čidla deaktivující airbag jsou umístěna v sedadlu spolujezdce. Ty fungují automaticky i v případě, že je na předním sedadle umístěna dětská sedačka.

Management Opelu prohlašuje, že nová vectra, kterou motoristická veřejnost poprvé spatří na autosalonu v Ženevě, je přelomovým modelem i po stránce designu. Ostatní premiérové vozy této značky by měly na současný styl plynně navázat. Karosérie vectry má koeficient aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.