Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stánek Citroënu v Paříži zpestří kupé - C-Airdream

  12:16aktualizováno  12:16
Šéfové Citroënu pomýšlí na nový segment aut. Jejich designérské centrum pro pařížský autosalon připravilo studii sportovního kupé, které se vymyká nejen paletě v současnosti vyráběných Citroënů, ale také se významně liší od konkurenčních modelů. Čtyřmístný automobil pojmenovaný C-Airdream sice patří do kategorie kupé, ale dle dostupných informací by měl být na danou třídu nebývale prostorný.

Po stránce designu se Citroën odvázal a opustil v současnosti prosazovaný styl. Koncept C-Airdream budí dojem robustnosti, nové dlouhé linie zaručují optimální aerodynamický odpor vzduchu. Konstruktéři také navrhli prosklenou střechu, čímž se chtějí "svést" na módním trendu poslední doby.

Největší revoluci však Francouzi přichystali v interiéru. Vnitřní prostor je nejen velký a bohatě prosvětlený, ale zejména přináší zajímavé technické lahůdky. C-Airdream se například neovládá klasickými nožními pedály. Ty jsou nahrazeny ovládáním na volantu, přirozeně v elektronickém stylu drive-by-wire.

Zajímavé ovládání pomocí "myši" umístěné v přední loketní opěrce získal i informační a navigační monitor integrovaný v palubní desce.

Kupé, jehož budoucnost je zatím ohraničena jen autosalonem v Paříži, je poháněno třílitrovým šestiválcem s maximálním výkonem 154 kilowatt (210 k).

Autor:




Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ferrari 458 4,5 SPIDER
Ferrari 458 4,5 SPIDER

r.v. 2012, naj. 22 200 km, benzín
4 999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.