"Jsme téměř plní. Patříme k těm autovrakovištím, která nemají daleko k tomu, aby už nemohla auta brát. Může za to hromadné odhlašování aut kvůli ekologické dani a zároveň dnešní cena šrotu, která šla dolů,“ říká jednatel firmy provozující svojšické vrakoviště v pardubickém kraji Jan Freiberk.
Podle náměstka sezemické firmy Ruml CZ Aloise Čapka likvidují nyní asi o třicet procent aut více než loni touto dobou. S prosincovým boomem se to však nedá srovnat. Ekologická daň totiž ze starých aut udělala neprodejné vraky.
Staré škodovky, lady či trabanty jezdily na vrakoviště po stovkách a majitelé se s nimi neloučili lehce. "Majitelé aut se s nimi loučí, hladí je, děkují jim za služby."
Občas se na vrakovištích objevují i jiní lidé. "Auto nebo motocykl nemají, ale chtěli by potvrzení o jejich likvidaci. Ale nemají šanci. Kdyby jim potvrzení dal a později se zjistilo, že někde po silnicích jezdí, říkal bych si o pěkný průšvih," řekl zaměstnanec svojšického autovrakoviště Bohuslav Freiberk.
NEpřehlédněteJak odhlásit auto, které nejde odhlásit - ČTĚTE ZDE |
Další vlnu očekávají z autobazarů, kde stojí spousta starých vozidel, která jsou kvůli ekologické dani prakticky neprodejná. Obchodníci v autobazarech nyní prodávají lepší a mladší vozy.
"Dopad na obchod není pro nás negativní, průměrná cena prodávaných aut je zhruba 120 až 130 tisíc korun. Kvůli nízkým cenám ropy je v posledních době větší poptávka po maloobjemových motorech a ustoupil zájem o diesely," řekl mluvčí AAA Auto Milan Smutný.
Může se hoditNové i ojeté automobily můžete koupit na www.automodul.cz |
Od Nového roku do něj musejí přispívat všichni motoristé, kteří ignorují povinné ručení. Za každý den bez pojistky si může kancelář naúčtovat až tři sta korun. Řidič má po přijetí výzvy třicet dnů na to, aby do fondu zaplatil příspěvek nebo prokázal, že zákonné pojištění platit nemusí.