Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stará auta mizejí ze silnic, vrakoviště jsou plná

  10:05aktualizováno  10:05
Ekologická daň, která začala platit v lednu, zabírá. Po silnicích v kraji jezdí méně přestárlých automobilů a vrakoviště jsou plná.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

"Jsme téměř plní. Patříme k těm autovrakovištím, která nemají daleko k tomu, aby už nemohla auta brát. Může za to hromadné odhlašování aut kvůli ekologické dani a zároveň dnešní cena šrotu, která šla dolů,“ říká jednatel firmy provozující svojšické vrakoviště v pardubickém kraji Jan Freiberk.

Podle náměstka sezemické firmy Ruml CZ Aloise Čapka likvidují nyní asi o třicet procent aut více než loni touto dobou. S prosincovým boomem se to však nedá srovnat. Ekologická daň totiž ze starých aut udělala neprodejné vraky.

Staré škodovky, lady či trabanty jezdily na vrakoviště po stovkách a majitelé se s nimi neloučili lehce. "Majitelé aut se s nimi loučí, hladí je, děkují jim za služby."

Občas se na vrakovištích objevují i jiní lidé. "Auto nebo motocykl nemají, ale chtěli by potvrzení o jejich likvidaci. Ale nemají šanci. Kdyby jim potvrzení dal a později se zjistilo, že někde po silnicích jezdí, říkal bych si o pěkný průšvih," řekl zaměstnanec svojšického autovrakoviště Bohuslav Freiberk.

NEpřehlédněte

Jak odhlásit auto, které nejde odhlásit - ČTĚTE ZDE

Další vlnu očekávají z autobazarů, kde stojí spousta starých vozidel, která jsou kvůli ekologické dani prakticky neprodejná. Obchodníci v autobazarech nyní prodávají lepší a mladší vozy.

"Dopad na obchod není pro nás negativní, průměrná cena prodávaných aut je zhruba 120 až 130 tisíc korun. Kvůli nízkým cenám ropy je v posledních době větší poptávka po maloobjemových motorech a ustoupil zájem o diesely," řekl mluvčí AAA Auto Milan Smutný.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily můžete koupit na www.automodul.cz

Kdo přestárlý vůz z evidence nevyřadil a neplatí zákonné pojistné, může očekávat potíže. Už v polovině února obešle Česká kancelář pojistitelů prvních deset tisíc majitelů automobilů v republice výzvou, aby zaplatili poplatek do garančního fondu.

Od Nového roku do něj musejí přispívat všichni motoristé, kteří ignorují povinné ručení. Za každý den bez pojistky si může kancelář naúčtovat až tři sta korun. Řidič má po přijetí výzvy třicet dnů na to, aby do fondu zaplatil příspěvek nebo prokázal, že zákonné pojištění platit nemusí.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.