Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stará octavia definitivně končí. Škoda ji příští rok přestane vyrábět

  11:29aktualizováno  11:29
Jeden z nejúspěšnějších modelů v historii Škody Auto příští rok přestane automobilka vyrábět. Čtrnáct let poté, co ho automobilka uvedla na trh, skončí pravděpodobně výroba modelu Octavia Tour, mezi lidmi známý častěji jako "stará oktávie".

Škoda Octavia Tour | foto: Škoda Auto

Model, který v některých letech předehnal v prodejích i nové verze octavie, už nejde tak dobře na odbyt jako v minulosti. "Vzhledem k situaci na trhu bude muset ke konci roku 2010 výroba skončit," uvedla v týdeníku Škodovácký odborář člen představenstva zodpovědný za prodej Reinhard Fleger. O přesném datumu ukončení výroby ještě firma nerozhodla.

Octavia Tour slavila úspěch v posledních letech hlavně na východních trzích, především na Ukrajině a v Rusku. Tam se ale prodeje aut celkově velmi propadly. V Česku automobilka modely zlevnila už pod hranici tří set tisíc korun. "Myslím, že by to mohl být jeden z našich trumfů pro šrotovné," tvrdí šéf odborů Jaroslav Povšík.

Zájem o Octavii Tour nyní nastartovala velká slevová akce automobilky. Akční výbava Trumf v liftbackové verzi s benzinovou 1.6 vyjde na 269 900 Kč, za 10 tisíc navíc dostanete klimatizaci, elektrické stahování oken a další výbavu. Ještě zajímavější je Octavia Tour ve verzi kombi s naftovým motorem 1.9 TDi za 329 tisíc korun včetně klimatizace. "Zájem je obrovský. Za týden prodáme tolik tourů, kolem dvaceti, jako loni za celý rok. Auta nejsou skladem, objednávají se do výroby, a už teď je dodací doba delší než dva měsíce," říká Radek Donner, vedoucí prodeje největšího pražského dealera škodovek, firmy NHCar.

Octavia Tour je délkou výroby unikátem i v rámci koncernu Volkswagen. Déle se vyrábí jen Volkswagen Sharan.

Konec výroby modelů Tour znamená další problém pro závod ve Vrchlabí, kde auta vznikají. Automobilka bude muset hledat novou výrobu pro využití kapacit. Jednou z variant je přesun jedné směny výroby nových octavií z Mladé Boleslavi.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.