Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stará octavia definitivně končí. Škoda ji příští rok přestane vyrábět

  11:29aktualizováno  11:29
Jeden z nejúspěšnějších modelů v historii Škody Auto příští rok přestane automobilka vyrábět. Čtrnáct let poté, co ho automobilka uvedla na trh, skončí pravděpodobně výroba modelu Octavia Tour, mezi lidmi známý častěji jako "stará oktávie".

Škoda Octavia Tour | foto: Škoda Auto

Model, který v některých letech předehnal v prodejích i nové verze octavie, už nejde tak dobře na odbyt jako v minulosti. "Vzhledem k situaci na trhu bude muset ke konci roku 2010 výroba skončit," uvedla v týdeníku Škodovácký odborář člen představenstva zodpovědný za prodej Reinhard Fleger. O přesném datumu ukončení výroby ještě firma nerozhodla.

Octavia Tour slavila úspěch v posledních letech hlavně na východních trzích, především na Ukrajině a v Rusku. Tam se ale prodeje aut celkově velmi propadly. V Česku automobilka modely zlevnila už pod hranici tří set tisíc korun. "Myslím, že by to mohl být jeden z našich trumfů pro šrotovné," tvrdí šéf odborů Jaroslav Povšík.

Zájem o Octavii Tour nyní nastartovala velká slevová akce automobilky. Akční výbava Trumf v liftbackové verzi s benzinovou 1.6 vyjde na 269 900 Kč, za 10 tisíc navíc dostanete klimatizaci, elektrické stahování oken a další výbavu. Ještě zajímavější je Octavia Tour ve verzi kombi s naftovým motorem 1.9 TDi za 329 tisíc korun včetně klimatizace. "Zájem je obrovský. Za týden prodáme tolik tourů, kolem dvaceti, jako loni za celý rok. Auta nejsou skladem, objednávají se do výroby, a už teď je dodací doba delší než dva měsíce," říká Radek Donner, vedoucí prodeje největšího pražského dealera škodovek, firmy NHCar.

Octavia Tour je délkou výroby unikátem i v rámci koncernu Volkswagen. Déle se vyrábí jen Volkswagen Sharan.

Konec výroby modelů Tour znamená další problém pro závod ve Vrchlabí, kde auta vznikají. Automobilka bude muset hledat novou výrobu pro využití kapacit. Jednou z variant je přesun jedné směny výroby nových octavií z Mladé Boleslavi.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Najdete na iDNES.cz