Staré Porsche 911 jako nové. Omlazený veterán stojí 3,5 milionu

aktualizováno 
V americké firmě Singer Vehicle Design vezmou staré Porsche 911, vymění části karoserie, nacpou ho novou technikou a omlazená legenda může trhat asfalt. Cena ale odpovídá novým porschím.

Singer 911 | foto: Singer Vehicle Design

Ne že by nešlo koupit staré Porsche 911 do roku výroby 1993. Jenže buď to bude opečovávaný veterán, s kterým majitel asi nebude chtít jezdit v každodenním provozu, anebo auto žádající si nákladnou renovaci.

Alternativou je nabídka americké firmy Singer Vehicle Design, mimochodem jen dva roky staré, která se pustila do zajímavého projektu. Shání staré porscháky s platnou registrací a přestavuje je na moderní auta. Pro sběratele tedy nic zajímavého, ale bohatým milovníkům postarší techniky může jejich 911 vykouzlit úsměv na tváři.

Singer Vehicle Design používá pro přestavbu Porsche 911 z let 1969 až 1993, tedy zhruba od B série po inovovaný model 963. Ve všech případech je to klasická 911 s ještě málo sklopenými předními světlomety a poměrně subtilní karosérií oproti následujícím modelům. Auto je v dílnách úpravce kompletně odstrojeno až na šasi a části střechy a samozřejmě vše projde renovací a antikorozní úpravou.

Singer 911

Na historický základ pak přijdou části karoserie z uhlíkových vláken (vyjma předního spoileru a střechy, pokud si zákazník žádá střešní okno). Přední spoiler je plastový a dveře zůstávají ocelové kvůli bezpečnosti. Nový je vysouvací zadní spoiler, inspirovaný tím z Carrery RS z roku 1973. Spoiler se vysouvá v závislosti na rychlosti. A přední bi-xenonové světlomety jsou taktéž nové, originály je jednoduše mít nemohly. Doplňková světla připomínají originály, ale stejně jako hlavní lampy jsou nové od Helly.

Částečně nový je i interiér, kde výrobce umístil anatomická sedadla Recaro, která připomínají originály ze sedmdesátých let. Palubní deska je skoro stejná jako ta původní a části mohou opravdu být použity z dárcovské 911. Záleží na stavu původního auta a také na jeho verzi.

Singer 911

Pod zadní kapotou Singeru 911 bručí jeden z trojice motorů. Ovšemže jsou vzduchem chlazené a vychází z 3,6litrového motoru, který Porsche osazovalo model 911 po roce 1990. V nabídce Singeru jsou tři výkonové varianty s objemem 3,6 až 3,9 litrů a výkonem od 300 do 425 koní. U výfuku mají zákazníci na výběr dvě možnosti: klasický s výměníkem tepla pro topení (motor je vzduchem chlazený), anebo bez výměníku. V druhém případě auto dostane samostatné topení.

Převodovka Getrag G50 pochází z modelové řady 964, případně je k dispozici za příplatek i šestistupňová varianta převodovky. Zájemce může volit mezi běžným diferenciálem a diferenciálem s omezenou svorností. Převodovky jsou kompletně zrepasované, stejně jako ostatní použité původní díly. Nových dílů se dočkal i podvozek, kde si zákazník opět může vybrat z několika variant nastavení. Brzdy dodalo Brembo, tlumiče Bilstein nebo Ohlins a pružiny Eibach.

Singer 911 je pořádně nadupaný stroj. S nejsilnějším z trojice motorů dokáže zrychlit na stovku za 3,9 sekundy a upalovat přes 270 kilometrů za hodinu. Vedle výkonného motoru stojí za těmito výbornými parametry i lehká stavba auta, prototyp totiž váží jen 1 080 kilogramů.

Zájemce o nový/starý sporťák Singer 911 si ale musí připravit pořádnou sumu peněz. Základní varianta s nejslabší výkonovou variantou motoru stojí 200 000 dolarů, což je v přepočtu přes 3,5 milionu korun. Přitom příplatkových doplňků může být nepočítaně. Pro porovnání, současné Porsche 911 stojí v základní verzi Carrera od 2,3 milionu korun a nejnadupanější verze GT2 RS 6,3 milionu korun.

Autoři:
Témata: Dům roku, Porsche

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná...

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může...

Najdete na iDNES.cz