Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stárnoucí model čeká na plastickou operaci

aktualizováno 
-
Je to snad až k nevíře, že Škoda Octavia je už čtvrtým rokem na silnicích. Co k vozu říci s odstupem času? Ne že by se neokoukala. Ale přesto: Velikost kol a jejich rozchod je dokonalý jako krásné nohy u ženy. Ani v provedení kombi zatím octavii nemůže nikdo ohrozit. Ve funkčnosti jsou jí mnohá auta blízká, ale v šarm u a eleganci to dosud nelze říci o žádném kombi. Poněkud všední interiér by mohl být alespoň barevnější. Skutečným problémem Škody Octavie je její "ustaraný obličej" a "unavené oči" v porovnání s "mladistvě napruženým tělem". Pouhým zvednutím koutků blinkrů by se mnoho nedosáhlo. Octavia potřebuje celý přední facelifting. Ano, potřebuje plastickou operaci.
Pavel Hušek, autor je spolupracovníkem redakce

Když jsem Škodu Octavii spatřil poprvé, vnímal jsem ji se smíšenými pocity. Zatímco s celkovou koncepcí a tvary jsem byl spokojen, způsobila přístrojová deska pravý opak. Musela v každém zákazníkovi vyvolat pocit, jak moc se na něm za jeho peníze šetří. Výhrady jsem měl i k přední masce, která měla podle slov tvůrců připomínat kořeny, na něž navazuje. Nesouhlasím. Vizuální ani ideovou podobnost s původní octavií prostě nevidím. Na mém tehdejším tvrzení, že jde o velice laciný efekt, soukromě přejmenovaný na chromované hrábě, se nic nemění. Zdá se, že právě tento znak se stal nosným prvkem image nejen octavie, ale také ostatních modelů značky Škoda. Musíme doufat, že určitým obsahem bude postupně naplněn. Vývoj přinesl jen dvě inovace, které stojí za zaznamenání novou přístrojovou desku a vzhledově velmi vydařené kombi. Teprve to spolu se zlepšením celkové kvality vozu způsobilo, že jsem začal octavii vnímat jako rovnocenného konkurenta koncernových bratrů stejné třídy. Čas ukázal, že základní koncepce designu je správná, a protože ani jeho stáří octavii vrásky nedělá, domnívám se, že plastické operace budou spíše drobnějšího charakteru, který jí přiblíží vzhledu fabie.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.