Stárnoucí model čeká na plastickou operaci

-
Je to snad až k nevíře, že Škoda Octavia je už čtvrtým rokem na silnicích. Co k vozu říci s odstupem času? Ne že by se neokoukala. Ale přesto: Velikost kol a jejich rozchod je dokonalý jako krásné nohy u ženy. Ani v provedení kombi zatím octavii nemůže nikdo ohrozit. Ve funkčnosti jsou jí mnohá auta blízká, ale v šarm u a eleganci to dosud nelze říci o žádném kombi. Poněkud všední interiér by mohl být alespoň barevnější. Skutečným problémem Škody Octavie je její "ustaraný obličej" a "unavené oči" v porovnání s "mladistvě napruženým tělem". Pouhým zvednutím koutků blinkrů by se mnoho nedosáhlo. Octavia potřebuje celý přední facelifting. Ano, potřebuje plastickou operaci.
Pavel Hušek, autor je spolupracovníkem redakce

Když jsem Škodu Octavii spatřil poprvé, vnímal jsem ji se smíšenými pocity. Zatímco s celkovou koncepcí a tvary jsem byl spokojen, způsobila přístrojová deska pravý opak. Musela v každém zákazníkovi vyvolat pocit, jak moc se na něm za jeho peníze šetří. Výhrady jsem měl i k přední masce, která měla podle slov tvůrců připomínat kořeny, na něž navazuje. Nesouhlasím. Vizuální ani ideovou podobnost s původní octavií prostě nevidím. Na mém tehdejším tvrzení, že jde o velice laciný efekt, soukromě přejmenovaný na chromované hrábě, se nic nemění. Zdá se, že právě tento znak se stal nosným prvkem image nejen octavie, ale také ostatních modelů značky Škoda. Musíme doufat, že určitým obsahem bude postupně naplněn. Vývoj přinesl jen dvě inovace, které stojí za zaznamenání novou přístrojovou desku a vzhledově velmi vydařené kombi. Teprve to spolu se zlepšením celkové kvality vozu způsobilo, že jsem začal octavii vnímat jako rovnocenného konkurenta koncernových bratrů stejné třídy. Čas ukázal, že základní koncepce designu je správná, a protože ani jeho stáří octavii vrásky nedělá, domnívám se, že plastické operace budou spíše drobnějšího charakteru, který jí přiblíží vzhledu fabie.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce