Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starší auta se prodávají lépe než nová

  11:21aktualizováno  11:21
Koupit nové auto, nebo ojetinu? Čím dál více lidí se v posledních měsících přiklonilo k levnější variantě. Dovoz ojetých automobilů do země v první čtvrtině letošního roku vzrostl více než o jednu čtvrtinu na téměř 31 tisíc aut.

K tomuto číslu je nutné připočítat i tisíce prodaných starších aut, která vyrobila v minulosti buď mladoboleslavská automobilka, nebo je přivezli oficiální dovozci nových vozů.

Jen největší prodejce ojetých vozů - společnost Automobile Group vlastnící síť bazarů AAA Auto - loni zvýšil prodej ojetin téměř o dvacet procent na 39 tisíc. A ten většinu aut nakupuje v tuzemsku. "Naše dovozy ze zahraničí nejsou významné," říká mluvčí firmy Magdaléna Drsová.

Naproti tomu zájemců o nové vozy ubylo. Podle včerejších statistik se za prvních pět letošních měsíců prodalo necelých dvaašedesát tisíc nových vozů, což je o šest set méně než loni. Propad zaznamenaly i leasingové společnosti. Největší hráč v oboru, společnost ŠkoFIN, specializující se na splátkový prodej vozů koncernu VW, uzavřela za první tři měsíce roku méně kontraktů než loni. "U ojetých vozů jsme ale zaznamenali navýšení počtu smluv," uvedla mluvčí firmy Běla Jašková.

Kupci ojetin stále častěji nakupují vozy vyrobené v posledních pěti letech. Ještě před třemi lety nejpopulárnější starší ojetiny za padesát tisíc korun už zdaleka nejdou na odbyt. "Průměrná cena prodaného vozu v posledních letech stoupá, největší zájem je nyní o vozy v kategorii 150 000200 000 Kč, přičemž zákazníci se stále více přiklánějí i k vyšším cenovým kategoriím," říká Drsová a přiznává, že hnacím motorem jsou splátkové prodeje. Touto cestou firma nyní prodává šest z deseti vozů.

Prodejci nových automobilů pak častěji přicházejí s akčními nabídkami, kdy za cenu základní verze automobilu nabízejí nadstandardní výbavu. "Tyto akce jsou u všech značek čím dál častější. Důvodem je nasycenost trhu," říká mluvčí VW pro Českou republiku Jan Klíma. Pozadu nechce zůstat ani mladoboleslavská automobilka, které se zatím nedaří naplnit svůj letošní cíl - udržení padesátiprocentního podílu na trhu nových aut.

Za prvních pět měsíců roku největší česká firma na domácím trhu prodala 29 500 vozů (47,6 procenta všech nových aut), což je o tři tisícovky méně než loni. Šéf automobilky Vratislav Kulhánek si hodně slibuje od masivní reklamní kampaně. "Ty předchozí, to totiž nebyly pořádné kampaně. Brzy se například objeví v televizi šot, kde bude naše vozy propagovat modelka Adriana Sklenaříková," řekl nedávno šéf automobilky Vratislav Kulhánek.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.