Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starší ford - nová škoda zatím nerozhodně

aktualizováno 
- Ford Mondeo 1,8 GLX ročníku výroby 1994 má v dlouhodobém redakčním srovnávacím testu s novou Škodou Felicií 1,3 LXi za sebou pětadvacet tisíc kilometrů a během této porce, která představuje více než dva roky cestování průměrného řidiče, neměl kromě malé závady ostřikovače čelního skla, prasklé parkovací žárovky a potřeby dovyvážit ve stotřicítce lehce vibrující přední kola žádnou vážnější poruchu. Zmíněné bolístky spravilo pár set korun. Felicia sice během stejné kilometrické porce kvůli provozním závadám nestála vůbec nic - ale jen proto, že těžila z výhody nového vozu.
V rámci záruky u ní totiž servis zdarma opravoval převodovku, která obtížně a s nepříjemným zvukem řadila ze čtyřky na trojku, a kromě toho zkušební řidiči kritizovali nejisté hledání jedničky a zpátečky. Ještě předtím felicii unikala do motorového prostoru chladicí kapalina, což mechanici rovněž opravili zdarma. V tomto případě měnili vadnou vyrovnávací nádržku chladiče. Jestliže po prvních pěti tisících kilometrech ekonomicky vycházel Ford Mondeo téměř o sedm a půl tisíce korun výhodněji a k mezníku patnácti tisíc kilometrů držel náskok ještě skoro čtyřtisícový, po pětadvaceti tisících kilometrech se náklady na provoz v podstatě srovnaly. Stalo se tak zásluhou spotřeby,která u mondea vrostla z původně průměrných 8,3 na 8,38 litru naturalu na sto kilometrů, zatímco u felicie si syrový motor s přibývajícími kilometry »sedl« a nejprve bral o půl a potom o téměř třičtvrtě litru na každou stovku kilometrů méně než ford. Ten sice nepatrné zvýšení spotřeby vykázal po dlouhých a svižných jízdách po dálnicích v tuzemsku i v rychlostně neomezené cizině, ovšem pravdou zůstává, že ani škodovku jezdci v rámci testu nešetřili a rovněž ji velmi často proháněli po dálnicích. Za zmíněných podmínek Ford Mondeo 1,8 GLX spolykal během pětadvaceti tisíc kilometrů 2096 litrů benzinu, tedy o 165 litrů víc než Škoda Felicia 1,3 LXi. Při současných cenách pohonných hmot by tento rozdíl představoval zhruba čtyři tisíce korun. Jestli je to dost či málo za větší komfort cestování, to už musí zhodnotit každý motorista sám a podle svých nároků a kapsy. V předepsané údržbě je o dost jednodušší Škoda Felicia. Ta během prvních pětadvaceti tisíc kilometrů vyžadovala s patnáctitisícovým servisním cyklem jen jednu prohlídku s výměnou oleje a olejového filtru celkem za 1654 korun, zatímco Ford Mondeo s ještě nedávno desetitisícovým cyklem byl v servisu dvakrát a na výměnách oleje, filtrů, čtyř zapalovacích svíček, těsnění a v úvodu už zmíněných drobných opravách stál 7504 korun. Dál se však má nepříznivé postavení mondea v této oblasti alespoň částečně lepšit. Výrobce totiž v poslední době oficiálně prodloužil servisní cyklus z deseti tisíc na rovněž patnáct tisíc kilometrů.

Test trvá celkem 40 tisíc kilometrů a chce přispět do tradiční motoristické diskuse o tom, zda je lepší koupit sice skromnější a hůř vybavené nejlevnější nové tuzemské auto, nebo starší ale komfortnější, výkonnější a o třídu lepší zahraniční konkurenci. První část testu se Škodou Felicií se uskutečnila vloni, letos od jara navazuje etapa s Fordem Mondeo.Felicia stála při pořízení a 40 tisících kilometrech se vším všudy 350 tisíc korun. Mondeu do této částky zbývá něco přes pětatřicet tisíc korun. Má však ještě patnáct tisíc kilometrů před sebou a jisté přitom je, že kromě benzinu a oleje bude žádat minimálně nové pneumatiky.

Souboj mezi jetým fordem a novou škodovkou je za polovinou, náklady na provoz obou vozů se srovnaly.

Autor:


Témata: Ford, Ford Mondeo, Škoda


Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.