Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starší ford - nová škoda zatím nerozhodně

aktualizováno 
- Ford Mondeo 1,8 GLX ročníku výroby 1994 má v dlouhodobém redakčním srovnávacím testu s novou Škodou Felicií 1,3 LXi za sebou pětadvacet tisíc kilometrů a během této porce, která představuje více než dva roky cestování průměrného řidiče, neměl kromě malé závady ostřikovače čelního skla, prasklé parkovací žárovky a potřeby dovyvážit ve stotřicítce lehce vibrující přední kola žádnou vážnější poruchu. Zmíněné bolístky spravilo pár set korun. Felicia sice během stejné kilometrické porce kvůli provozním závadám nestála vůbec nic - ale jen proto, že těžila z výhody nového vozu.
V rámci záruky u ní totiž servis zdarma opravoval převodovku, která obtížně a s nepříjemným zvukem řadila ze čtyřky na trojku, a kromě toho zkušební řidiči kritizovali nejisté hledání jedničky a zpátečky. Ještě předtím felicii unikala do motorového prostoru chladicí kapalina, což mechanici rovněž opravili zdarma. V tomto případě měnili vadnou vyrovnávací nádržku chladiče. Jestliže po prvních pěti tisících kilometrech ekonomicky vycházel Ford Mondeo téměř o sedm a půl tisíce korun výhodněji a k mezníku patnácti tisíc kilometrů držel náskok ještě skoro čtyřtisícový, po pětadvaceti tisících kilometrech se náklady na provoz v podstatě srovnaly. Stalo se tak zásluhou spotřeby,která u mondea vrostla z původně průměrných 8,3 na 8,38 litru naturalu na sto kilometrů, zatímco u felicie si syrový motor s přibývajícími kilometry »sedl« a nejprve bral o půl a potom o téměř třičtvrtě litru na každou stovku kilometrů méně než ford. Ten sice nepatrné zvýšení spotřeby vykázal po dlouhých a svižných jízdách po dálnicích v tuzemsku i v rychlostně neomezené cizině, ovšem pravdou zůstává, že ani škodovku jezdci v rámci testu nešetřili a rovněž ji velmi často proháněli po dálnicích. Za zmíněných podmínek Ford Mondeo 1,8 GLX spolykal během pětadvaceti tisíc kilometrů 2096 litrů benzinu, tedy o 165 litrů víc než Škoda Felicia 1,3 LXi. Při současných cenách pohonných hmot by tento rozdíl představoval zhruba čtyři tisíce korun. Jestli je to dost či málo za větší komfort cestování, to už musí zhodnotit každý motorista sám a podle svých nároků a kapsy. V předepsané údržbě je o dost jednodušší Škoda Felicia. Ta během prvních pětadvaceti tisíc kilometrů vyžadovala s patnáctitisícovým servisním cyklem jen jednu prohlídku s výměnou oleje a olejového filtru celkem za 1654 korun, zatímco Ford Mondeo s ještě nedávno desetitisícovým cyklem byl v servisu dvakrát a na výměnách oleje, filtrů, čtyř zapalovacích svíček, těsnění a v úvodu už zmíněných drobných opravách stál 7504 korun. Dál se však má nepříznivé postavení mondea v této oblasti alespoň částečně lepšit. Výrobce totiž v poslední době oficiálně prodloužil servisní cyklus z deseti tisíc na rovněž patnáct tisíc kilometrů.

Test trvá celkem 40 tisíc kilometrů a chce přispět do tradiční motoristické diskuse o tom, zda je lepší koupit sice skromnější a hůř vybavené nejlevnější nové tuzemské auto, nebo starší ale komfortnější, výkonnější a o třídu lepší zahraniční konkurenci. První část testu se Škodou Felicií se uskutečnila vloni, letos od jara navazuje etapa s Fordem Mondeo.Felicia stála při pořízení a 40 tisících kilometrech se vším všudy 350 tisíc korun. Mondeu do této částky zbývá něco přes pětatřicet tisíc korun. Má však ještě patnáct tisíc kilometrů před sebou a jisté přitom je, že kromě benzinu a oleje bude žádat minimálně nové pneumatiky.

Souboj mezi jetým fordem a novou škodovkou je za polovinou, náklady na provoz obou vozů se srovnaly.

Autor:


Témata: Ford, Ford Mondeo, Škoda

Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Najdete na iDNES.cz