Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starý diesel žádá před testem desetitisíce

  9:20aktualizováno  9:20
Další vůz, který se vpříštích měsících podrobí dlouhodobému testu v MF DNES - dvanáctiletý dieselový Peugeot 405 - musel pár stovek kilometrů po zcela náhodné koupi v bazaru AAA Auto Praha do servisu.
dvanáctiletý dieselový Peugeot 405 - musel pár stovek kilometrů po zcela náhodné koupi v bazaru AAA Auto Praha do servisu. Od vozu jeho ceny a stáří se sice nedaly čekat zázraky, nicméně náklady na předtestovou péči jsou přece jen větší, než se čekalo. Starý Peugeot 405, který má v redakci absolvovat 40 tisíc kilometrů, si zatím kromě pořizovací částky vyžádal přes 30 tisíc korun. Na některé drobné závady peugeotu upozornil už sám prodejce, ale další velmi podstatné potíže zůstaly v okamžiku koupě skryty. Například když po zkušební jízdě s hlasitým prskáním utíkal přes uzávěr chladiče fridex, prohlásil technik, že asi nesedí závit víčka. A že tuto drobnost hbitě napraví mechanik autobazaru. Zdarma. Ještě předtím bylo auto za 89 tisíc korun zaplaceno. Zhruba 8000 korun vydali redaktoři za menší opravy do okamžiku, než pražský mechanik-garážista prohlásil, že je prasklý blok motoru, a hotovil se sehnat jiný. Krátce nato tentýž servisman přestal mít o další práci zájem, a tak turbodieselový Peugeot 405 1.8 změnil opravnu. Tentokrát se zakázky chopil sice také neznačkový živnostník, ovšem prakticky úplně specializovaný na francouzské vozy, oficiální plzeňský autoservis. Jeho pracovníci hbitě poznali, že není prasklý blok motoru, nýbrž hlava, a na opravu jim stačil týden. Kolik úplné uvedení do provozu letitého dieselu stálo a jak si Peugeot 405 vede v prvních kilometrech čtyřicetitisícového redakčního testu, přineseme v příštím čísle AUTO MOTO.


Autor:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.