Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starý superb má konstrukční vadu, podle Škody není vážná

  13:05aktualizováno  13:05
Zhruba 3 000 vozů první generace superbu mělo nebo stále ještě má konstrukční vadu. U spojky motoru chybí některým vozům krycí plech, což může způsobit pronikání nečistot a následné problémy se řazením. Podle vedení firmy však problém není vážný a většina závad již byla odstraněna v servisech.

Škoda Superb pro rok 2007 | foto: Škoda

Problém se týká pouze Škody Superb staré generace ve verzi 1,9 TDI s pětistupňovou manuální převodovkou. Podle firmy je tento problém známý již více než tři roky. "S domontováváním krycího plechu na spojku se začalo již na jaře v roce 2005," upřesňuje mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Podle něj se jedná o drobnou závadu, která není nijak nebezpečná dopravnímu provozu. "Nemá to ten charakter, že bychom museli majitele aut svolávat do servisů k okamžité nápravě. Krycí destička se domontovává při běžné návštěvě servisu, jde o normální dílenskou akci," podotkl mluvčí. Většina původně závadných aut je prý nyní již v pořádku.

Nečistoty pronikající do spojky mohou podle odborníků způsobit cukání auta při rozjezdu nebo problémy při řazení. Podle Krauskopfa je však pravděpodobnost těchto problémů minimální: "Mohlo by k tomu dojít až po dlouhodobém užívání," řekl. První generace superbu se přestala v Kvasinách vyrábět minulý měsíc, nová verze již tento problém prý nemá.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.