Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stát od příštího roku zpřísní dohled nad STK

aktualizováno 
Ministerstvo dopravy chce v příštím roce výrazně zpřísnit dohled nad Stanicemi technické kontroly (STK). Od ledna nasadí do ostrého provozu centrální informační systém, který by měl práci STK detailně monitorovat, a zamezit tak podvodům při kontrole technického stavu vozidel.
K nejčetnějším autům na českých silnicích patří obstarožní Škody 120, právě je chce ministerstvo zvýšenou kontrolou STK vymýtit

K nejčetnějším autům na českých silnicích patří obstarožní Škody 120, právě je chce ministerstvo zvýšenou kontrolou STK vymýtit | foto: Martin AdamecMF DNES

"Probíhá postupné napojování stanic STK na systém. Do září by měly být napojeny všechny STK. Od září do prosince bude zkušební provoz a od ledna 2008 ostrý provoz," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Původně počítal resort s ostrým provozem již před rokem. Celkem je v Česku více než 300 Stanic technické kontroly.

Systém omezuje možnost získat potvrzení o technické prohlídce, aniž by vozidlo bylo skutečně zkontrolováno. Umožní například sledovat čas kontroly od založení protokolu, přes vjezd a výjezd z kontrolní linky STK, po zápis závad a tisk protokolu bez možnosti vnějšího zásahu obsluhy.

Program také umožní kontrolovat zpětně historii kontrol vozidel podle průběhů předchozích technických prohlídek či údajů v centrálním registru vozidel.

Navíc má umožnit kontrolu technického stavu vozidel přímo v silničním provozu, tedy propojení s policejním systémem Matra.

Benevolentní technické kontroly považují odborníci za jednu z příčin stárnutí tuzemského vozového parku a velkého přílivu ojetých aut ze zahraničí.

Do května stoupl počet dovezených aut z druhé ruky o polovinu na 90 000 vozů. Do konce roku Sdružení automobilového průmyslu očekává překročení rekordní hranice 200 tisíc ojetin. Průměrné stáří tuzemského vozového parku je téměř 14 let.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.