Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Statistika závad: Hyundai Getz je lepší než fabia

aktualizováno 
Auta z Jižní Koreje měla ještě před několika lety punc horší kvality a odstup od evropských nebo japonských značek. To se ale mění.

Ilustrační foto | foto: Roman ŠvidrnochMF DNES

Pohled do nových statistik německých technických kontrol TÜV prozradí, že třeba Hyundai Matrix nebo Getz si vedou dobře a přijíždějí na prohlídky s menším počtem závad než většina konkurentů. Ale třeba Kia Carnival je velkým propadákem letošního TÜV Reportu.

popisek VÝSLEDKY
STATISTIKA TÜV REPORT

Statistiky dávají jedinečný obrázek o stavu aut různých značek po několika letech provozu.

Na první prohlídce, kterou musí majitel auta podstoupit nejpozději po třech letech od koupě nového auta, patří malý Hyundai Getz k lepšímu průměru.

Mezi 116 sledovanými auty ve stáří do tří let mu patří 38. příčka. Předčí i konkurenční Škodu Fabia, kterou trápí na první technické kontrole o něco více závad a je ve stejném žebříčku na 49. příčce. TÜV Report vyzdvihuje na malém hyundai jeho evropské pojetí a vytýká mu jen několik slabostí.

Getz se objevuje ve statistikách vůbec poprvé. Dostanou se do nich jen vozy, které překročí na německém trhu určitou hranici prodejů. Dobře dopadá na prohlídkách podvozek korejského auta. Naopak závady nemíjejí světlomety a zadní svítilny. Průměrné množství poruch vykazují v porovnání s konkurencí brzdy.
Hyundai Getz se vyrábí od roku 2002 a nejstarší kusy jsou v českých bazarech k mání za částky okolo 130 tisíc korun.

Hyundai Getz

TÜV Report na autě chválí dobré zpracování prostorného interiéru, ale všímá si také menšího kufru s objemem 235 litrů. Zajímavé je, že potíže s getzem přicházejí spíše u novějších ojetin než u víceletých. Zasahují elektroniku motoru, objevuje se koroze a časté jsou problémy s těžce nastavitelnou spojkou u benzinových motorů.

O rok dříve než s getzem začal Hyundai s výrobou matrixů. V bazarech stojí nejméně 140 tisíc korun.
A také Hyundai Matrix přijíždí v Německu k technické kontrole v lepším stavu než většina konkurence. V žebříčku TÜV Report je na 31. místě ze 116 sledovaných maximálně tříletých aut.

Když dorazí na prohlídku, dopadá velmi podobně jako menší getz. Podvozek, brzdy a také výfuk bývají v dobré kondici, jen světla mají často nějakou závadu.

Matrix sklízí chválu za svůj praktický interiér, zato jízda s ním nepřináší zrovna velký požitek. Na vině jsou slabší motory a ne zrovna přesné řízení.

Pro TÜV Report je typické srovnání s průměrem, který se stanoví po sečtení všech závažných závad při technických prohlídkách. A právě hluboko pod ním, zhruba ve třech čtvrtinách, končívá hyundai střední třídy. Nejdříve se do roku 2000 jmenoval Lantra, pak Elantra. Rázem jde o mnohem horší výsledek než v případě getze a matrixu.

Důvodem je častá koroze, závady na brzdách a na zadních nápravách. Například u pětiletých elanter každá desátá na technických prohlídkách propadne a nezíská známku opravňující ji k dalšímu provozu.

S dalším zástupcem značky, Hyundaiem Santa Fe, se korejská automobilka vydala mezi populární třídu vozů SUV. Statistiky technických kontrol sledovaly Santa Fe první generace, které se vyrábělo do roku 2006, v žebříčku aut do tří let stáří končí kousek pod průměrem všech aut.

TÜV Report na jeho adresu uvádí, že jeho slabiny jsou ukryty v předních nápravách, časté jsou také úniky oleje z motoru a převodovky. Naopak brzdy jsou stabilní a koroze robustní SUV nepostihuje.

Kia Carnival

Třikrát se ve statistikách technických kontrol objevuje také sesterská značka Kia patřící pod křídla koncernu Hyundai. Jestliže Kia Sorento patří mezi auta s menším počtem závažných závad, menší rio patří do podprůměru a Kia Carnival žebříčky suverénně uzavírá.

Sedm let stará Kia Rio stojí v bazaru okolo 100 tisíc korun. Na technických prohlídkách mechanici pravidelně odhalují unikající olej, závady na podvozku i na brzdách.

Ještě hůře je na tom velkoprostorový Carnival. Už při první prohlídce po třech letech od výroby musí každé páté auto do servisu a poté se objednat znovu na německé STK. Opět uniká olej, častá je vůle v řízení. Brzdy označuje TÜV Report za katastrofální.

Že se také u značky Kia ledacos mění, dokazuje automobil Sorento. Tato tak trochu napodobenina Mercedesu ML patřící mezi vozy SUV zaujímá v žebříčku spolehlivosti příčky mezi lepšími. Podle TÜV Report stačí, aby se zlepšila kvalita světel a pro vozy Kia typické úniky oleje, a sorento bude bez slabin.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.