Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Statistika závad: Hyundai Getz je lepší než fabia

aktualizováno 
Auta z Jižní Koreje měla ještě před několika lety punc horší kvality a odstup od evropských nebo japonských značek. To se ale mění.

Ilustrační foto | foto: Roman ŠvidrnochMF DNES

Pohled do nových statistik německých technických kontrol TÜV prozradí, že třeba Hyundai Matrix nebo Getz si vedou dobře a přijíždějí na prohlídky s menším počtem závad než většina konkurentů. Ale třeba Kia Carnival je velkým propadákem letošního TÜV Reportu.

popisek VÝSLEDKY
STATISTIKA TÜV REPORT

Statistiky dávají jedinečný obrázek o stavu aut různých značek po několika letech provozu.

Na první prohlídce, kterou musí majitel auta podstoupit nejpozději po třech letech od koupě nového auta, patří malý Hyundai Getz k lepšímu průměru.

Mezi 116 sledovanými auty ve stáří do tří let mu patří 38. příčka. Předčí i konkurenční Škodu Fabia, kterou trápí na první technické kontrole o něco více závad a je ve stejném žebříčku na 49. příčce. TÜV Report vyzdvihuje na malém hyundai jeho evropské pojetí a vytýká mu jen několik slabostí.

Getz se objevuje ve statistikách vůbec poprvé. Dostanou se do nich jen vozy, které překročí na německém trhu určitou hranici prodejů. Dobře dopadá na prohlídkách podvozek korejského auta. Naopak závady nemíjejí světlomety a zadní svítilny. Průměrné množství poruch vykazují v porovnání s konkurencí brzdy.
Hyundai Getz se vyrábí od roku 2002 a nejstarší kusy jsou v českých bazarech k mání za částky okolo 130 tisíc korun.

Hyundai Getz

TÜV Report na autě chválí dobré zpracování prostorného interiéru, ale všímá si také menšího kufru s objemem 235 litrů. Zajímavé je, že potíže s getzem přicházejí spíše u novějších ojetin než u víceletých. Zasahují elektroniku motoru, objevuje se koroze a časté jsou problémy s těžce nastavitelnou spojkou u benzinových motorů.

O rok dříve než s getzem začal Hyundai s výrobou matrixů. V bazarech stojí nejméně 140 tisíc korun.
A také Hyundai Matrix přijíždí v Německu k technické kontrole v lepším stavu než většina konkurence. V žebříčku TÜV Report je na 31. místě ze 116 sledovaných maximálně tříletých aut.

Když dorazí na prohlídku, dopadá velmi podobně jako menší getz. Podvozek, brzdy a také výfuk bývají v dobré kondici, jen světla mají často nějakou závadu.

Matrix sklízí chválu za svůj praktický interiér, zato jízda s ním nepřináší zrovna velký požitek. Na vině jsou slabší motory a ne zrovna přesné řízení.

Pro TÜV Report je typické srovnání s průměrem, který se stanoví po sečtení všech závažných závad při technických prohlídkách. A právě hluboko pod ním, zhruba ve třech čtvrtinách, končívá hyundai střední třídy. Nejdříve se do roku 2000 jmenoval Lantra, pak Elantra. Rázem jde o mnohem horší výsledek než v případě getze a matrixu.

Důvodem je častá koroze, závady na brzdách a na zadních nápravách. Například u pětiletých elanter každá desátá na technických prohlídkách propadne a nezíská známku opravňující ji k dalšímu provozu.

S dalším zástupcem značky, Hyundaiem Santa Fe, se korejská automobilka vydala mezi populární třídu vozů SUV. Statistiky technických kontrol sledovaly Santa Fe první generace, které se vyrábělo do roku 2006, v žebříčku aut do tří let stáří končí kousek pod průměrem všech aut.

TÜV Report na jeho adresu uvádí, že jeho slabiny jsou ukryty v předních nápravách, časté jsou také úniky oleje z motoru a převodovky. Naopak brzdy jsou stabilní a koroze robustní SUV nepostihuje.

Kia Carnival

Třikrát se ve statistikách technických kontrol objevuje také sesterská značka Kia patřící pod křídla koncernu Hyundai. Jestliže Kia Sorento patří mezi auta s menším počtem závažných závad, menší rio patří do podprůměru a Kia Carnival žebříčky suverénně uzavírá.

Sedm let stará Kia Rio stojí v bazaru okolo 100 tisíc korun. Na technických prohlídkách mechanici pravidelně odhalují unikající olej, závady na podvozku i na brzdách.

Ještě hůře je na tom velkoprostorový Carnival. Už při první prohlídce po třech letech od výroby musí každé páté auto do servisu a poté se objednat znovu na německé STK. Opět uniká olej, častá je vůle v řízení. Brzdy označuje TÜV Report za katastrofální.

Že se také u značky Kia ledacos mění, dokazuje automobil Sorento. Tato tak trochu napodobenina Mercedesu ML patřící mezi vozy SUV zaujímá v žebříčku spolehlivosti příčky mezi lepšími. Podle TÜV Report stačí, aby se zlepšila kvalita světel a pro vozy Kia typické úniky oleje, a sorento bude bez slabin.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Čtvereček, nebo kolečko? Čerpací stanice budou používat nové symboly

Ilustrační snímek

Kvůli jednotnému značení motorových paliv, které začne platit v celé EU od 12. října, budou stojany i tankovací pistole...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Najdete na iDNES.cz