Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo nechce opravovat, ale jezdit, kupuje německá auta

  11:00aktualizováno  11:00
Největší provozovatel sítě stanic technické kontroly v Německu sestavuje jeden z uznávaných žebříčků aut podle množství závad. Pro rok 2011 Dekra označila za krále kvality duo Audi A6 a Opel Insignia. Neztrácejí se ani Škody Octavia.

Nejmíň závad nalezli technici Dekry u Opelů Insignia, které mají najeto méně než 50 tisíc kilometrů | foto: Opel

Dekra má síť stanic technických kontrol v Německu i v Česku, ale do statistik spolehlivosti zařazuje jen výsledky z německých prohlídek. Pro nejnovější žebříček hledala šampiony mezi 15 miliony prohlídek aut.

Absolutně nejmíň závad nalezli technici u Opelů Insignia, které mají najeto méně než 50 tisíc kilometrů.

Dekra rozděluje auta do kategorií podle velikosti a použití. A pak je ještě dělí podle počtu najetých kilometrů, hraniční mety jsou 50 a 100 tisíc kilometrů.

Kromě vítězů jednotlivých kategorií vyhlašuje Dekra ještě "mistra všech tříd". Stejně jako předchozí dva roky je jím Audi A6. Žádné jiné auto nedopadá na technických kontrolách lépe, když se sečtou všechny nasbírané údaje bez ohledu na počet absolvovaných kilometrů. Za velkým audi následuje BMW řady 3 a Volkswagen Passat.

Mezi nejlepšími auty své kategorie je stejně jako loni i Škoda Octavia. Obsadila druhé místo za sbratřeným golfem a porazila Mercedes A na třetím místě. Naopak roomster ze stupňů vítězů od loňska vypadl.

Dekra zjistila, že více závad na technických kontrolách mívají malá auta. Naopak dobře si ve srovnání kategorií vedou terénně zaměřená auta (SUV).

Nejčastějšími závadami jsou tlumiče zralé na výměnu, úniky oleje, netěsné výfuky a špatné brzdy.

Nejspolehlivějším malým autem je podle statistik Dekry Ford Fiesta, u větších aut neuděláte chybu, když sáhnete po Toyotě Prius. V dalších kategoriích konvenčních aut vítězí "králové" letošního ročníku Opel Insignia a Audi A6.

Rodinám hledajícím praktické MPV by v Dekře doporučili Volkswagen Golf Plus. Sportovním vozům vládne ikona obratných roadsterů Mazda MX-5 a z výletů do terénu přijíždí s nejméně šrámy Honda CR-V.

Dekra letos poprvé hodnotila také užitkové vozy. Za Mercedesem Sprinter se umístil Fiat Ducato a Volkswagen Crafter.

PŘEHLED ZÁVAD DEKRA 2011

Auta s nejmenším počtem problémů na technických prohlídkách

Počet najetých kilometrů - 1. místo - 2.místo - 3. místo

Minivozy/malá auta
0-50 000 - Ford Fiesta - Renault Twingo - Toyota Yaris
50 001-100 tis. - Toyota Yaris - Opel Corsa - Mazda 2
100 001-150 tis. - Honda Jazz - Audi A2 - Ford Fiesta

Kompaktní třída
0-50 000 - Toyota Prius - VW Golf - Volvo C30
50 001-100 tis. - Toyota Prius - Toyota Auris - VW Jetta
100 001-150 tis. - VW Golf - Škoda Octavia - Mercedes A

Střední třída
0-50 000 - Opel Insignia - Audi A4 - Ford Mondeo
50 001-100 tis. - Mercedes C - BMW 3 - VW Passat
100 001-150 tis. - VW Passat - BMW 3 - Volvo S40/V50

Vyšší střední třída
0-50 000 - Audi A6 - BMW 5 - Mercedes S
50 001-100 tis - Audi A8 - VW Phaeton - Audi A6
100 001-150 tis. - Audi A6 - Audi A8 - BMW 7

Sportovní auta/kabriolety
0-50 000 - Mazda MX-5 - VW Eos - Audi TT
50 001-100 tis - VW Eos - Porsche 911 - BMW 6
100 001-150 tis. - Porsche 911 - Mercedes CLK - Mercedes SL

Auta do terénu
0-50 000 - Honda CR-V - Toyota RAV4 - Nissan Qashqai
50 001-100 tis - Porsche Cayenne - Toyota RAV4 - BMW X3
100 001-150 tis. - BMW X3 - VW Touareg - Mercedes M

Velkoprostorová auta
0-50 000 - VW Golf Plus - Nissan Note - Toyota Corolla Verso
50 001-100 tis. - VW Golf Plus - Toyota Corolla Verso - Ford Galaxy/S-Max
100 001-150 tis. - Ford Galaxy/S-Max - VW Golf Plus - Toyota Corolla Verso

MISTR VŠECH TŘÍD
0-150 tis. - Audi A6 - BMW X3 - VW Passat

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.