Nejmíň závad nalezli technici Dekry u Opelů Insignia, které mají najeto méně než 50 tisíc kilometrů

Nejmíň závad nalezli technici Dekry u Opelů Insignia, které mají najeto méně než 50 tisíc kilometrů | foto: Opel

Kdo nechce opravovat, ale jezdit, kupuje německá auta

  • 430
Největší provozovatel sítě stanic technické kontroly v Německu sestavuje jeden z uznávaných žebříčků aut podle množství závad. Pro rok 2011 Dekra označila za krále kvality duo Audi A6 a Opel Insignia. Neztrácejí se ani Škody Octavia.

Dekra má síť stanic technických kontrol v Německu i v Česku, ale do statistik spolehlivosti zařazuje jen výsledky z německých prohlídek. Pro nejnovější žebříček hledala šampiony mezi 15 miliony prohlídek aut.

Absolutně nejmíň závad nalezli technici u Opelů Insignia, které mají najeto méně než 50 tisíc kilometrů.

Dekra rozděluje auta do kategorií podle velikosti a použití. A pak je ještě dělí podle počtu najetých kilometrů, hraniční mety jsou 50 a 100 tisíc kilometrů.

Kromě vítězů jednotlivých kategorií vyhlašuje Dekra ještě "mistra všech tříd". Stejně jako předchozí dva roky je jím Audi A6. Žádné jiné auto nedopadá na technických kontrolách lépe, když se sečtou všechny nasbírané údaje bez ohledu na počet absolvovaných kilometrů. Za velkým audi následuje BMW řady 3 a Volkswagen Passat.

Mezi nejlepšími auty své kategorie je stejně jako loni i Škoda Octavia. Obsadila druhé místo za sbratřeným golfem a porazila Mercedes A na třetím místě. Naopak roomster ze stupňů vítězů od loňska vypadl.

Dekra zjistila, že více závad na technických kontrolách mívají malá auta. Naopak dobře si ve srovnání kategorií vedou terénně zaměřená auta (SUV).

Nejčastějšími závadami jsou tlumiče zralé na výměnu, úniky oleje, netěsné výfuky a špatné brzdy.

Nejspolehlivějším malým autem je podle statistik Dekry Ford Fiesta, u větších aut neuděláte chybu, když sáhnete po Toyotě Prius. V dalších kategoriích konvenčních aut vítězí "králové" letošního ročníku Opel Insignia a Audi A6.

Rodinám hledajícím praktické MPV by v Dekře doporučili Volkswagen Golf Plus. Sportovním vozům vládne ikona obratných roadsterů Mazda MX-5 a z výletů do terénu přijíždí s nejméně šrámy Honda CR-V.

Dekra letos poprvé hodnotila také užitkové vozy. Za Mercedesem Sprinter se umístil Fiat Ducato a Volkswagen Crafter.

PŘEHLED ZÁVAD DEKRA 2011

Auta s nejmenším počtem problémů na technických prohlídkách

Počet najetých kilometrů - 1. místo - 2.místo - 3. místo

Minivozy/malá auta
0-50 000 - Ford Fiesta - Renault Twingo - Toyota Yaris
50 001-100 tis. - Toyota Yaris - Opel Corsa - Mazda 2
100 001-150 tis. - Honda Jazz - Audi A2 - Ford Fiesta

Kompaktní třída
0-50 000 - Toyota Prius - VW Golf - Volvo C30
50 001-100 tis. - Toyota Prius - Toyota Auris - VW Jetta
100 001-150 tis. - VW Golf - Škoda Octavia - Mercedes A

Střední třída
0-50 000 - Opel Insignia - Audi A4 - Ford Mondeo
50 001-100 tis. - Mercedes C - BMW 3 - VW Passat
100 001-150 tis. - VW Passat - BMW 3 - Volvo S40/V50

Vyšší střední třída
0-50 000 - Audi A6 - BMW 5 - Mercedes S
50 001-100 tis - Audi A8 - VW Phaeton - Audi A6
100 001-150 tis. - Audi A6 - Audi A8 - BMW 7

Sportovní auta/kabriolety
0-50 000 - Mazda MX-5 - VW Eos - Audi TT
50 001-100 tis - VW Eos - Porsche 911 - BMW 6
100 001-150 tis. - Porsche 911 - Mercedes CLK - Mercedes SL

Auta do terénu
0-50 000 - Honda CR-V - Toyota RAV4 - Nissan Qashqai
50 001-100 tis - Porsche Cayenne - Toyota RAV4 - BMW X3
100 001-150 tis. - BMW X3 - VW Touareg - Mercedes M

Velkoprostorová auta
0-50 000 - VW Golf Plus - Nissan Note - Toyota Corolla Verso
50 001-100 tis. - VW Golf Plus - Toyota Corolla Verso - Ford Galaxy/S-Max
100 001-150 tis. - Ford Galaxy/S-Max - VW Golf Plus - Toyota Corolla Verso

MISTR VŠECH TŘÍD
0-150 tis. - Audi A6 - BMW X3 - VW Passat