Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejspolehlivější toyota je z Kolína. Ze škodovek je nejlepší roomster

aktualizováno 
Německý autoklub ADAC sestavil jako každý rok žebříčky nejspolehlivějších a nejporuchovějších aut. Nejméně vyjížděli žlutí andělé pomáhat k německým autům, u propadlíků se převažující národnost vypozorovat nedá. Nejlepší škodovkou je roomster na šestém místě mezi malými auty.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: GTÜ

Německým autům patří v nejnovějších žebříčcích ADAC první pozice ve většině z šesti kategorií, vklínila se mezi ně jen Toyota Aygo, vyráběná u Kolína, která je nejlepší mezi nejmenšími auty před Fiatem 500. Aygo je také nejlepší toyotou v letošních tabulkách, třeba yaris a především corolla v nich rozhodně neexcelují.

U malých aut patří prvenství značce Mini, která je sice původně britská, dnes ale patří německému BMW. Za Mini následuje Peugeot 207 a Mitsubishi Colt. Šestá příčka patří Škodě Roomster. Škodovkou s nejhorším umístěním v letošních žebříčcích je fabia, které patří 16. pozice z 23 porovnávaných aut.

BMW také vévodí kategorii nazvané "nižší střední třída". Nad třetím Peugeotem 308 a druhým Audi A3 vede BMW řady 1. "V nižší střední třídě se nabízí zajímavý pohled na to, jak nový model může úplně změnit svou kvalitu ve srovnání se svým předchůdcem," všímá si Petr Buček, šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz. "Jestliže Peugeotu 307 patří nelichotivá předposlední příčka mezi 29 sledovanými modely aut, jeho nástupce Peugeot 308 je mezi nejlepšími na stupních vítězů."

Které auto vás nevypeče

Kompletní statistiky spolehlivosti zde

Model mnichovské automobilky zvítězil také o třídu výš. První místo v ní obsadilo BMW X3, což je o to zajímavější, že běžně se tento model řadí mezi SUV – auta do lehkého terénu. ADAC ale různé další poddruhy a čeledě aut raději zahrnul mezi běžné vozy. Drží se tak stávajícího trendu, že s terénním autem se do terénu dnes už nejezdí. Za X3 se tak zařadil Mercedes C a za ním jeho největší konkurenti – BMW 3 a s menším odstupem Audi A4. Poslední 22. příčku obsadil Opel Vectra, před nim jsou dva fordy (S-Max a mondeo). Do této třídy zařazuje ADAC i octavii. Oblíbená škodovka obsadila 9. místo.

Četnost závad

  • elektrika/elektronika 53,7 %
  • motormanagement 23,4 %
  • motor 9,0 %
  • palivová soustava 6,6 %
  • topení, klimatizace 5,4 %
  • výfuk, filtr pevných částic, katalyzátor 1,9 %

V manažerské třídě radí žebříčky ADAC vybírat mezi dvěma pětkami: první místo obsadilo Audi A5, druhé BMW řady 5. Na dalších místech jsou pak hned další tradiční německé manažerské speciály: Audi A6 a Mercedes třídy E.

ADAC sestavuje své tabulky na základě výjezdů svých žlutých andělů, kteří pomáhají motoristům v nouzi, už od roku 1978. Letošní statistiky se věnují autům vyrobeným v letech 2005 až 2010.

"K sestavení žebříčků používá ADAC poměrně složitý klíč, který má ale díky své historii velkou váhu," vysvětluje Petr Buček. Žebříčky za rok 2010 sestavil německý autoklub z půl milionu údajů z více než čtyř milionů výjezdů žlutých andělů ADAC.

Ve statistikách ADAC se může objevit jen model, kterého se v Německu prodalo během posledních pěti let v jednom roce alespoň 10 tisíc kusů a v ostatních sledovaných letech nejméně sedm tisíc.

Nejčastějšími poruchami, které auto znehybní, byly loni podle autoklubu závady baterie a elektroinstalace vozů.

Podobné statistiky, které mají zájemcům o auto napovědět, které vybrat z pohledu spolehlivosti, sestavují také provozovatelé německých stanic technické kontroly TÜV a DEKRA.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.