Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé STK: nejspolehlivější ojeté škodovky jsou Yeti a Roomster

  10:00aktualizováno  10:00
Nejspolehlivějšími ojetými modely Škody jsou Roomster a Yeti. Ve statistice německých technických kontrol TÜV se umístily mezi dvou a tříletými vozy shodně na 45. místě, když měly 6,5 procenta aut s odhalenou vážnou závadou. Žebříček uvádí celkem 132 modelů různých značek.

Škoda Roomster Greenline, 2010 | foto: Škoda auto

Může se hodit

Škoda Yeti 1.2 TSI 2014

Škoda Yeti 1.2 TSI. Cena 361 000 Kč.

Více ojetých vozů Yeti na Automodul.cz.

Na 51. místě skončila v renomovaném TÜV Reportu Škoda Fabia předchozí generace s 6,9 procenta vadných aut a na 75. místě předchozí generace Škody Superb s podílem 7,6 procenta. To je těsně nad průměrem 7,8 procenta vadných vozů.

Nejprodávanější model značky, Octavia druhé generace, skončil na 113. místě s 10,2 procenta vadných vozů. Octavie však s průměrem 67 tisíc najetých km do technické kontroly vykazují vyšší nájezd než většina ostatních modelů. Rekordman je VW Passat s průměrně najetými 83 tisíci kilometrů za dva až tři roky.

Škoda Yeti

Škoda Yeti

Nejspolehlivějšími zánovními vozy do tří let stáří jsou Mercedes třídy B, Mercedes GLK a Mercedes SLK. Nejporuchovější jsou podle TÜV Chevrolet Spark, Fiat 500 a Fiat Punto. Průměrný podíl vážných závad při kontrolách ojetin všech věkových kategorií meziročně klesl o 0,9 bodu na 22,6 procenta.

Mercedes B vykázal po třech letech provozu 2,8 procenta závažných závad. Mercedes GLK dosáhl na 2,9 procenta a Mercedes SLK na 3,1 procenta. Loňský držitel druhého místa Audi A6 letos byl devátý s podílem defektů 4,4 procenta, ale s vysokým nájezdem 80 tisíc kilometrů během dvou až tří let.

Mercedes-Benz třídy B

Mercedes-Benz třídy B

Na opačném konci žebříčku vykázal Chevrolet Spark 14,6 procenta vážných závad, Fiat 500 přes 14 procent a Fiat Punto 13,3 procenta. Dlouholetý držitel poslední příčky Dacia Logan si polepšil o 2,9 procenta bodu na 12,8 procenta, což mu zajistilo posun na šesté místo od konce.

„Podruhé v řadě výrazně klesá míra závadovosti. Tím se potvrzuje trend z předchozího roku. To je jasný signál, že automobily jsou celkově stále bezpečnější,“ uvedl ředitel divize TÜV SÜD Auto Service Patrick Fruth.

Vítězem mezi malými vozy je Audi A1 (4,4 procenta) a ve třídě kompaktních aut je to Audi A3 (pět procent). Ve střední třídě si nejlépe vedl Mercedes C a celkový vítěz Mercedes třídy B je také nejlepší ve třídě MPV. Mercedes GLK je nejméně poruchové SUV.

TÜV Report každoročně zveřejňuje sdružení TÜV (VdTÜV). Je považován za jednoho z nejdůležitějších nezávislých rádců pro řidiče při nákupu ojetých vozidel. Do TÜV Reportu směřovaly výsledky 8,8 milionu technických kontrol ze všech podniků TÜV v Německu.

TÜV Report

TÜV Report

Autoři: ,



Nejčtenější



Další z rubriky

Krásný Polonez slaví 40 let. Spojil starou polskou techniku a italský design

FSO Polonez

V Československu se oficiálně neprodával, ve výrobě vydržel pětadvacet let. Polonez je bizarní produkt polské...

AUTOHÁDANKY: Poznejte automobilové ikony podle detailu

Classic Drive vol.3

Vyznáte se v autech, poznáte je podle malého detailu? Otestujte své znalosti. Charakteristické detaily slavných aut...

Autofotka týdne: První porsche pro čtyři stavěli ve Švýcarsku

Beutler Porsche

Jmenuje se Beutler Porsche, že jste o něm nikdy neslyšeli? Taky jich vzniklo jen osmadvacet, do dneška prý přežily jen...

Najdete na iDNES.cz