Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta, která se nejméně kazí, jsou z Německa. Králem je Audi A4

aktualizováno 
Audi A4 se podruhé za sebou umístilo na prvním místě v celkovém žebříčku ojetých vozů s nejmenším výskytem závad, který sestavuje německá společnost Dekra provozující stanice technické kontroly. Na dalších místech za loňský rok skončil Mercedes třídy C a Volvo S80/V70.

Audi A4 | foto: Audi

V rámci hodnocení ojetých vozů kontroluje nezávislá zkušebna Dekra jejich kvalitu a bezpečnost. Údaje sbírá z 15 milionů vozů kontrolovaných na STK rozdělených do kategorií.

Může se hodit

Uvažujete o pořízení auta? Vyberte si na Automodul.cz z nejlépe hodnocených vozů. Záleží jen na vás, které to bude.

Audi A4

Mercedes Třídy C

Volvo S80

Volkswagen Crafter

Ford Focus

"Náš Report ojetých vozů slouží jako průvodce pro potenciální kupce aut z druhé ruky. Obsahuje detailní informace o typických závadách daného modelu a porovnává je s ostatními v rámci daného segmentu," uvedl Gerd Neumann z Dekry.

"Dekra hodnotí každý model auta třikrát," vysvětluje systém hodnocení Petr Buček, šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz. "Sestavuje pořadí vozů do 50 tisíc ujetých kilometrů, od 50 do 100 tisíc a od 100 do 150 tisíc."

Když se všechny tři hodnocené kategorie sečtou, vyjde najevo, které auto má nejméně problémů. Právě v tomto celkovém hodnocení excelovalo Audi A4 (průměr 87,4 procenta aut bez závad). Vůbec nejlepších jednotlivých výsledků dosáhly BMW Z4 a Ford C-Max (oba modely 97,7 procenta).

Titulem "Nejlepší vůz všech tříd" vyznamenávají experti Dekry každoročně model, který vykazuje ve třech kategoriích podle počtu ujetých kilometrů nejmenší výskyt závad. Tímto králem je letos právě A4.

Po dovozu do Česka musí auto projít prohlídkou na STK.

DEKRA sbírá data ze svých v Německu provozovaných stanic technické kontroly.

V jednotlivých kategoriích bylo mezi mini a malými vozy nejspolehlivější Audi A1, Ford Focus vedl v nižší střední třídě, nejméně závad ve střední třídě mělo BMW řady 3, ve vyšší střední pak Mercedes Benz třídy E. Mezi sportovními vozy si nejlépe vedlo BMW Z4 a ve třídě SUV to byl model X1 od stejného výrobce. Nejkvalitnějším minivanem je podle statistiků Dekry Ford C-Max. S výjimkou BMW X1 se všichni vítězové svých kategorií přehoupli přes 97 procent bezzávadových aut.

Dekra sestavuje také přehledy kvality pro užitková auta. Nejlépe se v letošním žebříčku umístil Volkswagen Crafter před Mercedesem Sprinter a Peugeotem Boxer. Stojí za povšimnutí, že dodávky v bezporuchovosti výrazně zaostávají za osobáky, průměrně přijíždí na technickou bez závad jen necelých 43 procent užitkových aut.

Dekra uvádí, že aut s nájezdem do padesáti tisíc kilometrů přijíždí na technickou kontrolu v Německu 83 procent bez významné závady. V intervalu nájezdu 50 až 100 tisíc kilometrů už podle Dekry množství bezzávadových aut klesá na 61 procent. U 100 až 150tisícových aut je bez defektu, který Dekra považuje za významný, jen 39 procent aut.

Statistici také spočítali, že nejméně závad potkává manažerské vozy (75 procent bez závad), z hodnot pro ostatní kategorie se dá vysledovat, že čím je auto levnější, tím větší je riziko, že ho postihne závada, které si na technické všímají.

Dekra sice provádí prohlídky také v Česku a v dalších zemích, pro své hodnocení kvality aut však využívá jen údaje nasbírané v Německu. Škodovky se však do tabulek dostaly.

"Bestseller českého trhu Škoda Octavia si u Dekry vede průměrně. Mezi typickými závadami Dekra jmenuje vysoké výfukové emise, špatný stav světel a opotřebované brzdy," popisuje Petr Buček.

Dekra spočítala, jak si vedou jednotlivé značky v jejím žebříčku i podle "národností". S převahou vyhrály německé značky, které obsadily 19 z 24 míst na stupních vítězů. Jedno zabralo švédské volvo a čtyřikrát se nahoru vyšvihla auta japonských značek. Hodnocení aut včetně výčtu typických závad najdete ve speciální internetové aplikaci Dekry ZDE




Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

Přesně před čtvrt stoletím představil Ford světu přelomové mondeo

Ford Mondeo první generace

Nástupce veleúspěšného modelu Sierra představil Ford na den přesně před 25 lety, bylo to 23. listopadu 1992. Mondeo se...

Autofotka týdne: Ušaté tokijské taxi to má spočítané, oldschool nahradí retro

Toyota Crown Comfort

Jsou města, kterým dávají tvář taxíky: Londýnu ty černé bachraté, New Yorku žluté, Šanghaji hranaté volkswageny,...

Ojeté Volvo C30: individualista zajásá, praktik se mu vyhne

Volvo C30

Volvo C30 rozhodně není žádná tuctovka, což dokazuje i nevelká nabídka těchto ojetin. Políčeno má na ty, kteří se...



Najdete na iDNES.cz