Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta, která se nejméně kazí, jsou z Německa. Králem je Audi A4

aktualizováno 
Audi A4 se podruhé za sebou umístilo na prvním místě v celkovém žebříčku ojetých vozů s nejmenším výskytem závad, který sestavuje německá společnost Dekra provozující stanice technické kontroly. Na dalších místech za loňský rok skončil Mercedes třídy C a Volvo S80/V70.

Audi A4 | foto: Audi

V rámci hodnocení ojetých vozů kontroluje nezávislá zkušebna Dekra jejich kvalitu a bezpečnost. Údaje sbírá z 15 milionů vozů kontrolovaných na STK rozdělených do kategorií.

Může se hodit

Uvažujete o pořízení auta? Vyberte si na Automodul.cz z nejlépe hodnocených vozů. Záleží jen na vás, které to bude.

Audi A4

Mercedes Třídy C

Volvo S80

Volkswagen Crafter

Ford Focus

"Náš Report ojetých vozů slouží jako průvodce pro potenciální kupce aut z druhé ruky. Obsahuje detailní informace o typických závadách daného modelu a porovnává je s ostatními v rámci daného segmentu," uvedl Gerd Neumann z Dekry.

"Dekra hodnotí každý model auta třikrát," vysvětluje systém hodnocení Petr Buček, šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz. "Sestavuje pořadí vozů do 50 tisíc ujetých kilometrů, od 50 do 100 tisíc a od 100 do 150 tisíc."

Když se všechny tři hodnocené kategorie sečtou, vyjde najevo, které auto má nejméně problémů. Právě v tomto celkovém hodnocení excelovalo Audi A4 (průměr 87,4 procenta aut bez závad). Vůbec nejlepších jednotlivých výsledků dosáhly BMW Z4 a Ford C-Max (oba modely 97,7 procenta).

Titulem "Nejlepší vůz všech tříd" vyznamenávají experti Dekry každoročně model, který vykazuje ve třech kategoriích podle počtu ujetých kilometrů nejmenší výskyt závad. Tímto králem je letos právě A4.

Po dovozu do Česka musí auto projít prohlídkou na STK.

DEKRA sbírá data ze svých v Německu provozovaných stanic technické kontroly.

V jednotlivých kategoriích bylo mezi mini a malými vozy nejspolehlivější Audi A1, Ford Focus vedl v nižší střední třídě, nejméně závad ve střední třídě mělo BMW řady 3, ve vyšší střední pak Mercedes Benz třídy E. Mezi sportovními vozy si nejlépe vedlo BMW Z4 a ve třídě SUV to byl model X1 od stejného výrobce. Nejkvalitnějším minivanem je podle statistiků Dekry Ford C-Max. S výjimkou BMW X1 se všichni vítězové svých kategorií přehoupli přes 97 procent bezzávadových aut.

Dekra sestavuje také přehledy kvality pro užitková auta. Nejlépe se v letošním žebříčku umístil Volkswagen Crafter před Mercedesem Sprinter a Peugeotem Boxer. Stojí za povšimnutí, že dodávky v bezporuchovosti výrazně zaostávají za osobáky, průměrně přijíždí na technickou bez závad jen necelých 43 procent užitkových aut.

Dekra uvádí, že aut s nájezdem do padesáti tisíc kilometrů přijíždí na technickou kontrolu v Německu 83 procent bez významné závady. V intervalu nájezdu 50 až 100 tisíc kilometrů už podle Dekry množství bezzávadových aut klesá na 61 procent. U 100 až 150tisícových aut je bez defektu, který Dekra považuje za významný, jen 39 procent aut.

Statistici také spočítali, že nejméně závad potkává manažerské vozy (75 procent bez závad), z hodnot pro ostatní kategorie se dá vysledovat, že čím je auto levnější, tím větší je riziko, že ho postihne závada, které si na technické všímají.

Dekra sice provádí prohlídky také v Česku a v dalších zemích, pro své hodnocení kvality aut však využívá jen údaje nasbírané v Německu. Škodovky se však do tabulek dostaly.

"Bestseller českého trhu Škoda Octavia si u Dekry vede průměrně. Mezi typickými závadami Dekra jmenuje vysoké výfukové emise, špatný stav světel a opotřebované brzdy," popisuje Petr Buček.

Dekra spočítala, jak si vedou jednotlivé značky v jejím žebříčku i podle "národností". S převahou vyhrály německé značky, které obsadily 19 z 24 míst na stupních vítězů. Jedno zabralo švédské volvo a čtyřikrát se nahoru vyšvihla auta japonských značek. Hodnocení aut včetně výčtu typických závad najdete ve speciální internetové aplikaci Dekry ZDE





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.