Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta, která se nejméně kazí, jsou z Německa. Králem je Audi A4

aktualizováno 
Audi A4 se podruhé za sebou umístilo na prvním místě v celkovém žebříčku ojetých vozů s nejmenším výskytem závad, který sestavuje německá společnost Dekra provozující stanice technické kontroly. Na dalších místech za loňský rok skončil Mercedes třídy C a Volvo S80/V70.

Audi A4 | foto: Audi

V rámci hodnocení ojetých vozů kontroluje nezávislá zkušebna Dekra jejich kvalitu a bezpečnost. Údaje sbírá z 15 milionů vozů kontrolovaných na STK rozdělených do kategorií.

Může se hodit

Uvažujete o pořízení auta? Vyberte si na Automodul.cz z nejlépe hodnocených vozů. Záleží jen na vás, které to bude.

Audi A4

Mercedes Třídy C

Volvo S80

Volkswagen Crafter

Ford Focus

"Náš Report ojetých vozů slouží jako průvodce pro potenciální kupce aut z druhé ruky. Obsahuje detailní informace o typických závadách daného modelu a porovnává je s ostatními v rámci daného segmentu," uvedl Gerd Neumann z Dekry.

"Dekra hodnotí každý model auta třikrát," vysvětluje systém hodnocení Petr Buček, šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz. "Sestavuje pořadí vozů do 50 tisíc ujetých kilometrů, od 50 do 100 tisíc a od 100 do 150 tisíc."

Když se všechny tři hodnocené kategorie sečtou, vyjde najevo, které auto má nejméně problémů. Právě v tomto celkovém hodnocení excelovalo Audi A4 (průměr 87,4 procenta aut bez závad). Vůbec nejlepších jednotlivých výsledků dosáhly BMW Z4 a Ford C-Max (oba modely 97,7 procenta).

Titulem "Nejlepší vůz všech tříd" vyznamenávají experti Dekry každoročně model, který vykazuje ve třech kategoriích podle počtu ujetých kilometrů nejmenší výskyt závad. Tímto králem je letos právě A4.

Po dovozu do Česka musí auto projít prohlídkou na STK.

DEKRA sbírá data ze svých v Německu provozovaných stanic technické kontroly.

V jednotlivých kategoriích bylo mezi mini a malými vozy nejspolehlivější Audi A1, Ford Focus vedl v nižší střední třídě, nejméně závad ve střední třídě mělo BMW řady 3, ve vyšší střední pak Mercedes Benz třídy E. Mezi sportovními vozy si nejlépe vedlo BMW Z4 a ve třídě SUV to byl model X1 od stejného výrobce. Nejkvalitnějším minivanem je podle statistiků Dekry Ford C-Max. S výjimkou BMW X1 se všichni vítězové svých kategorií přehoupli přes 97 procent bezzávadových aut.

Dekra sestavuje také přehledy kvality pro užitková auta. Nejlépe se v letošním žebříčku umístil Volkswagen Crafter před Mercedesem Sprinter a Peugeotem Boxer. Stojí za povšimnutí, že dodávky v bezporuchovosti výrazně zaostávají za osobáky, průměrně přijíždí na technickou bez závad jen necelých 43 procent užitkových aut.

Dekra uvádí, že aut s nájezdem do padesáti tisíc kilometrů přijíždí na technickou kontrolu v Německu 83 procent bez významné závady. V intervalu nájezdu 50 až 100 tisíc kilometrů už podle Dekry množství bezzávadových aut klesá na 61 procent. U 100 až 150tisícových aut je bez defektu, který Dekra považuje za významný, jen 39 procent aut.

Statistici také spočítali, že nejméně závad potkává manažerské vozy (75 procent bez závad), z hodnot pro ostatní kategorie se dá vysledovat, že čím je auto levnější, tím větší je riziko, že ho postihne závada, které si na technické všímají.

Dekra sice provádí prohlídky také v Česku a v dalších zemích, pro své hodnocení kvality aut však využívá jen údaje nasbírané v Německu. Škodovky se však do tabulek dostaly.

"Bestseller českého trhu Škoda Octavia si u Dekry vede průměrně. Mezi typickými závadami Dekra jmenuje vysoké výfukové emise, špatný stav světel a opotřebované brzdy," popisuje Petr Buček.

Dekra spočítala, jak si vedou jednotlivé značky v jejím žebříčku i podle "národností". S převahou vyhrály německé značky, které obsadily 19 z 24 míst na stupních vítězů. Jedno zabralo švédské volvo a čtyřikrát se nahoru vyšvihla auta japonských značek. Hodnocení aut včetně výčtu typických závad najdete ve speciální internetové aplikaci Dekry ZDE





Nejčtenější

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Další z rubriky

Tatrovka, v níž jezdil herec Jan Werich.
Karosáři zažili v Jihlavě slávu i těžké časy, po Únoru je polkla Karosa

V Havlíčkově ulici, kde dnes obyvatelé Jihlavy nakupují v supermarketu Billa, stávala od roku 1887 proslulá továrna na kočáry a později autokarosárna J. K....  celý článek

Toyota 2000 GT
Toyota slaví 80 let. Má usedlou tvář, je však průkopnická

Největší světová automobilka existuje od roku 1937. Na kontě má několik „nej“, třeba nejvíce prodaných kusů jednoho modelu.  celý článek

Suzuki SX4
Shání se auto pro dva do 150 tisíc: na velikosti nezáleží, berte benzin

Je to typický požadavek penzistů, svobodných, nebo třeba těch, kdo shání druhé auto do rodiny. Praktické auto, které nemusí být ani moc velké, jezdit s ním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.