Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Statistiky závad na STK: octavia s najetými kilometry zraje, má nejméně poruch

  12:30aktualizováno  12:30
Německá DEKRA, která u našich západních sousedů provozuje stanice technické kontroly, opět zanalyzovala své statistiky. A stejně jako loni vyhlásila autem, které přijíždí na povinné technické kontroly v Německu s nejméně poruchami bez ohledu na najeté kilometry, Audi A6. Vůbec nejmenší procento závad spočítali technici u Opelů Corsa s méně než 50 tisíci kilometrů na počítadle.

Škoda Octavia RS | foto: Škoda auto

Uspěly i škodovky. Octavie kralují kategorii aut s více než 100 tisíci najetými kilometry a mezi kompaktními vozy s 50 až 100 tisíci najetými kilometry je úspěšný model české značky třetí. Praktický roomster obsadil ve své kategorii velkoprostorových aut druhé místo.

Celkovým vítězem letošního hodnocení a takzvaným "mistrem všech tříd" je stejně jako loni Audi A6, další dvě místa obsadila dvě BMW - X3 a řada 3. "Zájemci o ojetá auta dostávají přesné informace o jednotlivých vozech," vysvětluje Clemens Klinke, šéf DEKRY.

Žebříčky aut s nejméně závadami kategorizuje DEKRA podle jejich velikosti a zaměření. Každou kategorii navíc ještě dělí do třech skupin: na auta, která mají najeto míň než 50 tisíc kilometrů, v druhé jsou auta s 50 až 100 tisíci kilometry na počítadle a ve třetí jsou 100- až 150tisícová auta.

DEKRA pro přehled pro rok 2010 sesbírala výsledky z 15 milionů prohlídek aut provedených v Německu. Nejvíce vítězů má německý původ, v závěsu jsou japonské automobilky. Jednou zvítězila škodovka a jednou volvo.

Ze statistik se dá vysledovat jednoduché pravidlo: čím větší auto, tím méně problémů u technické prohlídky. Nejvíce závad objevují technici u malých vozů. Velkou výjimkou je vítěz kategorie a nejméně poruchové auto vůbec Opel Corsa. V poruchovosti podle kategorií aut následují velkoprostorové vozy. Následují auta do terénu.  

Statistiky DEKRY počítají závady typické pro ojetiny (například koroze výfuku, vysloužilá ložiska kol, špatně fungující světla...). A pomíjí nedostatky vyplývající ze zanedbané péče, jako ojeté pneumatiky nebo opotřebené stěrače.

AUTA S NEJMENŠÍM POČTEM PORUCH NA TECHNICKÝCH PROHLÍDKÁCH
PŘEHLED ZÁVAD DEKRA 2010
najeté kilometry 1. místo 2.místo 3. místo
Minivozy/malá auta
0-50 000 Opel Corsa Smart ForTwo Toyota Yaris
50 001-100 tis. Toyota Yaris Renault Clio Mazda 2
100 001-150 tis. Honda Jazz Audi A2 Ford Fiesta
Kompaktní třída
0-50 000 Toyota Prius Seat Leon Mazda 3
50 001-100 tis. Mercedes B VW Golf Škoda Octavia
100 001-150 tis. Škoda Octavia VW Golf Ford Focus
Střední třída
0-50 000 Audi A4 Mercedes C BMW 3
50 001-100 tis. BMW 3 Volvo S40/V50 VW Passat
100 001-150 tis. Volvo S40/V50 BMW 3 VW Passat
Manažerské automobily
0-50 000 Audi A6 Mercedes S BMW 5
50 001-100 tis. Audi A6 Audi A8 Mercedes S
100 001-150 tis. Audi A8 Audi A6 BMW 5
Sportovní auta/kabriolety
0-50 000 Mazda MX-5 VW Eos BMW 6
50 001-100 tis. Mercedes SLK Opel Tigra BMW Z4
100 001-150 tis. Porsche 911 Mercedes CLK Mazda MX-5
Auta do terénu
0-50 000 BMW X3 Toyota RAV4 Porsche Cayenne
50 001-100 tis. Porsche Cayenne BMW X3 Toyota RAV4
100 001-150 tis. BMW X3 VW Touareg BMW X5
Velkoprostorová auta
0-50 000 Nissan Note Škoda Roomster Ford Galaxy/S-Max
50 001-100 tis. Mazda 5 Seat Altea/Toledo Ford Galaxy/S-Max
100 001-150 tis. Opel Zafira VW Touran Ford C-Max
MISTR VŠECH TŘÍD
0 -150 tis. Audi A6 BMW X3 BMW 3

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.